kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
سردار جلالی در همایش پدافند غیر‌عامل:

نیروهای مسلح باید در لبه تکنولوژی و فناوری حرکت کنند


رئیس‌ سازمان پدافند غیرعامل با بیان اینکه در آینده نزدیک با ارتش‌های سایبری و جنگ سایبری نظامی مواجه خواهیم بود، گفت: باید این فضا را بشناسیم و زیرساخت‌های زیادی نیاز داریم و نیروهای مسلح باید همیشه در لبه تکنولوژی و فناوری باشند.
به گزارش فارس سردار غلامرضا جلالی، رئیس ‌سازمان پدافند غیرعامل صبح دیروز در همایش پدافند غیر عامل گفت: اینکه سهم دفاع غیرعامل و عامل چقدر است بستگی به تراز دشمن دارد، لذا اگر تهدیدات ما ناهمطراز باشد سهم و نقش پدافند غیر عامل بسیار با اهمیت و با ارزش است.
رئیس ‌سازمان پدافند غیرعامل مولفه تجهیزات را سلاح‌ها و سامانه‌های نظامی دشمن عنوان کرد و گفت: ما با تهدیدات متغییر روبه‌رو هستیم.
وی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح باید توان و تجهیزاتشان متناسب با توان دشمن تغییر کند و با سلاح‌های 50 سال پیش نمی‌توان با دشمن مقابله کرد تصریح کرد: با انقلابی از هوشمند‌سازی زیرساخت‌ها مواجه شده‌ایم، دنیا فضای فیزیکی جنگ را در فضای سایبر ادغام کرده است و ناخواسته بخشی از جنگ ما به سمت فضای سایبر به عنوان بعد پنجم می‌رود.
جلالی با بیان اینکه در آینده نزدیک با ارتش‌های سایبری و جنگ سایبری نظامی مواجه خواهیم بود گفت: ما باید این فضا را بشناسیم و زیرساخت‌های زیادی نیاز داریم.
رئیس‌سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: باید زیرساختهای دفاع و آفند سایبری را در سپاه و ارتش داشته باشیم و ایجاد قدرت پاسخگویی سایبری در سیاست‌های نظام هم تصویب شده است.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح باید همیشه در لبه تکنولوژی و فناوری باشند اظهار داشت: آمریکایی‌ها محیط سایبری نظامی خود را از محیط سایبری عمومی کاملا جدا کرده‌اند تا امنیت‌شان حفظ شود.
جبهه مقاومت در برابر تهدیدات ایجاد شده است
سردار مهدی ربانی معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز در همایش پدافند غیرعامل با بیان اینکه هر اقدام غیر مسلحانه که باعث کاهش آسیب‌پذیری ما در مقابل تهاجم دشمن شود پدافند غیر عامل نام دارد گفت: طی چهار دهه انقلاب، کشور همواره مورد تهاجم دشمن بوده و فکر می‌کنم از نظر تعداد و‌ نوع تهدیدات- از ضدانقلاب و ناامنی‌های مرزی و جنگ تحمیلی تا فتنه 88 و تحریم اقتصادی و جنگ فرهنگی- این 4 دهه معادل تاریخ کل کشور باشد.
وی ادامه داد: این تهدیدات از یک روند ساده و محدود به سمت یک روند پیچیده و ترکیبی پیش رفته است و ما تهدیدات را به خوبی خنثی کرده‌ایم و در همین راستا حوزه دفاعی را از مرکز به شهرهای مرزی برای تامین امنیت و مقابله با تهدیدات برده‌ایم.
معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ابتدا با تهدیدات در داخل مرزها و بعد خارج مرزها و امروز در مرزهای اسرائیل مقابله می‌کنیم و جبهه مقاومت در برابر تهدیدات ایجاد شده است اظهار داشت: اگر روزی طالبان و گروه‌های امثال آن تهدیدی برای ما بودند همه نابود شده‌اند و جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفته است.
وی ادامه داد: آسیب‌پذیری‌های زیادی در جنگ نوین داریم و باید در حوزه پدافند عامل و غیر عامل اولویت‌بندی شود.
معاون عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اظهار تأسف از اینکه در نیروهای مسلح بحث پدافند غیرعامل جدا از ماموریت‌ها شمرده می‌شود گفت: این موضوع باید جزو لاینفک موضوعات نظامی باشد.
وی در پایان تاکید کرد: باید توجه ویژه‌ای به آموزش پدافند غیرعامل صورت گیرد و رزمایش‌های آن در طول سال برگزار شود.