مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران:
برنامههای صنعت فرش به اجرا درنمیآید
مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران با اشاره به تدوین برنامههای جامع و راهبردی هنر – صنعت فرش، از اجرایی نشدن این برنامهها به دلایلی مانند کمبود اعتبار خبر داد.
محمدرضا عابد در گفتوگو با یک برنامه رادیویی اظهار داشت: برنامههای جامع و راهبردی هنر – صنعت فرش کشور تدوین شده ولی این برنامهها به دلائل مختلفی از جمله نبود سیاستهای در جهت اجرا و کمبود اعتبار به مرحله اجرا درنمیآید.
وی افزود: راهکارهای مناسبی مانند حمایت از بافندگان، تولیدکنندگان، روند سفارشپذیری، بهروزرسانی طرح و نقش، تبلیغات فرش، جوائز صادراتی و بسیاری موارد دیگر در این برنامهها پیشبینی شده است.مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران ادامه داد: برنامهریزیها در حوزه صنعت فرش کشور باید با ضمانتهای اجرایی همراه باشد تا همگان شاهد رشد و شکوفایی در این حوزه باشند.
عابد با اشاره به بحث تبلیغات فرش در خارج از کشور نیز گفت: با توجه به اختصاص بودجه از سوی دولت به موضوع مورد نظر و همینطور هماهنگیهای صورت گرفته با شرکتهای مجرب جهت تبلیغات در بازارهای خارجی متاسفانه مجری در مرحله اجرا با بن بستهای مقرراتی برخورد کرده و در عمل این بحث ابتر مانده است.
به گزارش تسنیم، وی در ادامه تبلیغات را لازمه بازاریابی و رونق صادرات فرش ایرانی دانست و افزود: این صنعت ضمن ارزآوری میتواند در زمینههای اشتغالافزایی، کاهش ضریب نرخ بیکاری، رشد اقتصادی و بسیاری موارد دیگر در کشور نقشآفرین باشد.