اعلام نحوه پیگیری صدور کارتهای پایان خدمت و معافیت از سربازی
سازمان وظیفه عمومی ناجا طی اطلاعیهای نحوه پیگیری صدور کارتهای پایان خدمت یا معافیت از سربازی را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام کرد: در مواردی مشاهده میشود که سربازان و مشمولان به علت عدم آگاهی از روند صدور کارتهای پایان خدمت و معافیت از سربازی، برای دریافت کارت خود دچار سردرگمی میشوند.
در این اطلاعیه در خصوص روند صدور کارتهای مذکور آمده است: اطلاعات کارکنان وظیفه منقضی خدمت توسط یگان خدمتی در سامانه مشترک نیروهای مسلح ثبت شده و سازمان وظیفه عمومی پس از بررسی اطلاعات و تایید آن، کارت هوشمند پایان خدمت را صادر میکند.
لازم به ذکر است با ورود اطلاعات مربوط به کارتهای پایان خدمت یا معافیت از سربازی در سامانه وظیفه عمومی، ظرف مدت یک هفته کارت هوشمند صادر میشود.گفتنی است، همزمان با صدور کارت هوشمند، پیامکی از سوی سازمان وظیفه عمومی مبنی بر آماده شدن کارت، برای متقاضی ارسال میشود؛ چنانچه حداکثر ظرف مدت 15 روز پس از دریافت پیامک، کارت مورد اشاره ارسال نشد ابتدا برای پیگیری به ادارات پست مراجعه کرده و در صورت نبودن کارت در آن مراکز، باید از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10)، درخواست ارسال مجدد آن ثبت شود.
همچنین افرادی که پیامک صدورکارت از سوی سازمان وظیفه عمومی دریافت نکردهاند، باید ازطریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان به نشانی
www.vazifeh.police.ir، سامانه تلفن گویا به شماره 096480 یا سامانه پیامک به شماره 110206010 از آخرین وضعیت کارت خود مطلع شوند.
در این اطلاعیه آمده است: متقاضی برای پیگیری کارت پایان خدمت صادر نشده باید به آخرین رده خدمتی خود یا معاونت نیروی انسانی نیروی مربوطه مراجعه کند؛ همچنین در مورد کارت معافیت از خدمت باید به وظیفه عمومی محل رسیدگی مراجعه شود.
در مواردی که فرد پس از بررسی از طریق سامانههای مذکور متوجه شود که کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی صادر شده ولی برای متقاضی ارسال نشده است باید به دفاترخدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) مراجعه تا ضمن به روز رسانی اطلاعات مربوط به نشانی محل سکونت و شماره تماس توسط دفاتر مذکور، درخواست ارسال مجدد نیز ثبت شود.