kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۱۸۹۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۰

کوتاه اقتصادی


* مشاور رئیس‌شورای عالی زکات گفت: زکات تا ۳ سال پیش در هر منطقه صرف امور عمرانی می‌شد اما در سه سال اخیر ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده صرف معیشت فقرای هر منطقه و ۴۰ درصد صرف امور عام‌المنفعه از جمله هزینه تحصیل‌ و جهیزیه می‌شود. مرتضی مهاجری در گفت‌وگو با فارس، در مورد آخرین وضعیت دریافت زکات از محصولات کشاورزی طبق شرع اسلام، اظهار داشت: زکاتی که اکنون در کشور از کشاورزان دریافت می‌شود، در چند بخش است که یکی غلات اربعه شامل گندم، جو، خرما و کشمش و دیگری انعام ثلاثه از جمله گوسفند، گاو و شتر است که هر کدام شرایط خاص خود را دارد. مشاور نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی به نحوه محاسبه زکات برای محصولات یاد شده‌اشاره کرد و گفت: در غلات تا 847 کیلوگرم از محصول از پرداخت زکات معاف است ولی از این مقدار به بالا در کشت آبی یک بیستم محصول و در کشت دیم یک دهم محصول به عنوان زکات محاسبه می‌شود.مهاجری با‌اشاره به اینکه زکاتی که اکنون جمع‌آوری می‌شود کمتر از زکات واجب است،‌ خاطرنشان کرد: اگر بر اساس معیارهای زکات واجب، حق زکات کشاورز را جمع‌آوری می‌کردیم اکنون چیزی حدود 17 برابر زکات موجود بود اما عاملین ما به اجبار از کشاورزان چیزی مطالبه نمی‌کنند چرا که زکات امری واجب است که ابتدا باید نیت آن انجام شود.
* عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مراکز مخابراتی شهید توکلی، شهید بختیاری و شهید چمران از تاریخ 30 مردادماه آغاز می‌شود.به گزارش روابط عمومی مخابرات منطقه تهران، با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات شهید توکلی با پیش شماره‌های 4450 الی 4459 در محدوده خیابان‌های نوزدهم، خسرو پرویز، 23، پندیار و در مرکز مخابرات شهید بختیاری با پیش شماره‌های 5520 الی 5523 در محدوده خیابان‌های صنعت، پوزش، پورعزیزیان، جاده قدیم قم و در مرکز مخابرات شهید چمران با پیش شماره‌های 6650 الی 6656 در محدوده خیابان‌های استوار، خوشرو، زنجان شمالی و شادمان به مدت 72 ساعت با اختلال همراه است.
* شماره تلفن مرکز 24 ساعته ارتباط مشتریان بانک سینا از اول شهریورماه جاری تغییر می‌یابد.در راستای ایجاد ارتباط متقابل و بهتر مشتریان با بانک سینا شماره تلفن مرکز 24 ساعته ارتباط مشتریان این بانک به 5 رقم کاهش یافت. به گزارش روابط عمومی بانک سینا هموطنان برای ارتباط با مرکز ارتباط مشتریان این بانک که با ساختاری مشتری مدار و خدمات محور و با هدف جلب رضایتمندی آنان ایجاد شده، می‌توانند از اول شهریورماه جاری با شماره تلفن 02141731 تماس بگیرند.این مرکز با به کارگیری کارشناسان زبده و استفاده از فناوری‌های نوین بانکی، در تمامی ساعات شبانه‌روز و هفت روز هفته (24*7)، آماده پاسخگویی و اطلاع‌رسانی به هموطنان در زمینه انواع خدمات بانکداری الکترونیک و همچنین پیگیری مشکلات احتمالی آنها در این زمینه خواهد بود.
* جمعی از مالباختگان در مقابل یکی ازنمایندگی‌های ایران خودرو تجمع کردند و خواستارعودت مبالغ پرداختی شدند.به گزارش پردیس خودرواخیرا جمعی از مالباختگان در مقابل نمایندگی 5054 ایران خودرو تجمع کردند و خواستار عودت پول خود شدند. این مالباختگان که هر کدام بین 20 تا 50 میلیون پول پیش برای خرید خودرو به حساب این نمایندگی واریز کرده بودند بعد از مدتی متوجه شدند که نمایندگی مذکور غیرمجاز است وغالب این پرداختی‌ها در زمانی به حساب این نمایندگی واریز شده که مجوز آن لغو شده بود.جالب اینجا است که ایران خودرو هیچ اطلاع‌رسانی درستی در این خصوص نکرده و حتی تابلوی خود را از سردر این نمایندگی تاکنون برنداشته است. برخی از مالباختگان نصب تابلوی ایران خودرو بر سر در این نمایندگی را علت اعتماد خود عنوان کردند. این نمایندگی یکی از معروف‌ترین و بزرگترین نمایندگی‌های ایران خودرو است که حدود چند دهه سابقه دارد. مالباختگان از مدیرعامل ایران خودرو خواستار رسیدگی به این موضوع و عودت مبالغ پرداختی هستند.