kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸

خواندنی از ورزش ایران


* زهرا بالازاده بانوی ورزشکار که در رشته بوچیا فعالیت می‌کند به عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی جوانان امارات معرفی شد.بازی‌های پاراآسیایی جوانان از ۱۷ تا ۲۳ آذرماه در دوبی برگزار می‌شود.
* سعید علی حسینی وزنه بردار فوق سنگین ایران گفت: در مسابقات قهرمانی جهان می‌خواهم خودم را ثابت کنم چراکه مانند همه ورزشکاران دنبال طلای المپیک هستم بنابراین باید در مسابقات قبل از آن خوب ظاهر شوم.علی حسینی در مورد اینکه فکر می‌کند بتواند هر سه طلای یک ضرب، دوضرب و مجموع فوق سنگین را بگیرد، تاکید کرد: نمی‌شود از الان در مورد مسابقه صحبت کرد. البته هدفم کسب مدال طلا است. خدا کمک کند و مردم هم برایم دعا کنند.او در مورد رقبای خود در مسابقات جهانی نیز بیان کرد: رقبای من بهداد سلیمی و ورزشکار گرجستانی هستند اما برای هر سه نفر ما مهم‌ترین رقیب بدنهایمان و وزنه‌ها هستند. اگر آمادگی خوبی به لحاظ روحی و روانی داشته باشیم مطمئنا من و بهداد می‌توانیم رکوردهای خوبی ثبت کنیم.
* فدراسیون کشتی، در نامه‌ای به حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس‌بنیاد شهید و ایثارگران خواستار حمایت از پهلوان مراد علی شیرانی قهرمان جهان و جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس شد.
*در مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک نوجوانان که در هند برگزار شد، امین احمدیان برای رسیدن به سهمیه المپیک به یک پیروزی دیگر احتیاج داشت اما نتوانست بازیکن کره جنوبی را شکست دهد.احمدیان در مرحله نهایی با بازیکنان قزاقستان و کره جنوبی هم گروه شد، او ابتدا 4بر1 بازیکن قزاق را شکست داد اما در بازی دوم برابر چائو از کره جنوبی 4بر1 شکست خورد و از رسیدن به سهمیه المپیک از مسابقات منطقه آسیا بازماند. احمدیان در مسابقات آتی که فدراسیون جهانی مشخص می‌کند، بازهم شانس کسب سهمیه المپیک را دارد.در مسابقات انتخابی المپیک نوجوانان در منطقه آسیا، دوازده بازیکن در بخش پسران و دوازده بازیکن در بخش دختران از مرحله مقدماتی راهی مرحله نهایی شدند و در چهار گروه سه نفره تقسیم شدند. نفرات اول هر گروه مستقیما سهمیه المپیک را گرفتند.
* رقابت‌های دوچرخه‌سواری کاپ جهانی در لهستان با حذف یکی از چهار نماینده اعزامی کشورمان پیگیری شد. در ادامه روز سوم این رقابت‌ها بعد از ظهر دیروز محمد دانشور در ماده اسپرینت زمان 10 ثانیه و 291 هزار ثانیه را به ثبت رساند و در رده 35 قرار گرفت.با ثبت این نتیجه، دانشور نتوانست به مرحله یک‌شانزدهم نهایی راه پیدا کند. وی روز شنبه و در ماده کایرین نیز نتوانسته بود به مرحله بعدی صعود کند.
*در ادامه بخش تیمی مسابقات شمشیربازی جام جهانی اسلحه سابر آقایان، تیم ملی ایران که پیش از این با پیروزی مقابل کانادا به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده بود، در این مرحله با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد فتوحی و محمد رهبری با نتیجه ۴۵ بر ۳۷ تیم قدرتمند روسیه را شکست داد. در طرف دیگر میدان آلمان تیم ملی کره قهرمان المپیک لندن را شکست دهد و به همراه تیم ایران به نیمه نهایی راه پیدا کند.
*در ادامه مسابقات اپن جهانی نوجوانان تنیس روی در اسلواکی، پریناز حاجیلو دختر شایسته و ۱۵ ساله ایرانی موفق شد با پیروزی ۳-۰ بر رقیب سوئدی برای اولین بار در تاریخ تنیس روی میز، ایران را در بخش دختران صاحب مدال معتبر بین المللی نماید.