دستور ویژه قالیباف درباره تکمیل بخش شمالی خط 3 مترو
شهردار تهران دیروز دستورات ویژهای برای تسریع در روند عملیات و اتمام پروژه 17 کیلومتری نیمه شمالی خط 3 مترو تهران صادر کرد.
به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف دیروز در یکی از کارگاههای فعال نیمه شمالی خط 3 متروتهران در محدوده اتوبان صیاد شیرازی با قدردانی از تلاشهای شرکت مترو در توسعه خطوط مختلف منجمله خط سه، دستورات ویژهای را به معاونان خود در بخشهای مربوط به استملاک و رفع موانع ملکی جهت ایجاد دسترسیهای ورودی ایستگاه ها و هواکشها و نیز تامین بودجههای لازم با استفاده از ظرفیتهای شهرداری تهران صادر کرد.
وی تاکید کرد: باید این پروژه طبق برنامه زمانبندی شده به اتمام برسد و با بهره گیری از همه ظرفیتهای موجود شهرداری تهران، راندمان کار و سرعت پروژه به بهترین شکل ممکن ارتقا یابد.
شهردار تهران همچنین دستور داد پشتیبانیهای لازم برای پیشرفت این پروژه و رفع تنگناها و موانع احتمالی باید به طور منظم و هر هفته یک بار از سوی معاونانش رصد و به وی گزارش شود.
دراین جلسه کارگاهی، هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران در گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه و برنامه کاری این شرکت برای اتمام 17 کیلومتر بخش شمالی خط 3 مترو تهران حدفاصل ایستگاه مترو مصلیحضرت امام (ره) تا شهرک قائم در ازگل تاکید کرد: در صورت تامین اعتبارات و بودجه تا پایان سال جاری و با 5 ایستگاه آماده بهره برداری خواهد شد.
طبق برنامه قرار است در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال 30 کیلومتر خط مترو شامل 17 کیلومتر باقی مانده خط 3 و حدود 12 کیلومتر از خط هفت توسط شرکت راهآهن شهری تهران و حومه تکمیل و آماده بهرهبرداری شود.