kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸

فولاد مبارکه اصفهان امسال 7 میلیون تن انواع محصولات فولادی تخت به فروش می‌رساند

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه گفت: در سال جاری 7 میلیون تن انواع محصولات فولادی تخت به فروش می‌رسد که تحقق این هدف رکورد جدیدی در فروش شرکت خواهد بود.

اصفهان- خبرنگار کیهان:

محمود اکبری افزود: عمده افزایش تولید در ورق‌های گرم و تختال است و تولید محصولات سرد و پوشش‌دار با ظرفیت‌های قبل خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بازار داخل به ورق‌های فولادی، رویکرد شرکت در درجه اول تامین نیاز صنایع داخلی بوده و هست؛ اما این به معنی عدم عرضه محصول به بازارهای جهانی نیست؛ و در برخی از محصولات، از جمله تختال، تولید مازاد بر تقاضا داریم که تنها راه، صادرات است.وی در خصوص آخرین آ‌مار تولید و فروش چهارماهه سال جاری فولاد مبارکه گفت: از نظر کمی نسبت به چهارماهه سال قبل شاهد رشد 19 درصدی هستیم؛ که البته این میزان صادرات نیز اغلب محصول تختال بوده است.اکبری در خصوص رشد قیمت‌های داخلی، با بیان اینکه در مجموع با توجه به رشد قیمت‌های جهانی و هزینه‌های تولید، میانگین قیمت تولیدات روند افزایشی داشته است، افزود: یکی از مواردی که با رشد قیمت قابل توجهی روبه‌رو بوده است قیمت الکترود است که از حدود 2 هزار دلار در هر تن به 20 هزار دلار در هر تن افزایش داشته است. همچنین آلیاژهای مورد استفاده مانند منگنز هم رشد قیمت داشته است. از طرفی قیمت قراضه سنگین در بازار داخل در حدود 320 تومان به ازای هر کیلو در ماه‌های اخیر رشد داشته و از 950 تومان در هر کیلوگرم به حدود 1270 تومان در هر کیلوگرم رسیده است. قراضه سی‌اف‌آر ترکیه از 250 دلار بر تن به 314 دلار بر تن رشد داشته است؛ این موضوع حکایت از رشد قیمت مواد اولیه در بازارهای جهانی دارد.
معاون فروش و بازاریابی یادآور شد: چشم‌انداز 1404 فولاد مبارکه، افزایش تولید محصولات فولادی و حفظ سهم 45 درصدی از تولید فولاد خام کشور است و بر همین اساس، برخی از استراتژی‌های شرکت، سرمایه‌گذاری در راستای تامین مواد اولیه، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش سودآوری است که بهره‌برداری از واحد گندله‌سازی سنگان با ظرفیت 5 میلیون تن در این راستاست.