kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۸۸
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰

ایران دوازدهمین کشورتولیدکننده فولادجهان شناخته شد

با رشد 15 درصدی تولید در گروه فولاد مبارکه اصفهان، ایران دوازدهمین تولیدکننده فولاد جهان شناخته شد.

 اصفهان- خبرنگار کیهان:

بنابر اعلام انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد ایران در 9 ماه نخست سال 2017 (از ابتدای دی ماه 95 تا پایان شهریور ماه 96) به 16 میلیون و 233 هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (13 میلیون و 210 هزار تن) 22/9 درصد رشد داشته است.
براساس این گزارش، ایران در ماه سپتامبر 2میلیون و 230 هزار تن فولاد تولید کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (یک میلیون و 588 هزار تن) 40/4 درصد رشد داشته است.
براساس این گزارش، ایران در میان 66 کشور تولیدکننده فولاد که 99 درصد فولاد جهان را تولید می‌کنند، در ماه سپتامبر در جایگاه دهم قرار گرفته و در 9 ماه نخست امسال دوازدهمین کشور بزرگ تولیدکننده فولاد در جهان بوده است.
براساس آمارهای انجمن جهانی فولاد، در ماه سپتامبر چین با تولید حدود 72 میلیون تن، ژاپن با 8 میلیون و 600 هزار تن و هند 8 میلیون و 200 هزار تن در جایگاههای اول تا سوم قرار دارند.
رئیس واحد احیای مستقیم 2 فولاد مبارکه گفت: کارکنان و کارشناسان این واحد برای اولین بار در کشور موفق شدند، به طور آزمایشی کلوخه سنگ آهن را به صورت مستقیم به کوره‌های احیا مستقیم شارژ کنند.
وی با تأکید بر اینکه عملیات شارژ مستقیم کلوخه با ترکیب حدود 15 درصد همراه با گندله، انجام شده، گفت: نتایج کیفی این تست حاکی از آن است که از نظر متالیزاسیون وکربن در حد قابل قبول است و با معیارهای مورد نظر منطبق است.
محمدرضا فتحی گفت: با توجه به کمبود گندله در کشور و نیاز واحدهای احیا مستقیم به این ماده اولیه، این پروژه در اوایل سال 1395 و به منظور شناسایی معادن و جایگزینی بخشی از گندله مصرفی با کلوخه سنگ آهن، در ناحیه آهن‌سازی اجرایی شد.
وی افزود: در صورت جایگزینی حدود 10 درصد از این گندله با کلوخه سنگ آهن، صرفه‌جویی اقتصادی قابل توجهی به همراه خواهد داشت.