kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۶۶۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶

حوادث کوتاه از کشور


    حادثه در ماموریت
بجنورد- فارس: معاون فرمانداری شیروان اظهار داشت: بامداد جمعه دو تن از امدادگران شیروان در منطقه لوجلی شیروان در حین انجام ماموریت، بر اثر واژگونی خودرو دچار حادثه شدند که متاسفانه یکی از این عزیزان جان باخت.
صمد ایزانلو تصریح کرد: مهدی صفایی امدادگر هلال احمر در لحظه وقوع حادثه جان خود را از دست داد و امدادگر مجتبی حیدری زخمی شد که در حال حاضر در بیمارستان شیروان در حال مداوا می‌باشد و تاکنون وضعیت جسمانی وی رضایت‌بخش بوده است.
سرقت جواهرات
مشهد- فارس: بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی از سرقت یک میلیارد تومان طلا و جواهر از یک منزل مسکونی در مشهد خبر داد و گفت: با اعلام یک فقره سرقت از یک منزل مسکونی بلافاصله ماموران کلانتری آبکوه مشهد، برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی افزود: سارقان بدون اینکه قفل در آپارتمان مالباخته را تخریب کنند، وارد خانه شده و مقادیر زیادی زیورآلات گرانقیمت شامل سرویس فیروزه، سرویس طلا، سرویس الماس، دستبند، سه حلقه انگشتری الماس‌نشان، 12 حلقه النگو و 10 حلقه انگشتر و مقداری طلای کودکان را به سرقت بردند.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: به گفته این مالباخته 45 ساله، ارزش ریالی این طلا و جواهرات یک میلیارد تومان بوده است.
ریزش آوار
اهواز- ایسنا: محمود روزبهانی، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: در اثر ریزش آوار در یک ساختمان در حال ساخت در محله زیتون کارمندی بین خیابان فروغ و صالح‌پور موجب گیر افتادن سه کارگر شده است.
وی اضافه کرد: کارگران در این ساختمان بدون رعایت کمترین اصول ایمنی نظیر کلاه و دستکش در حال بتن‌ریزی بودند که ریزش آوار موجب شد داربست‌ها و جک‌ها و پایه‌های تعبیه شده روی سه نفر از کارگران آوار شود که با کمک نیروهای امداد 3 کارگر نجات یافتند.
دستگیری 8 قاچاقچی
ایرانشهر- فارس: غلامرضا نورا جانشین انتظامی ایرانشهر اظهار کرد: ماموران یگان تکاوری 112 شهرستان ایرانشهر حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی در راستای مبارزه با قاچاق کالا، به هشت دستگاه خودرو مشکوک و جهت بررسی بیشتر آنها را متوقف کردند.
وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها انواع کالای قاچاق شامل لوازم خانگی، احشام، انبه، برنج خارجی، البسه، مواد غذایی و لوازم آرایشی بهداشتی به ارزش یک میلیارد و 35 میلیون ریال را کشف کردند.
نورا گفت: در این رابطه هشت قاچاقچی دستگیر و هفت دستگاه خودرو توقیف شدند.
درگیری مسلحانه
کرمان- فارس: سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب کهنوج از کشف 180 کیلو تریاک و 13 کیلو و 80 گرم هروئین از قاچاقچیان مواد مخدر در دو عملیات جداگانه خبر داد و گفت: در عملیات اول خودروی حامل مواد مخدر به ضرب گلوله پلیس متوقف شد.
مجید سمیعی با بیان اینکه در این رابطه سه متهم دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده‌اند، عنوان کرد: در این عملیات یک قبضه سلاح جنگی کلاشینکف به همراه مقادیری فشنگ و سه دستگاه خودرو از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.
وی اظهار کرد: در بازرسی از خودروی حامل مواد مخدر تعداد 22 کیسه مواد مخدر از نوع تریاک به وزن 180 کیلوگرم تریاک با لفافه کشف شده است، همچنین تعداد 15 بسته به وزن 13 کیلو و 80 گرم هروئین از یک دستگاه موتورسیکلت در کهنوج کشف و ضبط شد.
ترکیدگی لوله بخار در واحد صنعتی
اصفهان- ایرنا: حادثه ترکیدگی لوله بخار در نیروگاه حرارتی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، کار برق‌رسانی به این واحد تولیدی را با اخلال مواجه کرد اما خسارت جانی نداشت و کارگران شاغل در این بخش آسیب ندیدند.
علیرضا امیری، مدیر روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: بر اثر وقوع این حادثه برق‌رسانی کارخانه مختل شد اما تولید کارخانه طبق معمول در حال انجام است.
وی افزود: مسئولان واحد تعمیر و نگهداری ذوب‌آهن در حال رفع مشکل ایجاد شده و تعمیر آن هستند و حادثه در مکانی اتفاق افتاده که تجهیزات برقی وجود نداشت و خسارت چندانی به دنبال نداشته است.
پسر بازیگوش خانه را به آتش کشید
تبریز- خبرنگار کیهان: خانه‌ای در شهرک نور تبریز بر اثر بازیگوشی و شیطنت یک پسربچه 6 ساله به آتش کشیده شد.
به گزارش آتش‌نشانی تبریز، با حضور آتش‌نشانان جلالیه، حریق مهار شد.
در این حادثه خساراتی به اتاق‌ها و اسباب و اثاثیه منزل وارد آمد ولی خوشبختانه خسارت جانی گزارش نشده است.
تصادف منجر به مرگ
زنجان- فارس: جواد مرادی مدیر روابط عمومی مرکز فوریت‌های پزشکی استان زنجان اظهار کرد: بر اثر تصادف یک دستگاه خودروی نیسان و کامیون در کیلومتر 70 محور زنجان- تبریز واقع در لاین شمالی آزادراه، یک نفر فوت شد.
وی اضافه کرد: در این حادثه سه نفر نیز مصدوم شدند.
مرادی افزود: فرد فوت شده یک زن 20 ساله باردار بوده که از مدت بارداری وی پنج ماه می‌گذشت.
کشف 260 دستگاه کولرگازی
یزد- خبرنگار کیهان: سرهنگ سیدرضا مکی، جانشین فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک دستگاه تریلی کانتینردار «فاو» 260 دستگاه کولرگازی خارجی قاچاق به ارزش 7 میلیارد و 800 میلیون ریال کشف کردند.
وی با اشاره به اینکه در این رابطه 2 متهم دستگیر شدند، افزود: متهمان این کولرها را بدون مجوز گمرکی از جنوب کشور بارگیری و قصد انتقال به تهران را داشتند که توسط ماموران دستگیر شدند.
قاچاق سوخت
زاهدان- خبرنگار کیهان: جانشین انتظامی شهرستان سیب و سوران از کشف 15 هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ «عزیزاله محمدی» گفت: ماموران انتظامی این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مظنون و جهت بررسی بیشتر این کامیون را متوقف کردند که در بازرسی از این خودرو مقدار 15 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل را کشف کردند.
جانشین انتظامی شهرستان سیب و سوران گفت: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر شد.
کلاهبرداری تحت عنوان فروش نرم‌افزار هک
اصفهان- خبرنگار کیهان: فردی که با تبلیغ در فضای مجازی تحت عنوان فروش نرم‌افزار هک شبکه‌های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ «سیدمصطفی مرتضوی» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت با مشاهده تبلیغات آن شخص و بررسی آن نرم‌افزار مشخص شد نرم‌افزار مورد ادعا کارایی نداشته و صرفا برای کلاهبرداری از شهروندان می‌باشد.
جلوگیری از قاچاق برنج
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: ماموران انتظامی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان، خودروهای مورد نظر را مورد شناسایی قرار داده و در عملیاتی سه دستگاه خودرو را متوقف کردند.
سردار عزیزی خاطرنشان کرد: ماموران در بازرسی از کامیون‌ها مقدار 58 تن برنج قاچاق فاقد مدارک معتبر گمرکی به ارزش دو میلیارد و 900 میلیون ریال کشف کردند.
وی با اشاره به حمل محموله قاچاق توقیفی از یکی از استان‌های جنوبی به مقصد تهران خاطرنشان کرد: در این عملیات سه نفر دستگیر شدند.