kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲

فریاد پوسترها بر سر آمریکا(اخبار ادبی و هنری)

نمایشگاه طراحی پوستر «سقوط شیطان بزرگ» با 40 اثر از 13 هنرمند در روز سیزدهم آبان در گالری عالی حوزه هنری افتتاح شد.


مسعود شجاعی طباطبایی، مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در بازدید از این نمایشگاه گفت: تعدادی از این آثار، در تیراژ بالا چاپ و منتشر و در راهپیمایی توزیع شدند و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.
این هنرمند یادآور شد: هنرمندان ما با استفاده از زبان هنر، در صدد ارائه پاسخی مستدل و هنری و قابل فهم برای عموم جامعه برآمدند. دنیا منطق ما را پذیرفته ‌است و در حوزه کاریکاتور و اکنون به صورت جدی در حوزه گرافیک ورود پیدا کرده‌ایم.
شجاعی طباطبایی همچنین با اعلام خبر چاپ کتاب نمایشگاه طراحی پوستر «سقوط شیطان بزرگ» گفت: قصد داریم کتابی با آثار هنرمندان ایرانی و خارجی در قطع رحلی منتشر کنیم. در این کتاب، حداقل 100 اثر از هنرمندان کشورهای مختلف منتشر خواهد شد. او در خصوص پوستر که توسط سیدحمید شریفی طراحی شده است و عناصری که در آن مورد استفاده قرار گرفته است اظهار کرد: این پوستر، سقوط شیطان بزرگ را در قالب فرم و کلامت به نمایش گذاشته است. درواقع،  از بین رفتن، نابود شدن و سوختن در این اثر احساس می‌شود و تاکید نیز بر شیطان بزرگ است. گفتنی است، در نمایشگاه پوستر سقوط شیطان بزرگ آثاری از آرزو آقابابائیان، علیرضاپوراکبری، علی داودی، یونس رجبی، سیدمسعودشجاعی، سیدحمید شریفی، رضا شعبانی، محمدصابر‌شیخ رضایی، محمدرازقی، حامد مغروری، حسین نیرومند، لیلا نیرومند و حسین یوزباشی به نمایش درآمده است. این نمایشگاه تا 21 آبان، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 تا 19 در گالری ابوالفضل عالی حوزه هنری برپاست.