kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

خریداری افزون بر 8 هزار تن سیب صنعتی در ارومیه


 مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: افزون بر ۸ هزار تن سیب صنعتی از باغداران ارومیه‌ای در راستای حمایت از آنان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.
اسکندر علیزاده دیروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارومیه با داشتن بیش از 24 هزار و 800 هکتار باغ سیب یکی از قطب‌های تولید این محصول در استان به شمار می‌رود.
وی اظهار کرد: سالانه در فصل پاییز، باغداران شروع به برداشت و فروش این محصول می‌کنند و با توجه به وجود مقدار 100 هزار تن سیب صنعتی در استان خرید تضمینی سیب درختی درجه سه به صورت نقدی انجام می‌شود تا از سوءاستفاده دلالان جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه مراکز خرید فعالیت خود را از تاریخ 15 شهریور شروع کرده است، گفت: 18 مرکز برای خرید در مناطق مختلف ارومیه که دارای باغ‌های سیب درختی بوده، دایر شده است.
علیزاده اضافه کرد: ارائه معرفی نامه به کشاورزان از طریق مراکز جهاد کشاورزی روستایی صورت می‌گیرد و مراکز خرید حق خرید سیب بدون معرفی نامه و از واسطه را ندارند.
وی با بیان اینکه قیمت خرید تضمینی 2 هزار و 880 ریال است، گفت: میزان سیب صنعتی در استان به علت وزش باد در روزهای اخیر افزایش یافته است.
آذربایجان غربی دارای 120 هزار هکتار باغ است که از این میزان 40 تا 50 هزار هکتار باغ‌های سیب درختی است؛ این استان در تولید سیب درختی کشور دارای رتبه اول است.
برداشت سیب درختی تا اواخر آبان ماه در استان ادامه دارد و همزمان با برداشت سیب درختی خرید سیب صنعتی نیز ادامه می‌یابد.