kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۲
وزیر بهداشت:

نیاز به اعزام هیچ بیماری به خارج از کشور نیست

وزیر بهداشت گفت: به هیچ وجه نیاز به اعزام بیماران به خارج از کشور نداریم که این امر نشان دهنده موفقیت دانشگاه‌های علوم‌پزشکی است.


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه همایش معاونان آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سهم دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی چهار درصد دانشجویان کشور است، افزود: اما بیش از ۳۰ درصد تولید علم کشور در دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت می‌گیرد.
هاشمی در پاسخ به سؤالی در زمینه تفکیک بیمارستان‌های آموزشی از بیمارستان‌های درمانی، گفت: در ۴۰ سال گذشته متاسفانه به زیرساخت‌های بیمارستانی توجه نشده است.
وی ادامه داد: امید به زندگی و طول عمر مردم از ۵۵ سال به بیش از ۷۵ سال افزایش یافته و روش‌های نوین تشخیص و درمان در جهان ابداع شده است، اما متاسفانه بیمارستان‌های کشور چندان توسعه نیافته‌اند به گونه‌ای که بیمارستان‌های آموزشی مجبور به درمان بیماران شده‌اند.
وزیر بهداشت گفت: این ادغام موجب زحمت بسیار زیاد استادان و دانشگاهیان شده است که با همکاری دولت و بخش خصوصی باید مراکز و تخت‌های آموزشی از بیمارستان‌های درمانی تفکیک شوند.هاشمی با بیان اینکه این اولویت وزارت بهداشت است، اما نیاز به برنامه‌ریزی دارد، افزود: انتظار ما اختصاص ۲۰ هزار تخت بیمارستانی برای آموزش و تربیت کادر فوق تخصص و اجرای طرح‌های پژوهشی است که موجب ارتقاء چشمگیر علوم پزشکی در کشور نیز خواهد شد.
وی با بیان اینکه اکنون نیز کارنامه دانشگاه‌های علوم پزشکی پر از افتخار است، گفت: اگر حرفی از بودجه بزنیم برخی خواهند گفت که دنبال پول‌اند، اما باید برای پیشرفت در علم هزینه کرد. سهم علم و دانش در پیشرفت کشور و سیاست‌گذاری‌ها جدی مطرح می‌شود و باید اعتباری متناسب با جایگاه و اهمیت آن داشته باشد.