kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۲۶۹
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹
نایب‌رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت برای جمع‌آوری مالیات آرامش فعالان اقتصادی را به‌هم نزند

نایب‌رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: نکته حائز اهمیت در عملکرد سازمان مالیاتی افزایش درآمد مالیاتی در عین حفظ آرامش فعالان اقتصادی کشور است.


سیدفرید موسوی در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم با ‌اشاره به اینکه اخیراً جلسه‌ای درخصوص تصمیم جدید سازمان مالیاتی درخصوص بررسی تراکنش‌های بانکی فعالان اقتصادی در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان اصناف و مالیات برگزار شد، اظهار کرد: جمع‌بندی جلسه به این صورت بود که فعلاً گردش مالی پنج میلیارد به بالا از سوی سازمان امور مالیاتی مورد پیگیری قرار گیرد.
وی با بیان اینکه «نباید وضعیت اقتصادی اصناف را  با چالش روبه‌رو کنیم»، تأکید کرد: باید فرهنگ‌سازی و آمادگی روانی در بخش‌های مختلف اقتصادی ایجاد شود تا بتوان قانون را به‌طور کامل در جامعه به اجرا درآورد.
نایب‌ رئیس‌کمیسیون اقتصادی مجلس با ابراز اینکه قانون اجازه بررسی گردش‌های بانکی را اعطا کرده بود، گفت: با این حال دوستان در سازمان مالیاتی همکاری مناسبی داشتند و این آرامش روانی ایجاد شده در حوزه مالیاتی در اصناف و بازار قابل تقدیر است.
به‌گفته موسوی نکته حائز اهمیت در عملکرد سازمان مالیاتی افزایش درآمد مالیاتی در عین حفظ آرامش فعالان اقتصادی کشور است.
عضو کمیسیون اقتصادی با ابراز اینکه اصناف از توسعه پایه‌های مالیاتی استقبال می‌کنند، گفت: اگر شفافیت مالیاتی در اقتصاد حکم‌فرما باشد، بیشترین سود را خود اصناف می‌برند، چراکه یکی از خروجی‌های شفافیت مالیاتی مبارزه با قاچاق کالا است و از این نظر اصناف و بازار نیز از عملکرد سازمان مالیاتی منتفع خواهند شد.