kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۴۰۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴

دولت مسئول اصلی بیکاری بالا در کرمانشاه است(خبر ویژه)

نماینده اسلام‌آباد غرب در مجلس می‌گوید دولت، مسئول اصلی بالا بودن آمار بیکاری در استان کرمانشاه است.


فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: استان کرمانشاه، بالاترین میزان بیکاری را دارد.
در سفر مقام معظم رهبري به اين استان و نيز سفر آقاي احمدي نژاد مجموعه‌اي از طرح‌هاي توسعه‌اي مثل پالايشگاه آناهيتا مصوب شد، اما هيچكدام از اين طرح‌ها اجرايي نشد.
فلاحت‌پيشه گفت: حتي در دولت آقاي روحاني نيز طرح‌هايی براي توسعه استان مطرح و مصوب شد، اما اجرايي نشدند تا اين استان همچنان به دليل ناكافي بودن زيرساخت‌هاي توسعه‌اي با مشكل بيكاري دست به گريبان باشد.
اين نماينده مجلس ادامه داد: اگر فقط توسعه كرمانشاه در ارتباط با مراودات با عراق باشد، خيلي از مشكلات استان ما حل خواهد شد و نيازي به بودجه عمومي هم نداريم، اما دولت در اين زمينه كم‌كاري كرده است.
من عقيده دارم اگر طرح‌هايي مثل بزرگراه كرمانشاه به كربلا نهايي شود و در زمينه ريلي سرمايه‌گذاري ويژه انجام شود، بسياري از مشكلات ما حل خواهد شد.
عضو مجمع نمايندگان استان كرمانشاه افزود: براي مثال سفرهاي اربعين كه هر ساله جمع زيادي از رائران را از ايران به كربلا اعزام مي‌كند، در خاك كرمانشاه با بي‌مهري مسئولان رو‌به‌رو است و علي‌رغم اينكه دولت‌‌ تأكيد مي‌کند از مرز خسروي هم سفر ممكن است، اما هميشه با اين مرز كج‌دار و مريض برخورد مي‌شود. اين در حالي است كه هزينه‌هاي فراواني در امر هتل‌داري و گردشگري در اين بخش انجام شده است.
فلاحت‌پيشه با تأكيد بر اينكه مسئول اصلي بيكاري در كرمانشاه دولت است، افزود: نگاه به كرمانشاه بايد عوض شود و وزيران به وظايف خودشان در زمينه ساخت احداث امكانات زيرساختي مثل كارخانه، كارگاه‌هاي توليدي، جاده و... عمل كنند.