kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۴۶۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

اخبار ورزش جهان


نیمار اختلاف با کاوانی را علنی کرد
ستاره برزیلی پاری ‌سن‌ ژرمن با تصمیمی که گرفت اختلاف خود با مهاجم اروگوئه‌ای تیمش را علنی کرد. با وجود اینکه کاوانی هر گونه اختلاف با نیمار را رد کرد و از طبیعی بودن رابطه خود با هم تیمی برزیلی‌اش سخن به میان آورد اما به نظر می‌رسد که این اختلاف نظر جدی است.نیمار بعد از درگیری لفظی با کاوانی در دیدار برابر لیون تصمیم گرفت که نام این بازیکن را از حساب اینستاگرام خود حذف کند تا نشان دهد که اختلاف با هم تیمی‌اش جدی است. روزنامه سان انگلیس نوشت که اختلاف کاوانی با نیمار جدی است و با توجه به  اصرار باشگاه پاری ‌سن‌ ژرمن به حفظ نیمار این کاوانی است که آماده جدایی است و می‌خواهد راهی تیم دیگری شود.پاری ‌سن‌ ژرمن در فصل جاری با هدایت اونای امری نتایج درخشانی به دست آورده و در هر شش بازی خود در لیگ فرانسه توانسته پیروز از میدان خارج شود. این تیم در تک بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا هم به پیروزی رسیده است.
انتقاد رئیس شانگهای
 از ستاره گرانقیمت تیمش
وو ژیاو هوی به انتقاد از کارلوس توس پرداخت و عنوان کرد این ستاره گرانقیمت آرژانتینی انتظارات را برآورده نکرده است. کارلوس توس با رقمی نجومی از بوکاجونیورز جدا شد و به شانگهای پیوست ولی در این تیم نتوانسته است عملکرد رضایت بخشی نشان دهد. این در حالی است که مهاجم پیشین منچستریونایتد و یوونتوس هفته‌ای ۶۱۵ هزار پوند از تیم چینی به جیب می‌زند ولی اضافه وزنی که در این هفته‌های اخیر داشته است صدای اعتراض چینی‌ها را درآورده است و در بازی‌های اخیر این تیم «هو» شده است و مربی جدید شانگهای نیز به او هشدار داده است که برای حضور در ترکیب ثابت این تیم باید وزن خود را کاهش دهد. وو ژیاو هوی با انتقاد از ستاره نجومی تیمش گفت: برنامه ما این بود که یک ستاره خوب جهانی را به خدمت بگیریم و گزینه اول ما نیز کارلوس توس بود ولی متاسفانه او نتوانسته است انتظارات ما را برآورده کند. او در زمستان تمرین را رها کرده است و اصلا آماده نیست. شانگهای در جدول ۱۶ تیمی لیگ چین در رده دوازدهم قرار دارد و توانسته است به نیمه نهایی لیگ قهرمانان صعود کند و در این مرحله باید با اوراواردز دیدار کند.
دوچرخه‌سوار بریتانیایی رکورد جهان را شکست؛ دور دنیا در ۷۸ روز
یک دوچرخه‌سوار استقامتی از بریتانیا با طی کردن ۱۸ هزار مایل (۲۹ هزار کیلومتر) با دوچرخه‌اش در دور دنیا در ۷۸ روز رکورد گینس را شکست. مارک بومونت، دوچرخه‌سوار انگلیسی در طی ۷۸ روز و با روزی ۱۸ ساعت رکاب زدن توانست ۲۹ هزار کیلومتر را طی کند و در گینس رکورد بزند. این دوچرخه‌سوار در هر ۲۴ ساعت بیش از ۹۰۰۰ کالری سوزانده است. او از کشورهای لهستان، روسیه، مغولستان، چین، استرالیا و آمریکا گذشته است. او در پاریس و بعد از گذشتن از طاق پیروزی در این شهر ماراتن خود را به پایان رسانده است. او درباره این رکوردشکنی می‌گوید: من در این دو ماه و نیم کمتر راه رفته‌ام. در حال‌ حاضر  کمبود خواب دارم. خیلی کار سختی بود. تنها خودتان باید انتخاب کنید که می‌خواهید ادامه‌ دهید یا نه. بومونت در روز نهم سفر خود در روسیه تصادف کرد و دچار شکستگی دندان و آسیب آرنج شد اما با این حال به راه خود ادامه‌ داد. او این موفقیت را مدیون توانایی عمیق روحی خود می‌داند. پیش از این رکورد بیشترین مصاف در کمترین زمان در دست اندرو نیکولسون نیوزیلندی بود. او در ۱۲۳ روز چنین مسافتی را طی کرده بود.
گزینه جدی یووه برای جایگزینی بوفون
سنگربان اتلتیکومادرید گزینه جدی یوونتوس برای جایگزینی جان‌لوییجی بوفون است. جان‌لوییجی بوفون به سال‌های پایانی فوتبال خود نزدیک شده است. پیدا کردن جایگزینی شایسته برای این دروازه‌بان بزرگ اصلا آسان نخواهد بود و بدون شک یکی از دغدغه‌های بزرگ سران یوونتوس است. روزنامه توتو ‌اسپورت ایتالیا از یان اوبلاک به عنوان گزینه جدی یوونتوس برای جایگزینی بوفون سخن به میان آورد و نوشت: سران یووه از همین الان به دنبال متقاعد کردن اتلتیکومادرید و اوبلاک برای این انتقال بزرگ هستند. اوبلاک تا سال ۲۰۲۱ با اتلتیکو مادرید قرارداد دارد. او درباره آینده خود، گفت‌: نمی‌دانم چه سرنوشتی در انتظارم است. این اظهار  نظر اوبلاک باعث شده تا گمانه‌زنی‌هایی درباره جدایی او از اتلتیکومادرید به گوش رسد. اوبلاک در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی در اتلتیکومادرید داشته و از نظر آماری بهترین در لالیگا بوده است.