kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹

اخبار ورزش جهان


شی گیون: جو ورزشگاه آزادی مخوف‌ترین تجربه عمرم بود
دروازه‌بان سابق تیم ملی ایرلند عنوان کرد جو ورزشگاه آزادی در پلی‌آف جام جهانی را در هیچ کجای دنیا ندیده است. تیم ملی فوتبال ایرلند باید این هفته در رقابت‌های انتخابی جام جهانی برابر دانمارک به میدان برود تا رؤیای رسیدن به جام جهانی روسیه را جست‌وجو کند. ایرلندی‌ها از پلی‌آف جام جهانی خاطره خوشی دارند. آنها یک بار در سال ۲۰۰۱ توانستند با شکست ایران در دو بازی رفت و برگشت به جام جهانی راه یابند.شی گیون درباره پلی‌آف جام جهانی و همین طور خاطرات بازی با ایران به صحبت پرداخت و گفت: جو آن بازی شاید مخوف‌ترین جوی بود که در تمام عمرم تجربه کردم. ما چند ساعت قبل از شروع مسابقه به ورزشگاه آزادی رسیدیم و ۱۰۰ هزار نفر در ورزشگاه بودند. این در حالی بود که هنوز چند ساعت تا شروع بازی مانده بود. از اتوبوس که پیاده شدیم تمام این جو را می‌توانستیم حس کنیم. من در طول عمرم حضور در ورزشگاه‌های بزرگ را تجربه کردم و فشارهای روانی زیادی را حس کردم ولی آن بازی واقعا چیز دیگری بود و جو ورزشگاه فوق‌العاده علیه ما بود. هیچ زنی در بین تماشاگران حاضر در ورزشگاه نبود. انتظار چنین جوی را داشتیم ولی حس کردن آن چیز دیگری بود.
سانچس تیم آینده‌اش را انتخاب کرده است
نایب‌رئیس‌باشگاه بایرن مونیخ عنوان کرد: آلکسیس سانچس تیم بعدی خودش را انتخاب کرده و پیوستن او به بایرن کذب است.در حالی که گفته می‌شود آلکسیس سانچس در ژانویه از آرسنال جدا می‌شود و به بایرن مونیخ می‌پیوندد، نایب‌رئیس‌باشگاه عنوان کرد آلکسیس همین الان تیم بعدی خودش را انتخاب کرده و قرار نیست به بایرن مونیخ بیاید و باشگاه برنامه‌ای برای جذب او ندارد. به این ترتیب زمزمه‌ها مبنی بر پیوستن این بازیکن به یکی از دو تیم منچسترسیتی و پاری سن‌ژرمن به گوش خواهد رسید و به احتمال زیاد سانچس یکی از این دو تیم را برای ادامه فعالیت‌های فوتبالی‌اش انتخاب خواهد کرد. با توجه به حضور گواردیولا در سیتی، احتمالا سانچس که سابقه همکاری با گواردیولا در بارسا را دارد راهی این تیم شود.
مورینیو: شاید اگر ۲۶ جام کسب کنم به من احترام بگذارند
سرمربی منچستریونایتد می‌گوید منتقدانش باید به سبب جام‌هایی که کسب کرده به او احترام بگذارند. ژوزه مورینیو در طول دوران حضورش به عنوان مربی توانسته است ۲۵ جام کسب کند و یکی از پرافتخارترین مربیان جهان باشد. با این حال او از اینکه مورد انتقاد منتقدانش قرار می‌گیرد ناراحت است. ژوزه مورینیو در حالی ۲۵ عنوان قهرمانی را کسب کرده که رقیبانش پپ گواردیولا (۲۱)، آنتونیو کونته (۶)، یورگن کلوپ (۵) و مائوریسیو پوچتینو (صفر) قهرمانی دارند.ژوزه مورینیو با طعنه به منتقدان خود، گفت‌: من فکر می‌کنم مربی‌ای که توانسته ۲۵ قهرمانی به دست بیاورد، باید او را مربی موفقی دانست. برای بعضی از مربیان این طور بوده که آنها نتوانستند این عنوان را به دست بیاورند. بعضی از مربیان باید ۲۵ قهرمانی به دست بیاورند تا به من برسند. بعضی‌ها هم باید ۱۲ تا، بعضی‌ها چهار تا و بعضی‌ها ۱۵ تا. من تا الان ۲۵ قهرمانی به دست آورده‌ام و هنوز هم می‌خواهم قهرمان شوم. شاید وقتی ۲۶ جام به دست بیاورم منتقدان به من احترام بگذارند.
رکوردی جدید برای ام‌باپه
ستاره جوان پاری ‌سن‌ ژرمن با دو گلی که در دیدار برابر آنژه به ثمر رساند یک رکورد جدید را به نام خود به ثبت رساند. پاری ‌سن‌ ژرمن در هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ فرانسه به مصاف آنژه رفت و توانست با پنج گل به پیروزی برسد. کیلیان ام‌باپه در این دیدار هم درخشید و توانست دو گل برای تیمش به ثمر برساند. ام‌باپه با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند تعداد گل‌های خود را در لیگ فرانسه به عدد ۲۰ رساند و کم سن و سال‌ترین بازیکنی لقب گرفت که در ۴۰ سال اخیر توانسته در لیگ فرانسه به این تعداد گل برسد. ام باپه تنها ۱۸ سال سن دارد و چند روز پیش بود که عنوان جوان طلایی فوتبال اروپا را به دست آورد. او با پیراهن موناکو ۱۶ و با پیراهن پاری ‌سن‌ ژرمن چهار گل در لیگ فرانسه به ثمر رسانده است.
آرسنال و تاتنهام، مشتری‌ جدید گورتسکا
دو تیم قدیمی شهر لندن به جمع تیم‌های علاقمند به جذب ستاره ملی‌پوش و آلمانی شالکه پیوستند. لئون گورتسکا چنان خوب و قدرتمند بازی می‌کند و توانایی‌هایش را در بازی‌های اخیر به خوبی اثبات کرده که بر علاقمندانش پیوسته افزوده می‌شود. بعد از آنکه تیم‌های بزرگی همچون بایرن مونیخ، بارسلونا و رئال مادرید برای در اختیارگرفتن وی ابراز تمایل کردند، اکنون از انگلیس خبر می‌رسد که ۲ تیم شهر لندن نیز خواهان وی هستند. مطابق اعلام دیلی میرر، آرسنال و تاتنهام، ۲ مشتری انگلیسی ستاره ۲۲ ساله شالکه و تیم ملی آلمان هستند.در این گزارش البته شانس حضور وی در آینده‌ای نه چندان دور در یکی از ۲ تیم بارسلونا و بایرن مونیخ زیاد گزارش شده است.
کونته شاید سرمربی آ.ث‌میلان شود
در صورتی که سرمربی چلسی تصمیم به بازگشت به وطن بگیرد، شاید مربی روسونری شود. آنتونیو کونته در مصاحبه‌های اخیر خود برخلاف آنچه رسانه‌ها می‌گویند و ادعا دارند، از ادامه حضور در تیم چلسی حرف زده است.وی در صورتی که بنابه هر دلیلی نزد تیم استمفوردبریجی کارنکند، به احتمال زیاد به کشورش یعنی ایتالیا بازخواهد گشت. براساس اعلام روزنامه دیلی‌اکسپرس، در این حالت حضور در تیم آ.ث‌میلان می‌تواند برای وی مطرح شود.مطابق گزارش این نشریه میلان اکنون چندان وضعیت رضایت‌بخشی ندارد و حضور کونته می‌تواند شور و هیجان تازه‌ای به تیم ببخشد.
شمارش معکوس برای اخراج بیلیچ
رسانه‌های انگلیسی از لبریز شدن کاسه صبر مسئولان باشگاه وستهام از عملکرد و نتایج ضعیف این تیم در فصل جاری لیگ برتر و برکناری قریب‌الوقوع سرمربی این تیم خبر می‌دهند. شمارش معکوس برای برکناری اسلاون بیلیچ از سرمربیگری تیم فوتبال وستهام آغاز شده است. وستهام شنبه شب گذشته در دیداری خانگی از هفته یازدهم لیگ برتر انگلیس برابر میهمانش لیورپول با نتیجه 4 بر یک تن به شکست داد تا با 9 امتیاز به رده هفدهم جدول سقوط کند و حالا تنها یک امتیاز تا قرار گرفتن در منطقه سقوط جدول فاصله دارد. این ششمین شکست و نهمین بازی بدون برد وستهام در 11 هفته سپری شده از لیگ برتر است که سرمربی آنها بیلیچ را در سومین فصل مربیگری‌اش در این تیم به شدت تحت فشار قرار داده است. شایعات درباره احتمال برکناری بیلیچ از چند هفته پیش آغاز شد اما با این شکست این احتمال حالا افزایش پیدا کرده است. در همین حال از دیوید مویس، سرمربی سابق اورتون و منچستریونایتد که از زمان ترک ساندرلند در پایان فصل گذشته بیکار بوده است، به عنوان محتمل‌ترین گزینه جانشینی بیلیچ یاد می‌شود.