kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
استاندار استان مرکزی :

بخشی از واگن‌پارس به بخش خصوصی واگذار می‌شود

استاندار استان مرکزی گفت: بخش عمده‌ای از کارخانه واگن پارس به بخش خصوصی واگذار می‌شود.


 سید علی آقازاده گفت: واگن پارس اراک در حال واگذاری از صاحبان بنیاد تعاون وزارت دفاع است.
وی با تأکید بر اینکه هر مجموعه توانمند و قوی اقتصادی که بتواند واگن پارس را بهتر از قبل مدیریت و اداره کند مورد حمایت استانداری و سهامداران قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: بخش عمده‌ای از کارخانه واگن پارس به بخش خصوصی واگذار و توسط خود کارکنان و بازنشستگان واگن پارس اداره خواهد شد.
استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه سالانه هزار دستگاه واگن توسط واگن پارس اعم از واگن باری و مسافربری تولید می‌شود، خاطرنشان کرد: واگن خودکششی که با سرعت 160 کیلومتر بدون نیاز به لوکوموتیو حرکت می‌کند توسط واگن پارس ساخته و تولید شده است.
مدیرعامل کارخانه واگن پارس اراک نیز در ادامه با‌اشاره به اینکه واگن پارس در حال حاضر تنها با 30 درصد ظرفیت فعالیت می‌کند، گفت: تا پایان سال با همین ظرفیت 300 واگن آماده و تحویل شرکت‌های بهره‌بردار خواهد شد.
محمدرضا مختاری مشکل اصلی واگن پارس را عدم توانایی خرید واگن توسط شرکت‌های بهره‌بردار عنوان کرد و بیان داشت: از آنجا که تسهیلات پرداختی به شرکت‌های بهره‌بردار با سود 20 درصد پرداخت شده و توجیه اقتصادی ندارد، هیچ شرکت بهره‌برداری تمایل به خرید و سفارش واگن ندارد.
وی با‌اشاره به اینکه در حال حاضر عمده رقبای شرکت واگن پارس کشورهای روسیه و چین هستند، افزود: کیفیت واگن‌های تولیدی این شرکت بهتر از کشورهای روسیه و چین است.