kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس اعلام کرد

سؤال از روحانی درباره دریاچه ارومیه در صحن علنی مجلس

نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی درباره سوال از رئیس‌جمهور در رابطه با دریاچه ارومیه خبر داد.


همایون هاشمی با اشاره به مسئله بحران دریاچه ارومیه و اینکه باید به این موضوع به عنوان نگرانی و یک آسیب ملی نگریست اظهار داشت: بی‌شک وضعیت کنونی دریاچه ارومیه نتیجه مداخلات غیرمسئولانه و تصمیمات غیرمدیریتی در 40 سال گذشته بوده و هم اکنون میراث‌دار اقدامات غیرمدیریتی نادرست هستیم.
وی با ابراز تاسف از اینکه در سال‌های گذشته اقداماتی با تشکیل ستاد دریاچه ارومیه انجام شده اما حتی نتیجه حداقلی نیز حاصل نشده است تصریح کرد: متاسفانه هیچ یکپارچگی در بین مسئولان استانی وجود نداشته چون در آذربایجان‌غربی از ظرفیت نخبگانی که جزو مقامات عالی کشور هستند استفاده نشده و انگیزه‌ای برای به میدان آوردن آنها نبوده است.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی از سوال از رئیس جمهور در رابطه با دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: در این رابطه همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان با یکدیگر متحد هستند تا در زمینه دریاچه ارومیه از روحانی سوال کنند.
وی بیان کرد: بنابراین هر اقدامی که برای احیای دریاچه ارومیه نیاز باشد، نمایندگان مجلس آذربایجان‌ غربی انجام داده و با وزرا و با مسئولان مربوطه وارد گفت‌وگو می‌شوند.
هاشمی با تاکید بر اینکه باید عنصر «خواستن» در میان همه مردم برای حل بحران دریاچه ارومیه شکل گیرد گفت: باید در این زمینه همه متحد بوده و به این موضوع به عنوان پدیده‌ای خطرناک نگریست.
وی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی‌ها در رابطه با احیای دریاچه ارومیه، تامین منابع مالی است اظهار داشت: از سوی دیگر یک سردرگمی مضاعف در عرصه تصمیم‌گیری وجود دارد.