kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۳۳۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

پنجمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی «ایران‌نوشت» افتتاح شد(اخبار ادبی و هنری)

مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه «ایران نوشت» صبح دیروز با حضور مسئولین فرهنگی، خانواده شهدا و تولیدکنندگان نوشت‌افزار ایرانی اسلامی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.



در ابتدای این مراسم سعید حسینی، مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی با ‌اشاره به اینکه مخاطب اصلی نوشت‌افزار کودکان و نوجوانان هستند گفت: برای ما مهم این است که کودکان و نوجوانان، مخاطب اصلی محصولات فرهنگی هستند و با توجه به رویکردی که جهان برای تربیت کودکان دارد، ما نباید از این مخاطبان غافل شویم. شخصیت‌سازی، رویکرد اصلی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان است در حالی که ما در این حوزه با قالب‌های ده سال گذشته کار می‌کنیم و حرف تازه‌ای نداریم.
حسینی ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده بیش از سه ساعت مصرف انیمیشن در روز در بین کودکان وجود دارد و کشورهای غربی از این مسیر ذهن و جهان کودکان و نوجوانان را شکل می‌دهند. در تمام دنیا از محصولات کاراکترمحور برای محصولات کودک استفاده می‌شود، در حالی که در کشور ما به خاطر نبود محصول متناسب با فضای کشور، از تولیدات فرهنگی متعارض با فرهنگ خودمان استفاده می‌کنیم.
مدیرعامل مجمع نوشت‌افزار ایرانی ـ اسلامی تصریح کرد: این حرکت با حضور جوانان مؤمن و انقلابی آغاز شد و در کنار آنها مشارکت تولیدکننده‌هایی را داشتیم که می‌توانستند در بازار دست به فعالیت سودآورتر بزنند، اما پای کار ماندند تا این پرچم بلند شود.
وی افزود: این کار با دو یا سه تولیدکننده شروع شد، اما اکنون بیش از 70 تولیدکننده داریم و شاهدیم که تولیدکنندگان علاوه بر نوشت‌افزار در تولید سایر محصولات فرهنگی کودک و نوجوان نیز فعال شده‌اند. امیدواریم طی پنج سال آینده به جایی برسیم که محصولات ایرانی ـ اسلامی به آسانی در دسترس همه قرار بگیرد. بازار نوشت‌افزار کشور ظرفیت 150 میلیون جلد دفاتر تحصیلی را با گردش چهار هزار میلیارد تومان داراست، در حالی که پنج تا 10 درصد بازار در اختیار محصولات ایرانی ـ اسلامی است.
در ادامه این مراسم محمدحسین سیاح طاهری فرزند شهید مدافع حرم سیاح طاهری برای رونمایی از پویش خیریه «صد برگ» به روی صحنه آمد و گفت: بازاریابی از تولید نوشت‌افزار بسیار مهم‌تر است و قاعدتاً پیش از تولید محصول باید به مخاطب و مصرف‌کننده آن فکر کرد. تولیدکننده باید به محل‌های فروش محصول خود بیندیشد.
وی افزود: ما برای اینکه محصول را به دست مخاطب برسانیم، باید به سلیقه او نیز توجه کنیم و به قول شهید سیاح طاهری باید زبان مخاطب را در کار فرهنگی پیدا کنیم و نیاز جوان و نوجوان امروز را با زبان مشترک باید برطرف کرد.در انتهای این مراسم به رسم هر ساله پنجمین نمایشگاه «ایران‌نوشت» با حضور رضوانه باغبانی فرزند شهید مدافع حرم هادی باغبانی افتتاح شد.