kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵

کوتاه از شهرستان‌ها


اجرای اردوی فرمانده دل‌ها
اصفهان- خبرنگار کیهان: دبیر اجرایی اردوی فرهنگی تربیتی «فرمانده دل‌ها» در استان اصفهان گفت: این اردو به مدت سه سال برگزار شده و تاکنون 30 هزار دانش‌آموز در حدود 10 درصد دانش‌آموزان مقطع چهارم ابتدایی در آن شرکت داشته‌اند.
حجت‌‌الاسلام محمد نظری اظهار کرد: بهترین قالب انتقال مفاهیم به دانش‌آموزان اردوهای دانش‌آموزی است.
وی افزود: برای مقطع چهارم «فرمانده دل‌ها»، مقطع پنجم «نام‌آوران» و مقطع ششم دبستان با نام «مدافعان» اردوهایی طراحی شده و درحال اجرا است.
نظری با بیان اینکه اصفهان مبدأ اجرای این اردوی فرهنگی تربیتی بوده است، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در مدرسه به صورت تئوری و در این اردو به صورت عملی و با درگیر کردن تمامی حواس خود با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شده و برای همیشه به ذهن می‌سپارند، این طرح به وزارت آموزش‌وپرورش ارسال شده و خوب است که در سراسر کشور اجرایی شده و با نظرات دیگران پخته و کامل‌تر شود.
رفع مشکلات آب
* رحمانی فضلی وزیر کشور گفت: تاکنون برای مشکلات آب استان اصفهان تصمیمات مقطعی خوبی گرفته شده تا مشکلات آب اصفهان به صورت مقطعی حل شود، اما باید مشکلات این استان به صورت ریشه‌ای و بلند مدت مرتفع شود.
در مراسم معارفه استاندار جدید اصفهان که جمعی از مدیران اجرایی و لشکری و کشوری اصفهان حضور داشتند امام جمعه اصفهان هم در سخنانی سیاسی کاری را آفت پیشرفت و توسعه این استان دانست و ابراز امیدواری کرد در مدیریت آقای محسن مهرعلیزاده استاندار جدید شاهد سیاسی‌کاری نباشیم.
آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد گفت: اصفهان به دلیل برعهده داشتن سهم بالایی از خدمات و مالیات کشور، یک استان خاص است و براساس آمارها حدود یک دهم خدمات کشور را برعهده دارد لذا انتظار داریم دولت هم به این استان در تخصیص امکانات یک دهمی برخورد کند.
افتتاح نیروگاه ترکیبی
ساری- خبرنگار کیهان: اولین نیروگاه خورشیدی بادی روستای ملرد سوادکوه با هزینه‌ای بالغ بر 500 میلیون ریال افتتاح و آماده بهره‌برداری شد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: ظرفیت این نیروگاه 3 کیلووات است که 2500 وات آن بادی و 500 وات خورشیدی است.
شهابی افزود: اجرای این پروژه به صورت هیبرید (ترکیبی بادی و خورشیدی) است.
وی تولید در محل مصرف، کاهش تلفات شبکه، کاهش آلایندگی محیط‌زیست، افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق و تقویت پدافند غیرعامل را مزیت‌های اصلی نیروگاه‌های تجدیدپذیر دانست.
پرداخت تسهیلات دامداری
* سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی ساری گفت: 123 واحد دامداری و مرغداری این شهرستان برای دریافت 462 میلیارد ریال تسهیلات بهین‌یاب به سازمان جهاد کشاورزی مازندران معرفی شدند.
فرزین فرهادی افزود: از 123 واحدهای معرفی شده، هفت واحد مربوط به پرواربندی بره به ارزش 11 میلیارد ریال، 17 واحد مربوط به زنبورستان به ارزش 46 میلیارد ریال، 49 واحد گاوشیری به ارزش 117 میلیارد ریال، دو طرح گوساله پرواری به ارزش دو هزار و 260 میلیون ریال، 20 واحد گوسفند داشتی به ارزش 74 میلیارد ریال، 24 واحد مرغ گوشتی به ارزش 89 میلیارد ریال و 4 واحد مرغ مادر گوشتی به ارزش 123 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات بسته رونق تولید امسال برای تأیید نهایی طرح به سازمان جهاد کشاورزی ارسال شد.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان ساری سال گذشته در جذب اعتبارات بسته رونق تولید بخش دام و طیور رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
تولد کودکان معلول
تبریز- خبرنگار کیهان: مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: سالانه 1200 تا 1500 کودک معلول در این استان متولد می‌شود.
محسن ارشدزاده: در مراسم اجرای طرح آگاه‌سازی پیشگیری از معلولیت‌ها و غربالگری اختلافات ژنتیکی در مدارس این استان افزود: 70 درصد معلولیت‌های بینایی و 60 درصد معلولیت‌های ناشنوایی، قابل پیشگیری می‌باشند. وی تصریح کرد: سالانه بیش از 15 هزار نفر بر اثر تصادف کشته و درصد بالایی از این افراد معلول و قطع نخاع می‌شوند.
آغاز پرواز تبریز- نجف
* تا 22 آبان جاری- هر روز یک پرواز از تبریز به نجف، انجام می‌شود.
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: به مناسبت اربعین حسینی پرواز روزانه تبریز- نجف و بالعکس از فرودگاه تبریز برقرار می‌شود.
مصطفی صفایی افزود: پیش از این پرواز تبریز- نجف و بالعکس به صورت هفته‌ای و روزهای یکشنبه انجام می‌گرفت.
تشکیل تورهای فرهنگی
اهواز- خبرنگار کیهان: رئیس اداره کل کتابخانه‌های عمومی بهبهان از تشکیل تورهای مطالعاتی و فرهنگی در مناطق محروم و دورافتاده این شهرستان خبر داد.
نرگس موقرپور افزود: این طرح در زمان کوتاه با هزینه کم و در مسیر اصلی کوچ عشایر برگزار می‌شود.
وی افزود: در این راستا استفاده از لهجه محلی و گویش آن منطقه، ابتدا کتابخانه و فعالیت‌های آن معرفی و سپس برنامه‌های مختلفی مختص به گروه سنی خاص از جمله قصه‌گویی، نقاشی و معرفی کتاب برگزار می‌شود.
بازسازی 700 قطعه حفاری
* بیش از 700 قطعه کاربردی در صنعت حفاری با هدف تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بازسازی شد.
رئیس اداره مهندسی و فناوری ساخت مدیریت پژوهش شرکت ملی حفاری ایران از موفقیت واحد بازسازی این اداره در کسب 76 میلیارد و 109 میلیون ریال صرفه اقتصادی حاصل از بازسازی بیش از 700 قطعه کاربردی در بخش‌های عملیاتی این شرکت خبر داد.
بهنود منصورنژاد گفت: قیمت تمام شده بازسازی این قطعات و تجهیزات که در دستگاه‌های حفاری کاربست دارد افزون بر 17 میلیارد و 551 میلیون ریال بود که طی سال گذشته و نیمه نخست امسال در چرخه عملیات قرار گرفت.
وی افزود: برآوردهای کارشناسی نشان می‌دهد که در صورت عدم بازسازی این حجم قطعات و خرید مجدد آن می‌بایست 93 میلیارد و 661 میلیون ریال هزینه می‌شد.
برگزاری جشنواره سیب
مراغه- خبرنگار کیهان: جشنواره سیب در قطب تولید میوه آذربایجان شرقی در مراغه برگزار شد.
در این جشنواره باغداران 20 روستای منطقه مردق چای که میانگین تولید سیب در آن بیش از 40 تن و دو برابر میانگین استانی است بخشی از تولید امسال را به نمایش گذاشتند.
بخشدار بخش مرکزی مراغه و دبیر این جشنواره هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی ظرفیت‌های تولید سیب در این شهرستان اعلام کرد.