kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۶
مشحون: هیچ نامه‌ای ابلاغ نشده و به کارم ادامه می‌دهم

۲ روز از آخرین فرصت سازمان بازرسی گذشت حتی یک مدیر بازنشسته ورزش هم کناره‌گیری نکرد!

با گذشت دو روز از آخرین فرصت سازمان بازرسی کل کشور، هنوز برخی از مدیران بازنشسته ورزش به فعالیت خود ادامه می‌دهند.


سرویس ورزشی-

۱۰ آبان امسال سازمان بازرسی کل کشور اولتیماتومی ۱۰ روزه را به نهادها و وزارتخانه‌های مختلف اعلام و مدعی شد که بازنشستگان به کار گرفته شده در دستگاه‌ها باید تا ۱۰ روز آینده (یعنی ۲۰ آبان ) ترک پست کرده و جای خود را به فرد جدید بدهند. در همین راستا ناصر سراج رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور هم در تاریخ 15 آبان ماه تصریح کرد: قانونی که ما به آن اشاره کردیم در هر جایی که به نحوی از بودجه دولتی استفاده می‌شود قابل اجرا است. امیدوارم که این موضوع توسط مسئولان ذیربط پیگیری شده و مدیران بازنشسته هرچه سریعتر ترک پست کنند.
وقتی صحبت از بودجه دولتی می‌شود، توجهات معطوف به فدراسیون‌های ورزشی و برخی باشگاه‌های فوتبال از جمله پرسپولیس و استقلال می‌شود. فدراسیون‌های ورزشی همه ساله بودجه‌ای مشخص از وزارت ورزش و جوانان دریافت می‌کنند و دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز باشگاه‌های دولتی به حساب می‌آیند.
البته در این میان استثنائاتی نیز برای برخی از مدیران بازنشسته ورزشی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد و بالا‌تر اشاره کرد. در ورزش افرادی چون سید رضا افتخاری مدیرعامل استقلال، علی اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس، بهرام شفیع رئیس‌فدراسیون هاکی(بازنشسته صداوسیما)، امیرحسینی رئیس‌فدراسیون کارگری(بازنشسته آموزش و پرورش)، محمود مقصودلو رئیس‌فدراسیون کبدی(بازنشسته تربیت بدنی) و محمود مشحون، رئیس‌فدراسیون بسکتبال(بازنشسته آموزش و پرورش) بازنشسته به حساب می‌آیند که با اجرای قانون جدید باید جای خود را به فرد دیگری دهند، مگر آنکه از شرایطی چون ایثارگری، فرزند شهدا و جانبازان جنگ تحمیلی بهره مند باشند.
با بررسی اتفاقات ورزش کشور در دو ، سه روز گذشته کوچکترین نشانی از تغییر مدیران بازنشسته به چشم نمی‌خورد، در خصوص مدیران استقلال و پرسپولیس وزارت ورزش به دنبال راهکاری برای ادامه فعالیت آنهاست.
محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش در این باره گفت: تلاش می‌کنیم شرایطی را فراهم کنیم تا با استفاده از راهکارهای قانونی مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به فعالیت خود ادامه دهند.
مشحون و شفیع رفتنی هستند؟!
در خصوص روسای فدراسیون‌های ورزشی کمی شرایط فرق می‌کند، تا دیروز وزارت ورزش در خصوص همکاری یا قطع همکاری مدیران بازنشسته واکنشی نشان نداد ولی شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها که خود از بازنشسته‌های ورزش است، عنوان داشت: طبق اعلام سازمان بازرسی، بازنشسته‌ها نمی‌توانند در رأس فدراسیون‌ها حضور داشته باشند، مگر آنکه مدارک مربوط به ایثارگری را ارائه کنند، در واقع مدرک ایثارگری، تنها مجوز قابل قبول برای افراد بازنشسته به‌ منظور ریاست آنها است.
وی در خصوص ادامه فعالیت محمود مشحون و بهرام شفیع به‌عنوان دو رئیس‌بازنشسته در فدراسیون‌های بسکتبال و هاکی گفت: تا جایی که من می‌دانم، مشحون مدارک مربوط به ایثارگری را ندارد، اما شفیع مکاتباتی را داشته و ما نیز بررسی می‌کنیم.
در حالی از بهرام شفیع به عنوان یکی از مدیران بازنشسته ورزش نام برده می‌شود که وی در انتخابات فدراسیون هاکی نام نویسی کرده و قصد دارد برای چهار سال دیگر به عنوان رئیس‌فعالیت کند. شفیع در تازه‌ترین صحبت‌های خود درباره ثبت‌نام 5 نفر برای شرکت در انتخابات این فدراسیون گفت: نام‌نویسی اولیه انجام شده و این نفرات در حال بررسی توسط حراست هستند و هنوز هیچ نامی به من اعلام نشده است. ، خودم در انتخابات ثبت‌نام کرده‌ام، اما شاید دوره بعدی حضورم خیلی طولانی نباشد. در این سال‌ها بخشی از کارم را به تربیت نیروهای جوان و شایسته پرداختم و این جوانان می‌توانند تا چند سال دیگر بر سر پست‌ها مختلف در هاکی باشند و من هم همان یکی دو سال دیگر با شما خداحافظی می‌کنم.
شفیع ادامه داد: تلاشم این است که تا یکی دو سال دیگر هاکی ایران به لحاظ بازیکن و همچنین کادر فنی و اداری به شرایط خوبی برسد و مطمئن هستم که این رشته دوران بهتری را نسبت به گذشته خواهد داشت. من هم آن زمان به پارک می‌روم و با نوه‌ام بازی می‌کنم!
وی درباره موضوع بازنشستگی‌اش و در پاسخ به این سؤال که با توجه به تاکید سازمان بازرسی، این مسئله مانع ادامه فعالیتش می‌شود یا خیر؟ اظهار داشت: فکر می‌کنم به جز من و مشحون، رئیس‌دیگری بازنشسته نیست. ما هم به اندازه خودمان قابلیت‌هایی داریم. من می‌آیم، اما مطمئن هستم که خیلی ادامه نخواهم داد. جوانان باید بیایند و اگر هم از ما راهنمایی خواستند، این کار صورت بگیرد.
محمود مشحون هم در واکنش به مباحث مطرح شده به سایت ورزش سه گفت: من هم این خبری که شما می‌گویید را دیدم. با این حال هیچ نامه‌ای به من ابلاغ نشده و به کارم ادامه می‌دهم.وی در پاسخ به این سؤال که او حق امضای قانونی برای ادامه کارش دارد یا خیر، افزود: من از این مسائلی که مطرح شده،‌ بی‌خبرم. ان شاالله که هر چیزی که به خیر و صلاح بسکتبال است، رخ دهد.
نقش وزارت ورزش چیست؟
بدون تردید نمی‌توان منکر زحمات برخی مدیران قدیمی ورزش از جمله محمود مشحون شد، ولی از آنجا که اجرای قانون وظیفه تمام افراد از جمله روسای بازنشسته ورزش است ، انتظار می‌رود این ماجرا بیشتر از این ادامه نیابد. البته از وزارت ورزش و جوانان هم انتظار می‌رود نقش نظارتی خود را به خوبی ایفا کند تا یکبار برای همیشه پرونده استفاده از مدیران بازنشسته در ورزش بسته شود.