حامد بهداد: روشنفکرها خائنترین آدمها به مردم و سینما هستند (اخبار ادبی و هنری)
حامد بهداد در گفت وگویی به شدت به روشنفکران و از جمله مرحوم هوشنگ کاووسی حمله کرده است. این بازیگر سینما در بخشی از گفتوگو با همشهری، با بیان اینکه «کسانی مثل هوشنگ کاووسی که در دوره شاه اسم سینما فارسی را روی آن فیلمها میگذاشتند، خودشان در وزارت فرهنگ و هنر سانسورچی بودند» گفته است: روشنفکرها خائنترین آدمها به مردم و این سینما هستند. آنها هرگز نفهمیدند که ما اجازه نداریم در یک استادیوم فوتبال بنشینیم و بازیکنان را وادار به بازی شطرنج کنیم! مثل این میماند که برویم در زمین فوتبال و شروع کنیم با هم مارپلهبازی کردن و توقع داشته باشیم صد هزار نفر بیایند در استادیوم و ما را تشویق کنند!
وی افزود: مردم یک کثرت هستند و رای اصلی با آنهاست. تعداد کسانی که خاص هستند خیلی کم است، تعداد کسانی که روشنفکر هستند خیلی کم است. حافظ و مولانا به عنوان روشنگرترین و شاخصترین چهرههای ادبی و عرفانی مملکت من، هم عوام فهم هستند، هم خواص فهم.
وی افزود: مردم یک کثرت هستند و رای اصلی با آنهاست. تعداد کسانی که خاص هستند خیلی کم است، تعداد کسانی که روشنفکر هستند خیلی کم است. حافظ و مولانا به عنوان روشنگرترین و شاخصترین چهرههای ادبی و عرفانی مملکت من، هم عوام فهم هستند، هم خواص فهم.