kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۲۲
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد

سرمایه‌گذاری یک میلیارد و 600 میلیون یورویی کره جنوبی در پالایشگاه تبریز

استاندار آذربایجان شرقی از سرمایه‌گذاری 1 میلیارد و 600 میلیون یورویی سئول در پالایشگاه تبریز خبر داد.

تبریز- خبرنگار کیهان:

مجید خدابخش در بازدید از طرحهای توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری پالایشگاه تبریز گفت: این میزان از سرمایه‌گذاری بسیار با ارزش است و ما از هر نوع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، حمایت می‌کنیم.
وی افزود: پروژه تولید گازوئیل یورو 4 به ارزش 100 میلیون یورو در دهه فجر امسال در پالایشگاه تبریز، به بهره‌برداری می‌رسد. استاندار با اشاره به صرف سالانه 1000 میلیارد ریال برای تعمیرات و نگهداری تجهیزات پالایشگاه تأکید کرد: اگر نیمی از این پول در استان هزینه شود، بخش عظیمی از قطعه‌سازان استان فعال خواهند شد.
مدیر عامل پالایش نفت تبریز گفت: پالایشگاه تبریز 780 میلیارد ریال از دولت طلبکار است.
«غلامرضا- باقری دیزج» افزود: این رقم مربوط به تحویل غیرتعهدی و غیرموظفی خوراک قیر به نمایندگانی از ارگان‌های ذی‌نفع مانند اداره راه است.
وی در جریان بازدید مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی از طرحهای توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری پالایشگاه مزبور افزود: متأسفانه در بعضی از مواقع، پالایشگاه تبریز از سوی تحویل گیرندگان این محصول، بدهکار معرفی می‌شود.
وی از عقد قرارداد توسعه پالایشگاه تبریز به ارزش 1 میلیارد و 600 میلیون یورو خبر داد و تأکید کرد: اقدامات توسعه‌ای پالایشگاه در 3 سال آینده به اندازه کل اقدامات 40 سال اخیر خواهد بود.
وی با اشاره به وسعت بیش از 150 هکتاری پالایشگاه و فعالیت 15 واحد فرآوری در آن اظهار داشت: پالایشگاه از نظر همجواری با روستا و توسعه یافتن حریم آنها با مشکل مواجه شده است.
ظرفیت تولید این واحد 110 هزار شبکه در روز است.