kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۸۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲
از سوی پلیس شهر

افسردگی و مالباختگی در قمار، انگیزة عامل حملات مرگبار لاس‌وگاس اعلام شد



سرویس خارجی-
یک ماه بعد از وقوع خونین‌ترین حادثه آمریکا پس از 11 سپتامبر 2001 در شهر لاس وگاس که طی آن صدها شهروند بی‌گناه با تیر اندازی دیوانه وار یک سفید پوست 64 ساله به خاک و خون کشیده شدند خبر رسیده، قاتل، قماربازی بوده که پس از باختن اموالش، دچار افسردگی شدید شده بود.
10 مهر ماه بود که خبر رسید مردي 64 ساله از طبقه 32 يک هتل در لاس وگاس، ديوانه وار به سوي تجمع مردمي يک کلوپ شبانه که در محوطه بيروني هتل در جريان بود آتش گشود و صدها نفر را به خاک و خون کشيد. اين حادثه، مرگبارترين حادثه پس از حملات 11 سپتامبر در آمريکا لقب گرفت.
پلیس لاس وگاس اما اکنون از انگیزه و دلایل وقوع این جنایت پرده برداشته و گفته، «استفان پدوک»، قمار باز 64 ساله که در این تیراندازی مرگبار 58 نفر را کشته و 515 نفر را مجروح کرده است، به دلیل باختن اموالش، دچار افسردگی شدید شده بود. در آن ایام پلیس این شهر اعلام کرده بود، انگیزه اصلی این جنایت معلوم نیست اما «پدوک» یک قمار باز حرفه‌ای بوده است. با گذشت بیش از یک ماه از این جنایت هولناک کلانتر این شهر حالا اظهاراتی درباره انگیزه احتمالی او مطرح کرده است.کلانتر «لاس وگاس» می‌گوید «استفان پدوک» از سال 2015 مقادیر زیادی از اموالش را از دست داده بود. به گزارش آسوشیتدپرس، «جو لومباردو» در یک مصاحبه با رسانه محلی در لاس وگاس همچنین گفته «از دست دادن پول، استفان پدوک را به سمت افسردگی سوق داده بود...این فرد وضعیت محور بود و به این موضوع که چطور در محیط کازینو او را دوست داشتند و اینکه چطور دوستان و خانواده‌اش او را به رسمیت می‌شناختند، علاقه داشت. با (مال باختن او)، در یک دوره کوتاه مدت این روند شروع به سقوط کرد و شاید، این موضوع در اقدامی که او کرد، عاملی تاثیرگذار بود.»گفتنی است پدوک، هنگام تیراندازی به مردم، 35 قبضه سلاح به همراه داشت و پس از قتل عام مردم، خود اقدام به خودکشی کرد.
تیلرسون می‌رود
از اوضاع آشفته سیاسی آمریکا هم خبر رسیده که، ترامپ ضمن انتقاد از برخی مقام‌های وزارت خارجه این کشور گفته، مطمئن نیست تیلرسون تا پایان دوره ریاست‌جمهوری وی این وزارتخانه را رهبری کند. به گزارش تسنیم، دونالد ترامپ، که با شبکه تلویزیونی «فاکس‌نیوز» صحبت می‌کرد، همچنین از عدم حمایت برخی سیاسیون در وزارت خارجه آمریکا از برنامه‌های سیاسی وی ابراز ناخشنودی کرده است. ترامپ با انتقاد از وزارت‌خانه تحت مدیریت تیلرسون، گفته: «این (رئیس‌جمهور) است که به تنهایی سیاست خارجی آمریکا را تعیین می‌کند...آن کس که مهم است من هستم. چرا که وقتی زمان تصمیم‌گیری در خصوص سیاست خارجی فرا برسد، من هستم که تصمیمم اهمیت دارد.»وی در پاسخ به این سؤال که «آیا برای ادامه حضور تیلرسون در این سمت تا پایان دوره ریاست‌جمهوری‌‌تان برنامه‌ای دارید؟» گفته: «بسیار خب، خواهیم دید. نمی‌دانم.» اختلافات میان ترامپ و تیلرسون، ماه گذشته زمانی علنی شد که رسانه‌ها گزارش دادند تیلرسون طی اظهاراتی ترامپ را «احمق» خوانده و گفته بود درصدد است تابستان آینده کناره‌گیری کند.اختلافات بین وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید همچنین درخصوص پاره‌ای از مسائل جهانی از جمله تنش‌های فزاینده درباره برنامه هسته‌ای کره‌شمالی، ظاهر شده است.