kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۹۵۲
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸

پای کودکان ۷ ساله به خرید اینترنتی باز شد

اغلب کودکان چینی از 3 سالگی از اینترنت استفاده می‌کنند و در 7 سالگی و به محض یادگیری اعداد، آنلاین خرید می‌کنند.


به گزارش فارس، نتایج یک نظرسنجی نشان داده است کودکان سه ساله چینی به راحتی می‌توانند از فضای مجازی سر در بیاورند و ساعت‌ها خود را مشغول فضای مجازی و بازی‌های اینترنتی کنند. بر اساس شواهد موجود، کودکان در 14 سالگی بیش از والدین خود به اینترنت مسلط هستند و پیشتازتر از آنها در فضای مجازی حضور دارند. به گفته پژوهشگران، کودکان مانند بزرگسالان خود با به دست گرفتن وسایل الکترونیکی، فعالیت‌های آنلاین زیادی مانند انتشار اطلاعات و دانلود انواع بازی‌ها را انجام می‌دهند.
بر اساس آمار و ارقام موجود، بیش از 60 درصد کودکان 7 ساله فیلم و موسیقی دانلود می‌کنند، 8/5 درصد به صورت آنلاین خرید می‌کنند، 15 درصد آنها عکس، ویدئو یا مطلب مورد نظر خود را در فضای مجازی به‌اشتراک می‌گذارند و 4/7 درصد نیز دارای طرفدارانی در شبکه‌های مجازی مانند اینستاگرام هستند. این بررسی همچنین نشان داد، هر روز سن استفاده از فضای مجازی در حال کاهش است و استفاده از اینترنت و شبکه‌های اجتماعی به یک عادت مرسوم در کودکان با سنین پایین تبدیل شده است.
آمارها حکایت از آن دارد که بعضی از کودکان در 3 سالگی از بزرگترین سیستم عامل ارتباطات اجتماعی کشور چین استفاده می‌کنند. همچنین 10 درصد کودکان 7 ساله از نرم‌افزار چت استفاده می‌کنند و فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دو بخش جدانشدنی از زندگی بیش از 70 درصد کودکان 12 ساله این کشور تبدیل شده است.
نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد، وابستگی کودکان و نوجوانان به وسایل الکترونیکی در نتیجه الگوبرداری از افراد خانواده است، والدین ساعات زیادی از روز را به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اختصاص می‌دهند که همین رفتار کودکان را به سمت استفاده از وسایل الکترونیکی و شبکه‌های اجتماعی سوق داده است.