kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۵۱۹۰
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
سرلشکر جعفری:

سازش خسارت محض است


اهواز – خبرنگار کیهان:
فرمانده کل سپاه براساس وعده الهی، فتح و نصر را نتیجه مقاومت دانست و با‌اشاره به اینکه برخی علیرغم تاکید و تذکرات رهبری تفکر سازش را در برابر مقاومت ترویج می‌کنند، گفت:‌اشکالی ندارد اینها باید اتفاق بیفتد تا مردم راه را از چاه بشناسند و ایمانشان بیشتر شود که دشمن غیر قابل اطمینان است. آنها نمی‌خواهند سر به تن ما باشد چگونه در پی آباد کردن کشور ما باشند.
سرلشکر محمد علی عزیز جعفری در مراسم افتتاح و تحویل 320 خانه مدد جویان استان خوزستان با همکاری کمیته امداد و 32 خانه عالم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، با تاکید بر اینکه ایستادگی در برابر ظلم و زور هزینه دارد، اظهار داشت: پرداختن هزینه برای مقاومت در برابر ظالم ونظام سلطه طبیعی است اما سؤال این است که هزینه آن بیشتر است یا منفعتش؟
وی تصریح کرد: بالاترین هزینه جنگ تحمیلی برای ما شهدای ما بود که اگر عمیق نگاه کنیم، می‌بینیم که برکتی که خون شهدا دارد، همه‌اش فایده و بهره است. سرلشکر عزیز جعفری با‌اشاره به آیات قرآن مجید شهادت را سود تجارت با خدا مطرح کرد و بیان داشت: مقاومت و ایستادگی هزینه‌ها و منافعش قابل مقایسه با سازش نیست. سازش خسارت محض است.
فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه نصر و فتح وعده الهی است، گفت: مقاومت منفعت مادی و معنوی دارد و فتح و نصر پس از آن وعده داده شده و پیروزی‌های جبهه مقاومت در منطقه مصداق آن است ولی بعضی‌ها نمی‌بینند که حسابشان جداست. سرلشکر جعفری با بیان اینکه تمام پیروزی‌های جبهه مقاومت وامدار قیام عاشوراست، خاطرنشان کرد: جوانان سوری و افغانی و لبنانی و ایرانی و... که در جبهه مقاومت مبارزه می‌کنند، از این بابت است که معتقدند این، ادامه جبهه حق و باطل است. هر چند دشمن می‌گوید لشکر ایران ولی‌اشتباه می‌کنند این لشکر اسلام است.
وی گفت: استفاده و حضور مردم در حل بحران‌های کلان کشور عاملی است که متاسفانه دولتمردان ما فراموش کرده‌اند و از به کارگیری این نیرو عاجزند. فرمانده کل سپاه استحکام هرچه بیشتر پایه‌های نظام و خودکفایی در توان دفاعی و امنیتی را از دستاوردهای دفاع مقدس دانست و افزود: ایستادگی نتیجه می‌دهد مشروط به اعتقاد و رعایت اصول نه با مذاکره و چراغ سبز نشان دادن به دشمنان بیرونی، وضعیت مصر امروز نتیجه سازش است.
سرلشکر جعفری تصریح کرد: داعش که هدفشان تصرف سرزمین و حکومت بود و حامیان زیادی از طرف کشورهای بیگانه نیز داشتند انشاءالله طبق قول برادرم حاج قاسم سلیمانی تا دو ماه دیگر برچیده می‌شود. فرمانده کل سپاه بیان داشت: کسانی که این باورها و دستاوردها را قبول ندارند، علیرغم تاکید و تذکرات رهبری تفکر سازش را در برابر مقاومت ترویج می‌کنند و گوششان بدهکار نیست.سردار جعفری تصریح کرد:‌اشکالی ندارد اینها باید اتفاق بیفتد تا مردم راه را از چاه بشناسند و ایمانشان بیشتر شود که دشمن غیر قابل اطمینان است. آنها نمی‌خواهند سر به تن ما باشد چگونه در پی آباد کردن کشور ما باشند. وی با بیان اینکه پروژه‌های سپاه در عرصه سازندگی است، گفت: کار سازندگی کار اقتصادی نیست بلکه سپاه با همان روحیه جهادی و مدیریت دوران دفاع مقدس پای کار آمده است. فرمانده کل سپاه تاکید کرد: توسعه به سبک غرب در ایران جواب نمی‌دهد و باید با مدل‌های بومی اجرا شود. همان‌گونه که در جنگ نیز روش‌های کلاسیک عملیات‌ها صورت نمی‌گرفت.