kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۴۰۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳

مراسم تشییع پیکر مطهر11 شهید برگزار شد

مراسم تشییع پیکر 11 شهید با حضور پرشور اقشار مختلف امت حزب‌الله در شهرهای چالدران، قزوین و کرج برگزار شد.



به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، دیروز مراسم تشییع پیکر مطهر هشت شهید سرفراز مرزبانی چالدران با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
این آئین با حضور جمع زیادی از مردم شهیدپرور از محل ستاد فرماندهی هنگ مرزی خوی میدان بسیج برگزار شد.
جمعه شب در پی درگیری نیرو‌های مرزبانی ناجا با گروهک‌های تروریستی در منطقه مرزی چالدران، هشت نفر از مرزبانان غیور در چالدران به فیض شهادت نائل شدند.
گفتنی که پیکرهای مطهر استوار یکم محبوب نوری‌اصل، استوار دوم حمید حاجی‌زاده و استوار دوم مهدی حسین‌زاده با حضور مردم، خانواده‌های معظم شهدا، استاندار آذربایجان‌غربی، فرمانده هنگ مرزی کشور و فرماندهی لشکری و کشوری در شهرستان خوی تشییع و به خاک سپرده شدند.
قابل ذکر است که پیکر مطهر شهید مهدی حسین‌زاده برای خاک‌سپاری به شهر پلدشت منتقل شد.
سردگرد محمد مولایی، سرپرست معاونت اجتماعی مرزبانان آذربایجان‌غربی اسامی پنج شهید دیگر درگیری جمعه شب که همگی سرباز بودند را شامل مهدی کلاته، امیر قربانی، محمد حسین‌زاده، سعید قلابی و عباس قادری ذکر کرد. به گفته سرگرد مولایی، ماموران مرزبانی جمعه شب پس از اتمام ماموریت مرزی و در حین بازگشت به گروهان در نزدیکی روستای دوشان‌تپه، واقع در 15 کیلومتری نوار مرزی در کمین تروریست‌ها گرفتار شدند و در این درگیری هشت نفر از مرزبانان به شهادت رسیدند که سه نفر از آنان نیروی کادر و پنج نفر دیگر سرباز وظیفه بودند.
همچنین پیکر مطهر شهید حسین فلاح رودباری پس از گذشت سه دهه انتظار وارد قزوین شد و مورد استقبال مردم این استان قرار گرفت.
به گزارش مهر،  پیکر مطهر شهید حسین فلاح رودباری، دیروز از مقابل صدا و سیمای مرکز قزوین، مورد استقبال مردم شهیدپرور، مسئولان استانی و نیروهای نظامی و انتظامی قرار گرفت و پس از تشییع به زادگاهش روستای عمقین از توابع طارم سفلی منتقل و در همین روستا به خاک سپرده شد.
پیکر مطهر شهید حسین فلاح از شهدای ژاندارمری(ناجا) پس از گذشت سه دهه، توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح تفحص و شناسایی شده است.
در کرج هم پیکرهای مطهر 2شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس دیروز تشییع شد.
در این مراسم مردم شهید پرور استان البرز پیکرهای مطهر شهیدان «محمد میرقاضی» و «علی زاعکار» از شهدای تازه تفحص شده دفاع مقدس را در آغوش گرفتند.
مردم استان البرز پیکرهای مطهر این شهدای والامقام که به تازگی در منطقه زبیدات کشف شده از میدان شهدا تا امامزاده حسن(ع) کرج را با شکوه خاصی مشایعت کردند.
فرمانده انتظامی البرز درحاشیه این مراسم گفت: این شهدا از نیروهای ژاندارمری سابق هستند که در اواخر دوران هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیده‌‌اند که پس از تفحص شناسایی شدند.
سرتیپ عباسعلی محمدیان اضافه کرد: شهید «محمد میرقاضی» و شهید «علی زارع کار» در 21 تیرماه 1367 در منطقه «زبیدات» درگردان 207 رزمی به شهادت رسیدند.
وی خاطرنشان کرد که پیکرپاک شهید محمد میرقاضی پس از تشییع درامامزاده طاهر(ع) کرج و پیکر مطهر شهید علی زارع کار نیز در روستای خور شهرستان ساوجبلاغ به خاک سپرده ‌شدند.
محمدیان افزود: 54شهید تازه تفحص شده متعلق به ژاندارمری است که در تک ناجوانمردانه دشمن در سال 67 در منطقه زبیدات به شهادت رسیدند که ازمجموع این شهدا، 2 شهید مربوط به استان البرز بوده است.