kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۶۱
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۴

حوادث کوتاه از کشور


    سقوط از پل
تبریز- خبرنگار کیهان: یک دوچرخه‌سوار از روی پل سقوط کرد و جان خود را از دست داد.
این حادثه در مسیر ورزقان- خاروانا اتفاق افتاد که طی آن ابتدا دوچرخه‌سوار دچار مصدومیت شد اما پس از انتقال به بیمارستان به علت شدت جراحات فوت کرد.
دستگیری جاعل اسناد
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی مازندران گفت: فردی که با جعل اسناد و مدارک در بهشهر اقدام به کلاهبرداری می‌کرد دستگیر شد.
سرتیپ سید محمود میرفیضی خاطرنشان کرد: متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی، ضمن اقرار به بزه انتسابی اظهار داشت، با دریافت مشخصات حساب بانکی مال‌باخته و با همکاری سه نفر دیگر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب وی کرده است.
وی با اشاره به اینکه این فرد پس از کلاهبرداری و برداشت 20 میلیارد ریال از حساب مال‌باخته اقدام به خرید طلاجات و یک دستگاه خودرو سواری «کیا اسپورتیچ» کرده، افزود: در همین خصوص سه همدست متهم نیز شناسایی و دستگیر شدند.
3 کشته تصادف
خرم‌آباد- فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر لرستان گفت: براثر برخورد پژو 405 با مینی‌بوس در محور بروجرد- اراک سه نفر کشته و هشت نفر مصدوم شدند.
باقر محمدی اضافه کرد: این تصادف در محور بروجرد (زالیان)- اراک و در 45 کیلومتری بروجرد در حوزه استحفاظی اراک رخ داده است.
وی با اشاره به اینکه علت تصادف در دست بررسی است افزود: به همه رانندگان توصیه می‌شود در حین رانندگی با سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا شاهد اینگونه حوادث نباشیم.
قتل بر سر پارک خودرو
زاهدان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس آگاهی استان از دستگیری قاتل در کمتر از 2 ساعت در زاهدان خبر داد.
سرهنگ «ابراهیم ملاشاهی» افزود: کارآگاهان پس از بررسی صحنه و تحقیقات اولیه پلیسی دریافتند که مقتول با یکی از ساکنان آپارتمان محل سکونت خود به دلیل محل پارک خودرو درگیر و به وسیله چاقو به قتل رسیده است و قاتل بلافاصله از صحنه جرم متواری شده است.
این مقام انتظامی بیان داشت: در تعاقب پایش‌های اطلاعاتی قاتل را شناسایی و در کمتر از 2 ساعت در مخفیگاهش دستگیر کردند.
بازداشت سارق فراری مسلح
بندرعباس- مهر: فرماندهی انتظامی هرمزگان از دستگیری فرد سارق فراری مسلح در شهرستان میناب خبر داد. سرتیپ عزیزاله ملکی گفت: با بررسی‌های به عمل آمده از سوابق نامبرده این فرد دارای پرونده‌های متعدد کیفری، محاربه، راهزنی، شرارت، نزاع، ایجاد ناامنی، تهدید و ارعاب با سلاح، سرقت مسلحانه و قتل می‌باشد.
کشف البسه قاچاق
کرمانشاه- مهر: فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از کشف 2 محموله لباس قاچاق طی دو عملیات در این استان خبر داد. سرهنگ حسین براری افزود: در عملیات اول مأموران انتظامی در محل ایست و بازرسی از یک دستگاه پژو پارس تعداد یک هزار و 766 ثوب لباس قاچاق کشف کردند.
وی اضافه کرد: در عملیات دوم مأموران پاسگاه ترمینال از یک خودرو پراید تعداد 143 ثوب لباس قاچاق کشف و ضبط کردند. در این رابطه 3 متهم دستگیر شدند.
سرهنگ براری ارزش این دو محموله را 300 میلیون ریال ذکر کرد.
قاچاق دام
گلستان- مهر: فرمانده انتظامی مراوه‌تپه از توقیف دام قاچاق در محور فرعی گلستان به خراسان‌شمالی خبر داد. سرهنگ حسین غلامی گفت: مامورین انتظامی در کنترل خودروهای عبوری سه دستگاه کامیون حامل دام زنده فاقد مجوز را توقیف کردند.
وی تعداد دامهای مکشوفه را 345 راس عنوان کرد و افزود: ارزش ریالی این تعداد دام دو میلیارد و 700 میلیون ریال برآورد شده است.
صید صیاد
ساوه- مهر: رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان ساوه گفت: طی دو روز گذشته ماموران گشت و کنترل محیط‌زیست ساوه 14 شکارچی متخلف پرندگان را در این شهرستان دستگیر کردند.
هادی رستم‌خانی افزود: از این افراد 18 قطعه  کبک، یک قطعه تیهو، 12 قبضه اسلحه شکاری شامل 9 قبضه دارای مجوز و سه قبضه بدون مجوز و همچنین 96 تیر فشنگ شکاری ضبط شد.
سرقت کتاب
مشهد- ایرنا: فرزند شهیدمحمدعلی اندرزگو گفت: در پی سرقت از منزل شهید اندرزگو علاوه بر برخی لوازم منزل تعدادی از کتابهای خطی و دست نوشته‌های درسی این شهید به سرقت رفت.
حجت‌الاسلام سیدمهدی اندرزگو افزود: به توصیه رهبر انقلاب، این منزل به همان شکل برای بازدید مردم دست نخورده گذاشته شده بود و زیرزمین منزل نیز به عنوان حسینیه در آمده بود.
وی اضافه کرد: پیش از این در زمینه نگهداری از این مکان بارها به مسئولین شهری و استانی تذکر داده بودیم.
فروشندگان عتیقه تقلبی
بجنورد- ایرنا: فرمانده انتظامی خراسان‌شمالی از انهدام باند کلاهبرداران فروش اشیاء عتیقه تقلبی در شهرستانهای مانه و سملقان خبر داد.
سرتیپ علیرضا مظاهری گفت: در پی یک عملیات غافلگیرانه اعضای حرفه‌ای این باند چهار نفره دستگیر شدند. وی اضافه کرد: از محل اختفای این باند یک قبضه سلاح شکاری و مقداری اشیا عتیقه از قبیل جام، کوزه و مقداری سکه کشف شد.
وی ارزش ریالی این اشیا را 10 میلیارد ریال برآورد کرد.
واژگونی اتوبوس
اصفهان- ایرنا: مدیرحوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان از واژگونی یک دستگاه اتوبوس در مسیر شاهین شهر به مورچه خورت ابتدای جاده اصفهان به سمت تهران خبر داد.
غفور راستین گفت: در این حادثه که در ساعت 4 و 58 دقیقه بامداد روز یکشنبه به وقوع پیوست 13 مرد و یک زن مصدوم شدند.
وی با اشاره به اینکه این حادثه تلفات جانی نداشت افزود:  مصدومین به بیمارستان گلدیس شاهین‌شهر منتقل شدند.
سوخت قاچاق
زاهدان - خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان هامون از کشف 25 هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد. سرهنگ «عباس کشتگر» گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی حین گشت‌زنی به یک دستگاه تانکر مشکوک و جهت بررسی بیشتر آن را متوقف کردند که در بازرسی از این خودرو 25 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت کوره کشف و در این رابطه یک قاچاقچی نیز دستگیر شد.