kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹

اخبار کوتاه از فوتبال



چالش فدراسیون فوتبال و صداوسیما وارد فاز جدیدی شد
بعد از چالش‌‌های به وجود آمده میان فدراسیون فوتبال و صدا و سیما برای حق پخش تلویزیونی، حالا این اختلافات وارد فاز تازه‌ای شده که شاید حتی این موضوع به پخش نشدن بازی‌های لیگ برتر منجر شود. بر اساس توافق جدید که میان فدراسیون فوتبال و اسپانسر سازمان لیگ به وجود آمده، در صورتی که سازمان صداوسیما برای پخش بازی‌ها با فدراسیون فوتبال به توافق نرسد حتی دوربین‌های پخش زنده تلویزیونی هم به ورزشگاه راه نخواهند یافت.در صورت رخ دادن چنین موضوعی، دوربین‌های تبلیغاتی فدراسیون فوتبال در ۴ ورزشگاه کشور مستقر خواهند شد تا بازی‌ها را با کیفیت بالا ضبط کنند و صداوسیما خروجی آن را برای پخش از تلویزیون خریداری کند.این در حالی است که از سوی صداوسیما عنوان شده که هزینه‌های زیاد باعث شده که حتی آنها در مخارج جاری خود هم دچار مشکل شوند.
ورود کمیته اخلاق به «جادوگری در فوتبال»
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در ادامه پیگیری‌های خود برای مبارزه با فساد در فوتبال، پس از دریافت گزارش‌هایی درباره موضوع جادوگری در بازی تیم‌های گل گهر سیرجان و خونه به خونه بابل به این موضوع ورود کرد. عبدالله سمامی از اعضای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره این موضوع گفت: در ادامه تحقیقات کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره موضوعات انحرافی از قبیل جادو، جادوگری یا موضوعات مرتبط و برای جلوگیری از اتفاقات حادث شده، جدا از پیگیری پرونده‌های مشابه دیگر، اقدام به تشکیل پرونده‌ای مجزا درباره بازی تیم‌های گل‌گهر و خونه به خونه کرد و تا انتهای این پرونده، تا کسب نتیجه و اتخاذ تصمیم مقتضی پیگیری خواهد شد.او افزود: با این حال تا قبل از رسیدگی به موضوعات مختلف و به ویژه تخلف تیم گل گهر، کمیته اخلاق با توجه به اهمیت موضوع اقدام به صدور دستور موقت کرد و بر اساس این دستور، مدیرعامل باشگاه گل گهر سیرجان و سرپرست این تیم به مدت یک ماه از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم شدند.سمامی ادامه داد: همچنین دستور موقتی مبنی بر تعلیق برگزاری مسابقات فوتبال توسط تیم گل گهر در ورزشگاه امام علی (ع) شهر سیرجان صادر شده است.عضو کمیته اخلاق با تاکید بر اهتمام این کمیته برای بررسی موضوعاتی این چنینی گفت: در روز سه‌شنبه هفته جاری، مدیرعامل و سرپرست تیم گل گهر جهت رسیدگی به اصل موضوع در کمیته اخلاق حاضر خواهند شد.
محرومیت سه بازیکن سرخابی به خاطر دربی ۸۵
آرای تکمیلی دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال از سری رقابت‌های لیگ برتر در هفته دهم برگزار شد، اعلام شد.به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، با توجه به آرای اعلام شده از سوی کمیته انضباطی در خصوص دیدار پرسپولیس و استقلال از هفته دهم لیگ برتر و اعلام آن در سایت فدارسیون، به اطلاع می‌رساند، موارد زیر از آرای انضباطی جا افتاده بود که متن رای کامل به شرح زیر اعلام می‌شود:
*داریوش شجاعیان – بازیکن استقلال تهران به دلیل رفتار غیرورزشی و اعتراضات مکرر به تصمیمات داور که منجر به دریافت کارت زرد شد با توجه به بند ۵ ماده ۶۶ آیین نامه به یک جلسه محرومیت از مسابقه و پرداخت ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
*تیم استقلال تهران به دلیل اعتراض به مسابقات رسمی (داور مسابقه) مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
*شفر سرمربی تیم استقلال تهران به خاطر رفتار غیرورزشی و غیرمسئولانه به تذکر کتبی و درج در پرونده محکوم شد.
*تیم پرسپولیس تهران تخلفاتی مبنی بر پرتاب‌اشیا به سمت زمین بازی که منجر به تاخیر در شروع مسابقه شد، داشت. این تیم طبق بندهای یک و سه ماده ۷۹ انضباطی به پرداخت ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.
*به خاطر فحاشی تماشاگران تیم استقلال تهران به تیم مقابل، پرتاب نارنجک که منجر به آسیب دیدگی یک عکاس شد، پرتاب‌اشیا که منجر به تاخیر در شروع مسابقه شد و با توجه به سابقه تخلفات متعدد این تیم در فصل جاری، تماشاگران تیم استقلال طبق بند‌های یک و سه ماده ۷۹ انضباطی از همراهی تیم خود در یک مسابقه رسمی محروم هستند (این رای قابل تجدید نظر است)
*باشگاه استقلال به خاطر تخلفات تماشاگرانش باید ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.
*تیم استقلال تهران به خاطر داشتن بیش از ۵ بازیکن اخطاری، باید ۵۶ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.
*همچنین میلاد زکی پور، بازیکن تیم استقلال تهران به دلیل رفتار غیر ورزشی و ضربه زدن به بازیکن حریف بدون توپ که منجر به تحریک و اغتشاش در تماشاگران شد، از همراهی تیم خود در یک دیدار رسمی محروم بوده و باید ۲۰ میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.
*وریا غفوری، بازیکن تیم استقلال تهران نیز به دلیل اعتراض به تصمیمات داور، به تذکر کتبی روبه رو شد.
*شجاع خلیل زاده، بازیکن تیم پرسپولیس تهران به دلیل رفتار غیر ورزشی، هل دادن بازیکن حریف قبل از زدن ضربه پنالتی، به یک جلسه از همراهی تیم خود در مسابقات رسمی محروم شد.کلیه آرای فوق قطعی است.
بادران و پرسپولیس ۱۹ آذر در ورزشگاه آزادی
 تیم‌های فوتبال پرسپولیس و بادران تهران در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی به مصاف هم خواهند رفت که طبق قرعه‌کشی، بادران میزبان این دیدار است. بادرانی‌ها با مسئولان ورزشگاه آزادی رایزنی کرده‌اند تا بازی در این ورزشگاه برگزار شود و با حضور هواداران پرسپولیس سهم بلیت‌فروشی به باشگاه بادران اختصاص یابد. این توافق حاصل شده و قرار است دیدار بادران - پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برگزار شود.این دیدار 19 آذرماه برگزار خواهد شد. همچنین قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی هم امروز در ‏ساعت 20 با حضور سرمربیان تیم‌های حاضر و با روشی جدید و متنوع ‏برگزار می‌شود.‏اسامی تیم‌های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی فصل 97-96‏ به شرح زیر است:استقلال تهران ‏،تراکتورسازی تبریز،نفت آبادان،ایرانجوان بوشهر،استقلال خوزستان ‏،خونه به خونه ‏،گسترش فولاد تبریز و برنده بازی پرسپولیس- بادران.
باشگاه‌های بدهکار از نقل و انتقالات نیم فصل محروم‌اند
سعید فتاحی مسئول مسابقات سازمان لیگ فوتبال از محرومیت باشگاه‌های بدهکار از حضور در پنجره ‏نقل و انتقالاتی نیم فصل خبر داد.‏وی افزود: باشگاه‌های بدهکار فقط در صورتی که ۲۰ درصد از مبلغ کل بدهی‌هایشان را به طلبکاران بپردازند و به اندازه مبلغ قرارداد بازیکنان جذب شده ‏نیز بدهی‌های گذشته‌شان را پرداخت کنند حق شرکت در نقل و انتقالات و جذب ‏بازیکن را دارند.‏نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر از تاریخ ۲۸ آذر ۹۶ تا تاریخ ۲۶ دی ماه ‏‏۱۳۹۶ است.
تکلیف نمایندگان ایران در آسیا امروز روشن می‌شود
امروز ساعت ۱۲ به وقت مالزی آخرین فرصتی است که باشگاه‌های ایرانی می‌توانند مدارک خود را جهت حضور در لیگ قهرمانان آسیا ارائه کنند و مجوز حضور در این رقابت‌ها را به دست آورند. به این ترتیب سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی امروز باید مدارک خود را - شامل موارد مختلفی از جمله وضعیت بدهی‌ها و مذاکرات با طلبکاران - به کمیته بدوی صدور مجوز حرفه‌ای ارائه کنند. اعضای این کمیته، مهدی محمد نبی، احمدرضا براتی، سهیل مهدی، خزایی، وثوق احمدی، موسوی و غلامرضا بهروان هستند که باید مدارک تیم‌های ایرانی را تایید کنند تا آنها بتوانند در لیگ قهرمانان حاضر شوند.البته این همه ماجرا نیست و AFC در آینده می‌تواند به صورت اتفاقی برخی از مدارک را بررسی کند و در رای این کمیته اثر بگذارد.در هرحال امروز ، روز مهمی برای فوتبال ایران خواهد بود و باید دید در نهایت کدام یک از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا حاضر خواهد بود.
فوتسال ایران در رده پنجم جهان و نخست آسیا
سایت futsalworldranking جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتسال جهان را اعلام کرد و ایران در این رده‌بندی همچنان جایگاه پنجم را در اختیار دارد. فوتسال ایران همچنین در رنکینگ آسیا بالاتر از ژاپن، تایلند و ازبکستان، در رده نخست قرار گرفته است. تیم ملی فوتسال برزیل با پنج قهرمانی جام‌جهانی، تیم نخست جهان است و بعد از آن، اسپانیا، روسیه و آرژانتین جایگاه دوم تا چهارم را در اختیار دارند.نتایج تورنمنت اصفهان که قرار است اوایل آذر با حضور ایران، روسیه، قزاقستان و آذربایجان برگزار شود، می‌تواند تغییراتی در رده‌بندی تیم‌های برتر جهان به وجود آورد.
شرط بازگشت تیموریان و فخرالدینی به گسترش فولاد
آندرانیک تیموریان و میلاد فخرالدینی که در حال حاضر مشغول سپری کردن دوران نقاهت بعد از مصدومیت‌شان هستند تا آغاز نیم‌فصل دوم فرصت دارند که خودشان را به شرایط بازی برسانند.باشگاه گسترش فولاد تا سه چهار روز مانده به آغاز نیم‌فصل دوم صبر می‌کند تا شرایط این دو بازیکن را بسنجد. اگر این دو بازیکن تا آن مقطع شرایط بازی کردن در 90 دقیقه را پیدا کردند، می‌‌توانند به تمرینات برگردند، ولی در غیر این‌صورت فخرالدینی و تیموریان از لیست گسترش فولاد کنار می‌روند تا این تیم هم بتواند بازیکنان دیگری را به خدمت بگیرد.
امتیاز نفت تهران از طلاییه گرفته شد
اداره کل ورزش و جوانان استان تهران مدیران فعلی تیم نفت طلاییه را از کلیه مسئولیت‌های باشگاه کنار گذاشتند. امتیاز تیم فوتبال نفت تهران به صورت مشروط به پارس طلاییه با مدیرعاملی جهانیان واگذار شده بود اما به دلیل اجرا نشدن تعهدنامه، مجوز باشگاه‌داری از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تمدید نخواهد شد. بر اساس نامه‌ای که رضا گل‌محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران به شورای مرکزی ورزش وزارت نفت ارسال کرده، کلیه مسئولیت‌های تیم فوتبال نفت از مدیران فعلی گرفته شده و در اختیار مجمع سهامداران نفت قرار گرفته است.