kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۶۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
پور مختار:

طرح سؤال از رئیس‌جمهور به ۲۰۰ امضاء رسیده است /هیئت رئیسه طرح را در دستور کار قرار نمی‌دهد



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درخصوص حل مشکل سپرده‌گذاران کاسپین گفت: درخصوص این موضوع سؤالی از آقای رئیس‌جمهور شده است و نزدیک به ۲۰۰تن از نمایندگان آن را امضاء کرده و پیگیر این مسئله هم هستند؛ اما هیئت‌رئیسه مجلس این سؤال را در دستور کار قرار نداده است.
محمد علی پورمختار در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو در پاسخ به این سؤال که مشکل کاسپینی‌ها چه زمانی حل خواهد شد و مجلس چه برنامه‌ای برای حل این موضوع دارد؟ گفت: درخصوص این موضوع سؤالی از آقای رئیس‌جمهور شده است و نزدیک به ۲۰۰تن از نمایندگان آن را امضاء کرده و پیگیر این مسئله هم هستند؛ اما هیئت‌رئیسه مجلس این سؤال را در دستور کار قرار نداده است.
وی بیان داشت: نمایندگان مجددا این موضوع را پیگیری کردند و همان ۲۰۰ نفر درخواست سؤال از رئیس‌جمهور را امضاء کردند تا هیئت‌‌رئیسه آن را در دستور کار قرار دهد. امیدواریم خود آقای رئیس‌جمهور پای کار بیایند و به عنوان مسئول و متولی احساس تکلیف بیشتری داشته باشند تا این مشکل و سایر مشکلات حل شود.
نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص مصوبه اخیر شورای عالی امنیت ملی علیه تجمعات مالباختگان کاسپین هم گفت: یک سری افراد در این تجمعات نفوذ دارند و نفوذ کرده‌اند که اصلا سپرده‌گذار نبوده‌اند و به فکر حل مشکل آنها هم نیستند. این افراد به دنبال این هستند که از این تجمعات استفاده ابزاری کنند و شعارهای ساختارشکنانه علیه مسئولین و نظام سر دهند و به نوعی عقده دل خود را خالی کنند. ما هم اجازه نخواهیم داد که آنها، از این مشکل علیه نظام و کشور استفاده کنند.
پورمختار درخصوص آخرین وضعیت سپرده‌گذاران پدیده نیز اظهار داشت: مجلس به صورت فعالانه با این موضوع برخورد کرده است؛ سؤالی از وزیر کشور به عنوان فردی که از سوی دولت تعیین شده بود داشت و قرار بود که وزیر محترم به مجلس بیایند و درخصوص این مسئله پاسخگو باشند. ایشان در صحبت‌های خود علاوه‌ بر ارائه توضیحاتی، قول‌هایی نیز برای رفع این مشکل دادند. عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس خاطرنشان کرد: ما توقع داریم این مشکل، همانند سایر موارد مشابه تعیین و تکلیف شود و مردم از اضطراب خارج شوند. این انتظار وجود دارد که تصمیم‌گیران در این موضوع که مشخضا دولت و قوه قضائیه هستند، سریعا تصمیم لازم را اتخاذ کنند، البته امیدواریم مجلس نیز ورود جدی‌تری به این مسئله داشته باشد.