kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۹

بدهی ۹۸ میلیارد تومانی استقلال تا تیر ۹۵!

بر اساس گزارش‌های حسابرسی انجام شده در ادوار مختلف بدهی‌های باشگاه استقلال در سه دوره مالی از بدو تاسیس تا پایان تیر ۹۵ بیش از ۹۸ میلیارد تومان می‌شود.



باشگاه استقلال تهران به همراه پرسپولیس جزو ۴ سهمیه فوتبال باشگاهی ایران در آسیا هستند که این روزها به دلیل بدهی‌های سنگین در خطر حذف از لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته‌اند، موضوعی که باعث نگرانی بسیاری از هواداران فوتبال شده اما به راستی بدهی واقعی باشگاه استقلال تهران چقدر است؟
گزارش رسمی حسابرسان مالی که در مقاطع مختلف زمانی و بنا به درخواست وزارت ورزش و سازمان بازرسی کل کشور انجام شده، نشان می‌دهد که این باشگاه بدهی‌های هنگفت و اعلام نشده‌ بسیاری دارد. مطابق اسنادی که در اختیار ایسنا قرار دارد، باشگاه استقلال تهران طی حسابرسی انجام شده در سه مرحله و با تاریخ‌های زمانی پیوسته تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۵ بیش از ۹۸ میلیارد تومان بدهی دارد. این در حالی است که اگر قراردادها و بدهی‌های مانده یک سال گذشته استقلال را به آن اضافه کنیم این رقم به بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
بدهی‌های باشگاه استقلال در سه دوره مالی از بدو تاسیس تا 31/4/93، دوره مالی ۹4-۹3 دوره مالی ۹5-۹4 مورد بررسی دقیق قرار گرفته است.
جالب اینکه مسئولان اجرایی کشور به جای توجه و رسیدگی به این موضوع که چرا باید باشگاهی چون استقلال با این ظرفیت بالا و میلیون‌ها هوادار، 98 میلیارد بدهی داشته باشد، رسما می‌گویند که تمام بدهی‌های این باشگاه را پرداخت می‌کنند! با این شیوه مدیریت آیا می‌توان انتظار داشت که روزی دو باشگاه بزرگ پایتخت در جایگاه واقعی خود قرار گیرند؟!