kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹
گزارش کیهان از دلایل واقعی کناره‌گیری طاهری

فشار به مدیریت برای تغییر حامی مالی /منافع کدام فرد یا افراد بر مصالح پرسپولیس ترجیح داده می‌شود؟!


سرویس ورزشی-
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از سمت خود در این باشگاه کناره‌گیری کرده است، گویا فشارها بر این مدیر موفق برای تغییر اسپانسر تیمش موجب شده وی عطای ماندن را به لقایش ببخشد.
روز گذشته خبر مهم فوتبال ایران موضوع کناره‌گیری علی‌اکبر طاهری از سمت مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس بود. در شرایطی که این خبر رسما از سوی باشگاه پرسپولیس منتشر نشد، خبرگزاری فارس در نخستین ساعات بامداد یکشنبه در گزارشی مدعی شد که طاهری از سمتش کناره‌گیری کرده و دیگر به باشگاه پرسپولیس برنمی‌گردد. در قسمتی از گزارش فارس آمده بود: «علی‌اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس تصمیم قطعی خود را برای کناره‌گیری از مدیریت این باشگاه اتخاذ کرد و این موضوع را روز شنبه و در جلسه‌ای که با اعضای هیئت مدیره داشت به آنها اعلام نمود.
طاهری در این جلسه به اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس اعلام کرد که دیگر قصد فعالیت در این باشگاه را ندارد و حمیدرضا گرشاسبی دیگر عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس زمام امور را در دست خواهد گرفت تا تکلیف مدیرعامل بعدی باشگاه پرسپولیس از سوی وزیر ورزش و جوانان مشخص شود.
طاهری که دیروز برای حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین‌حسینی راهی کشور عراق شد، روز شنبه و در جریان خداحافظی با کارمندان باشگاه پرسپولیس از آنها حلالیت طلبید و عنوان کرد که بعد از بازگشت از عراق دیگر در باشگاه پرسپولیس حاضر نخواهد شد و از کارمندان باشگاه خواست که او را بابت حضور در این باشگاه و اتفاقاتی رخ داده بود حلال کنند.
طاهری همچنین چند روز قبل مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان را در جریان تصمیمش قرار داده بود اما سلطانی‌فر مخالفت ضمنی خود را با این مسئله اعلام کرد ولی طاهری به وزیر ورزش گفت که بر سر این تصمیم به قطعیت رسیده و دیگر برای فعالیت به این باشگاه بازنخواهد گشت.»
گرشاسبی: طاهری پس از دو هفته برمی‌گردد
پس از انتشار این خبر، حمیدرضا گرشاسبی عضو هیئت مدیره پرسپولیس ضمن رد خبر کناره‌گیری طاهری عنوان داشت: در آخرین جلسه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس علاوه‌بر طرح موضوعات جاری باشگاه، آقای طاهری موضوع رفتن به زیارت کربلا در اربعین را مطرح کرد و گفت که طبق برنامه‌ریزی انجام شده از قبل، قرار است به سفر دو هفته‌ای کربلا برود.
وی افزود: اصلا بحث استعفای آقای طاهری مطرح نبوده و نیست. ایشان اعلام کردند که حدود ۲ هفته‌ در ایران حضور ندارند و بر این اساس هیئت مدیره برای رفع و رجوع کردن امورات باشگاه تصمیم گرفت که من با هماهنگی اعضای هیئت مدیره در نبود آقای طاهری مسئولیت باشگاه را بر عهده داشته باشم.
گرشاسبی افزود: خداحافظی که آقای طاهری با کارکنان باشگاه انجام داده نیز برای رفتن به کربلا بوده و ربطی به استعفا نداشته است. در جلسه هیئت مدیره نیز هیچ بحثی درباره عدم بازگشت ایشان نه از سوی خودش و نه از سوی هیئت مدیره مطرح نشد و خود آقای طاهری نیز هیچ صحبتی درباره عدم همکاری با پرسپولیس مطرح نکرد.
عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: قرار است در این مدت من با همکاری هیئت مدیره و در ارتباط با آقای طاهری، امور جاری باشگاه را تا بازگشت ایشان انجام دهم. گرشاسبی با بیان اینکه نمی‌داند این موضوعات چگونه مطرح نمی‌شود باردیگر طرح استعفای مدیرعامل باشگاه پرسپولیس را رد و تاکید کرد که فعالیت من به عنوان جانشین سرپرست باشگاه موقت است.
وزارت ورزش: استعفایی به دست ما نرسیده است
پس از گرشاسبی، وزارت ورزش نیز با صدور اطلاعیه‌ای عنوان داشت که طاهری استعفای مکتوب خود را به وزارت ورزش ارایه نداده است. بر اساس بررسی‌های خبرگزاری ایسنا، طاهری هیچ استعفانامه‌ی کتبی به دفتر وزیر ورزش و جوانان و یا معاونت قهرمانی این وزارتخانه ارائه نکرده است.
این در حالی است که باشگاه پرسپولیس که یک باشگاه دولتی زیر نظر وزارت ورزش و جوانان محسوب می‌شود باید در چارچوب قوانین این وزارتخانه به کارش ادامه دهد یعنی اگر قرار است مدیری در یکی از باشگاه‌های زیرمجموعه این وزارتخانه از کار خود کناره‌گیری کند، باید طبق روال قانونی نامه استعفای خود را به نهاد بالادستی یعنی وزارت ورزش و جوانان ارائه کرده تا استعفا از سمتش اعلام بررسی شود.
دلیل اصلی کناره‌گیری طاهری چه بود؟
هر چند گرشاسبی و وزارت ورزش اعلام کردند که طاهری از سمت خود کناره‌گیری نکرده ولی اطلاعات دریافتی خبرنگار کیهان حکایت از آن دارد که استعفای طاهری جدی است و وی قصد بازگشت به باشگاه پرسپولیس را ندارد.
دلیل اصلی کناره‌گیری طاهری هم مسائل مالی یا موضوع عدم به کارگیری بازنشستگان نیست، بلکه فشارها بر این مدیر موفق برای تغییر اسپانسر تیمش موجب شده وی عطای ماندن را به لقایش ببخشد.
ماجرا از این قرار است که از حدود یک ماه قبل فشارها بر مدیرعامل پرسپولیس برای تغییر اسپانسر آغاز شد ولی طاهری زیر بار این موضوع نمی‌رود و در گفت‌و‌گوهای خود با مسئولان ورزش اعلام می‌کند از نظر اخلاقی درست نیست که زیر قرارداد بزند و اسپانسرش را تغییر دهد، وی همچنین تاکید می‌کند در روزهایی که پرسپولیس اسیر مشکلات مالی بسیار بوده، همین اسپانسر قسمت عمده‌ای از مشکلات را برطرف کرده است.
این داستان ادامه داشت تا آنکه حدود 10 روز قبل جلسه‌ای در دفتر وزیر ورزش تشکیل شد. در این جلسه که سلطانی‌فر، داورزنی، طاهری و افتخاری حضور داشتند، موضوع تغییر اسپانسر باشگاه پرسپولیس مطرح می‌شود که مجددا طاهری اعلام می‌کند این کار را انجام نمی‌دهد، حتی به قیمت کناره‌گیری‌اش از باشگاه پرسپولیس!
هر چند در همان جلسه وزیر ورزش حق را به مدیرعامل پرسپولیس داده ولی در ادامه شرایط به گونه‌ای رقم خورده که طاهری مجبور به کناره‌گیری از پرسپولیس شده است.
حالا با شرایط موجود این پرسش برای میلیون‌ها هوادار پرسپولیس مطرح است که چرا باید برای تغییر اسپانسر، مدیرعامل موفق باشگاه را آنقدر تحت فشار گذاشت تا کناره‌گیری کند؟! در این میان منافع کدام فرد یا افراد تامین شده که حاضر می‌شوند این گونه با سرنوشت یک باشگاه موفق در دو فصل اخیر بازی کنند؟!