kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۲۳۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵

سرنوشت زن فرانسوی که با 4 داعشی ازدواج کرد

مارگو زن 27 ساله اهل نانت فرانسه که دارای سه فرزند (6ساله، 3ساله و 5ماهه) است و در رقه، مقر خلیفه خودخوانده داعش دستگیر شده بدنبال بازگشت به فرانسه است.


مارگو در جریان آزادسازی رقه توسط نیروهای کرد سوریه دستگیر شد و اکنون در شمال سوریه نگهداری می‎شود.
او در مصاحبه‌ای با خبرنگار شبکه دو فرانسه گفت: من زمان زیادی در رقه محبوس بودم. چرا که یک زن تنها از نظر نیروهای داعش باید محبوس در محلی که به چنین زنانی اختصاص داشت، می‎بود.
مارگو در چهار سال حضورش در میان نیروهای داعش با 4 تروریست فرانسوی در سوریه ازدواج کرده است که سه نفر از آنها در جنگ کشته شده‌اند.
مارگو می‎گوید: من برای ازدواج‌هایم متاسفم. دوست داشتم زندگی آرامی داشته باشم با یک نفر ازدواج کنم و بچه‌هایم از یک شوهر باشند. دوست داشتم در کشوری مسلمان در آرامش زندگی کنم.
مارگو اگر در سوریه بماند با خطر محکومیت به مرگ روبروست.
وی یک‌بار تلاش کرده از دست نیروهای داعش فرار کند، اما شرایط بسیار خطرناک بوده است.مارگو آماده است که در صورت بازگشت به فرانسه به زندان برود. خواسته او از رئیس‌جمهوری فرانسه این است که اجازه دهد فرزندانش به فرانسه بازگردند.با این حال مارگو گفته حتی نام رئیس‌جمهوری کنونی فرانسه را نمی‎داند زیرا از زمانی که در رقه‌اقامت داشته به هیچ خبری دسترسی نداشته است.برخی از عناصر فرانسوی که در جریان ظهور داعش در سوریه و عراق به این گروه پیوسته بودند، اکنون بعد از تضعیف این گروه در پی بازگشت به فرانسه هستند.بیش از 20 خانواده فرانسوی با نوشتن نامه‌ای به امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه از وی خواسته‎اند اجازه دهد اعضای خانواده‌هایشان که جذب داعش شده‎اند اما اکنون پشیمان هستند، به فرانسه بازگردند تا در دادگاه‌های فرانسه محاکمه شوند.