کد خبر: ۱۱۶۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱

کره جنوبی ریاست دوره‌ای شورای امنیت را برعهده گرفت

سفیر کره جنوبی در سازمان ملل متحد، به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، سفیر کره جنوبی در مقر سازمان ملل در نیویورک، از دیروز کار خود را به عنوان رئیس دوره‌ای این سازمان آغاز کرد.
بر اساس این گزارش، «اوه جون» نماینده کره جنوبی در سازمان ملل روز پنجشنبه ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را از «یوجوی اگوو» سفیر نیجریه در این سازمان برای ماه مه (از 11 اردیبهشت لغایت 10 خرداد) تحویل گرفت.
شورای امنیت سازمان ملل متحد 15 عضو دارد که پنج عضو آن شامل آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس، اعضای دائمی هستند و 10 عضو دیگر که در هر دو سال تغییر می‌کنند اعضای غیردائم این شورا به شمار می‌روند.