kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۴۴۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
گزارش کمیته روابط خارجی و دفاع کنست:

اسرائیل توان و آمادگی لازم برای جنگیدن با ارتش سوریه را ندارد

کمیته روابط خارجی و دفاعی پارلمان رژیم صهیونیستی(کنست) طی گزارشی محرمانه به سران این رژیم هشدار داده ارتش اسرائیل به دلیل وجود ضعف‌های جدی آمادگی نبرد با سوریه را ندارد.


شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی صبح دیروز اعلام کرد، کنست(پارلمان این رژیم) به مقامات اسرائیل در مورد وضعیت ارتش هشدار داده و اعلام کرده که ارتش اسرائیل آمادگی جنگ با سوریه را ندارد. این گزارش که به امضای رئیس کمیته امور دفاعی و خارجی کنست رسیده، دولت رژیم صهیونیستی و شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر را مسئول این وضعیت دانست.
بخش اعظم این گزارش از لحاظ امنیتی، مشمول «اطلاعات خیلی محرمانه» دانسته شده و به همین خاطر، منتشر نشده است. به هر حال، اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی پس از مطالعه این گزارش، آن را «عمیق و عاقلانه» ارزیابی کرده‌اند. این نوع نگاه کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی به گزارش فوق، به تنهایی از ضعف فزاینده صهیونیست‌ها در برابر شرایط جدید سوریه، حکایت می‌کند.
اخیرا نیز وزیران جنگ و دادگستری رژیم صهیونیستی نسبت به تحولات مثبت در سوریه، ابراز نگرانی کرده بودند.
به اعتراف این مقامات صهیونیست، تحولات سوریه جایگاه ایران را در این کشور تقویت کرده و این برای تل‌آویو غیرقابل تحمل است.
حدود شش سال قبل و در سال 2011 آمریکا و رژیم صهیونیستی طرح موسوم به «لانه زنبور» را در سوریه به اجرا درآورده بودند تا از نفوذ ایران و حزب‌الله لبنان در سوریه بکاهند، ولی به مرور زمان، این طرح نتیجه عکس داد و همین مسئله، سران صهیونیست را به شدت نگران کرده است.
در جنگ داخلی شش ساله سوریه، آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن، مستقیما از تکفیری‌های «داعش» و «جبهه النصره» حمایت‌های تسلیحاتی و مالی می‌کردند. علاوه بر آن، مسیر جذب تروریست‌ها از خارج به سوریه را باز گذاشته بودند و حتی از داعش نفت و آثار باستانی مسروقه را می‌خریدند تا این گروه تروریستی سرپا بماند و به جنایات خود ادامه دهد.
جالب است که این کشورها به همراه رژیم صهیونیستی که بازیگر اصلی ماجرا هست، خود را در ارتباط با تحولات جاری سوریه طلبکار نشان می‌دهند! به عنوان مثال، صهیونیست‌ها از روسیه می‌خواهند جلوی حضور ایران را در مناطق جنوبی و غربی سوریه بگیرد. یا دولت انگلیس دیروز اعلام کرد که پس از انتقال سیاسی در سوریه! لندن در بازسازی این کشور مشارکت خواهد کرد. منظور از انتقال سیاسی، برکناری «بشار اسد» از قدرت است، یعنی همان کاری که انگلیس و آمریکا از شش سال قبل تاکنون همه توان خود را برای محقق کردن آن، به‌کار گرفته‌اند.
تحلیل ای‌بی‌سی نیوز
به گزارش فارس، پایگاه خبری شبکه تلویزیونی «ای‌بی‌سی نیوز» اما طی گزارشی درباره «شرایط منطقه و سوریه» نوشته: «قدرتمند شدن حزب‌الله(لبنان)، اسرائیل را در شرایط بسیار بدی قرار داده است.» یک رزمنده حزب‌الله طی گفت‌وگویی کوتاه با این شبکه، اعلام کرده: «ما هرگونه تحرک اسرائیل را تحت نظر داریم. در این ناحیه(منطقه مرزی لبنان، سوریه و اسرائیل) همه نیروهای حزب‌الله آماده نبرد با داعش و اسرائیل هستند و ما از هیچ‌کس نمی‌هراسیم.»
ای‌بی‌سی نیوز در گزارش خود، همچنین گفته: «حزب‌الله در حال حاضر نقش بسیار مهمی را در سوریه و لبنان ایفا کرده و بر اسرائیل نیز نظارت دارد.»
طبق این گزارش، نمادهای حزب‌الله‌(مثل تصاویر و پرچم) در میان ساکنان منطقه(مرزی) پخش شده و آنها حزب‌الله را حافظ لبنان می‌دانند.