kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۴

مسئولان اصفهان به دنبال گرفتن سند مالکیت اراضی اجرای تونل‌های کوهرنگ هستند


شهرکرد- خبرنگار کیهان:
مسئولان و اعضای نهادها و سازمان‌های غیردولتی استان چهارمحال و بختیاری در همایش «بام ایران در حسرت آب» که در فرهنگسرای شهرکرد برگزار شد از ادعای اخیر مسئولان و نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره موضوع آب به شدت انتقاد کردند.
آنان گفتند: متاسفانه اخیرا مسئولان و نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی مدعی شده‌اند که آب زاینده‌رود انفال نیست و 98 درصد آن متعلق به استان اصفهان است.
این مسئولان با تاکید بر این مطلب که قانون اساسی و شرع، آب را ثروت عمومی دانسته و در زمره انفال قرار داده است افزودند: طرح این موضوع که آب زاینده‌رود انفال نیست و 98 درصد آن متعلق به استان اصفهان است کاملا تفرقه‌افکنانه و ظالمانه محسوب می‌شود و لازم است مسئولان این استان از ادامه طرح این موضوع پرهیز کنند و خود را زیر سوال افکار عمومی نبرند.
آنان اظهار داشتند: استان چهارمحال و بختیاری که تامین‌کننده 95 درصد آب زاینده‌رود است از حقوق قانونی خود در برخورداری از این نعمت خدادادی در چارچوب قانون و عدالت هرگز کوتاه نخواهند آمد.
نمایندگان نهادها و سازمان‌های غیردولتی چهارمحال و بختیاری از دولت و وزارت نیرو درخواست کردند که با در نظر گرفتن نیازهای فعلی و آینده این استان برنامه‌ها و طرح‌های استفاده از منابع آب پایدار را برای رفع بحران آب در این استان در اولویت کاری خود قرار دهند.
آنان تاکید کردند: وزارت نیرو بیش از 3 سال قبل تمامی طرح‌های کشاورزی حاشیه زاینده‌رود در استان چهارمحال و بختیاری را علی‌رغم داشتن کلیه مجوزهای قانونی، تعطیل و متوقف کرده که این امر زندگی هزاران خانوار از کشاورزان استان را مختل و سرمایه‌گذاری یک دهه آنان را در این طرح‌ها در ابهام قرار داده است که از رئیس‌جمهور تقاضا داریم با رفع توقف این طرح‌ها، به این ظلم چند ساله پایان دهد.
طرح آب‌رسانی محور بن- شهرکرد- بروجن مصوب دولت‌های دهم و یازدهم بود که برای تامین آب آشامیدنی 4 شهرستان استان چهارمحال و بختیاری با جمعیت بالغ بر نیمی از جمعیت استان از سال 91 آغاز شده و به عنوان شاهرگ حیات استان بوده که درخواست می‌کنیم مطابق وعده‌های داده شده در اتمام هر چه سریعتر آن اقدام عاجل صورت گیرد.
 آنان تصریح کردند: تونل سوم کوهرنگ بیش از 20 سال است به دلیل قصور مجریان آن در ایفای تعهدات اجتماعی و زیست‌محیطی، آسیب‌ها و خسارات فراوانی به مردم محلی در منطقه کوهرنگ و بیرگان وارد و باعث خشک شدن چشمه‌های منطقه شده است و سال‌هاست صدای اعتراض این مردم محروم بلند است ولی شنیده نمی‌شود.
آنان افزودند: تقاضا داریم به تخلفات و قصور مسئولان استان اصفهان در این پرونده رسیدگی شود و برای احقاق حقوق اولیه مردم محروم و مظلوم منطقه اقدام سریع صورت گیرد.