kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۹۶۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۰

حوادث کوتاه از کشور


    دستگیری ضاربان محیط‌بان
اراک- ایرنا: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ساوه گفت: 2 ضارب محیط‌بان ساوجی دستگیر شدند. سرهنگ پرویز اسدی افزود: مأموران پلیس شهرستان ساوه در عملیاتی موفق به شناسایی محل اختفای متهمانی شدند که مأمور محیط‌بانی ساوه را حین انجام وظیفه در منطقه پلنگ‌آباد نوبران با خودروی خود زیر گرفته و متواری شده بودند.
وی گفت: در این عملیات علاوه بر دستگیری 2 شکارچی متخلف، فردی که به آنان پناه داده بود نیز با دستور مقامات قضایی بازداشت شد.
وی اضافه کرد: از این متهمان 2 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و تعدادی گلوله کشف و ضبط شد.
کشف آمپول نیروزا
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس امنیت عمومی استان گیلان از کشف بیش از 186 هزار قرص بدنسازی و آمپول نیروزا به همراه 600 کیلوگرم پودرهای مکمل ورزشی قاچاق در شهرستان رشت خبر داد.
سرهنگ رسول صمدی اظهار داشت: مأموران نیروی انتظامی رشت در پی اطلاع از ورود یک محموله پودر، قرص و مکمل‌های خارجی قاچاق به داخل استان، موضوع را بررسی و در تحقیقات خود موفق شدند یک قاچاقچی را در این رابطه شناسایی و وی را حین جابجایی 4 جعبه از پودرهای مکمل خارجی قاچاق دستگیر کنند.
سقوط جرثقیل
کرج- ایرنا: مسئول روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج اعلام کرد که براثر سقوط جرثقیل (تاور) در کرج یک نفر کشته و 2 نفر مصدوم شدند.
سید جواد موسوی اظهار داشت: این حادثه در سه راه عظیمیه کرج به وقوع پیوست که یک مرد 30 ساله جان باخت و 2 مرد حدود 34 ساله دیگر مصدوم شدند.
وی افزود: با حضور و تلاش نیروهای 4 ایستگاه عملیاتی آتش‌نشانی کرج مصدومان به خارج از محل حاثه انتقال یافتند.
واژگونی خودرو
کرمان- فارس: رئیس پلیس راه جیرفت- عنبرآباد گفت: واژگونی یک دستگاه خودروی پراید حامل معلمان رودباری در محور مردهک عنبرآباد موجب کشته و زخمی شدن سه نفر شد.
محمدجواد بهرامی اظهار داشت: خودروی حامل معلمان رودبار در محور مردهک عنبرآباد واژگون شد که در این حادثه آرین افشارمنش از فرهنگیان آموزش و پرورش رودبار در دم جان باخت و دو نفر دیگر از فرهنگیان زخمی شدند.
وی بیان کرد: علت تصادف خودروی پراید عدم توانایی در کنترل خودرو ناشی از سرعت غیرمجاز بوده است.
100 فقره گوشی‌قاپی
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری اعضای باند حرفه‌ای گوشی‌قاپی در مشهد خبر داد.
سرتیپ «قادر کریمی» با اعلام این خبر گفت: در پی گزارش گوشی‌قاپی‌های سریالی در محدوده خیابان گاز و بلوار طبرسی مشهد به فوریت‌های پلیسی 110 تحقیقات پلیسی آغاز شد.
وی تصریح کرد: پلیس با در دست داشتن مشخصات ظاهری متهمان، طرح مهار را در حوزه استحفاظی خود به اجرا گذاشت و دو سارق موتورسوار را در خیابان گاز دستگیر کرد.
وی خاطرنشان کرد: این دو جوان 25 و 27 ساله در بازجویی‌های اولیه پلیسی با توجه به کشف سه گوشی تلفن مسروقه و دو قبضه چاقو، ناچار به بیان حقیقت شدند و به ارتکاب بیش از 100 فقره گوشی‌قاپی اعتراف کردند.
در ادامه تحقیقات پرونده، مأموران کلانتری رسالت دو تن از همدستان این سارقان را شناسایی و دستگیر کردند.
مرگ در دریا
بندرعباس- مهر- جوان پانزده ساله سیریکی به علت سهل‌انگاری و آشنا نبودن با فن شنا در دریا غرق شد.
بخشدار مرکزی شهرستان سیریک با اعلام این خبر گفت: این نوجوان اهل و ساکن روستای زیارت حسن‌آباد شهرستان سیریک، به همراه جمعی از دوستان خود برای تفریح و ماهیگیری به ساحل روستا رفته بود.احمد جمالدینی افزود: بیشتر غرق‌شدگی‌ها هنگام جزر و مد دریا و به علت سهل‌انگاری و آشنا نبودن با فن شنا و دریا است.
کلاهبرداری میلیاردی
زنجان - خبرگزاری صدا و سیما: جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از دستگیری متهمی خبر داد که به بهانه فروش آپارتمان 2 میلیارد و 123 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود. سرهنگ کردلو گفت: درپی شکایت یکی از شهروندان در شهرستان زنجان مبنی بر اینکه فردی به بهانه فروش آپارتمان از وی کلاهبرداری کرده، متهم پس از شناسایی دستگیر و جهت ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد. وی اضافه کرد: درتحقیقات مشخص شد آپارتمان فروخته شده متعلق به فرد دیگری است.
مجازات حیوان آزار
اردبیل - ایرنا : دادگاه کیفری گرمی مغان فردی را به علت به دار آویختن یک قلاده سگ به 74 ضربه شلاق محکوم کرد. رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گرمی گفت: فردی که از طریق به دار آویختن یک قلاده سگ باعث جریحه‌دار شدن احساسات عمومی شده بود در شعبه 101 دادگاه کیفری 2 گرمی به تحمل 74 ضربه شلاق تعزیری محکوم شد. رحمان داداشی افزود: همچنین به عنوان مجازات تکمیلی دادگاه متهم را موظف کرد تا به مدت هفت جلسه با هماهنگی اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان گرمی به پاکسازی محیط‌زیست و یادگیری و آموزش حس ترحم به حیوانات اقدام کند.
قتل همکلاسی
زاهدان - ایرنا:  فرمانده انتظامی شهرستان سراوان گفت: 2 دانش‌آموز 13 و 18 ساله در خارج از محیط مدرسه با چاقو با یکدیگر در‌گیر شده که در نهایت دانش‌آموز 18 ساله به قتل رسید. سرهنگ رضا زینلی، افزود: قاتل در کمتر از 2 ساعت در خیابان حمزه سراوان دستگیر و به ارتکاب این قتل اعتراف کرد. هنوز انگیزه قتل مشخص نشده است.
دستگیری عامل توزیع دارو
ساری - خبرنگارکیهان: نیروهای انتظامی مازندران طی دو عملیات پلیسی عامل توزیع داروهای قاچاق در آمل دستگیر و همچنین در تنکابن 3 هزار عدد انواع قرص و 2 هزار و 530 سی‌سی شربت قاچاق کشف کردند. سرهنگ ولی‌الله گنجیان مقدم فرمانده انتظامی آمل گفت: در پی گزارشات مردمی درباره قاچاق دارو، پلیس فردی را شناسایی که با این اتوبوس داروی قاچاق جابجا می‌کرد لذا طی یک عملیات فرد را دستگیر و خودروی وی را توقیف کردند. سرهنگ رامین شمس فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن هم از دستگیری یک قاچاقچی دارو که 3 هزار عدد انواع قرص و 2530 سی‌سی شربت قاچاق به ارزش 100 میلیون ریال بود، خبرداد.
3 کشته تصادف
تبریز - خبرنگار کیهان: تصادف یک دستگاه اتوبوس با سواری سمند در محدوده شهرک «باغ چیان» تبریز، موجب فوت 3 نفر از سرنشینان سمند شد. دراین حادثه که در بزرگراه تبریز - تهران روی داد 2 نفر در دم  فوت و یک نفر نیز در مسیر بیمارستان جان خود را از دست داد و یک سرنشین اتوبوس نیز مجروح و به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال داده شد.
کشف تریاک
سرویس شهرستانها: جانشین فرماندهی انتظامی استان گلستان از کشف 129 کیلوگرم تریاک خبرداد. سرهنگ مسعود فروزان نیا، گفت: در همین راستا دو خودرو توقیف و سه نفر از عناصر تهیه و توزیع مواد مخدر دراین استان دستگیر شدند.