kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶

اخبار ورزش جهان


وداع تلخ بولت در آخرین رقابت دو 100 متر
و قهرمانی گاتلین
جاستین گاتلین توانست با پشت سر گذاشتن یوسین بولت قهرمان فینال دو 100 متر لندن شود.
فینال دو 100 متر مسابقات جهانی لندن بامداد روز یکشنبه برگزار شد و جاستین گاتلین با ثبت زمان 9.92 ثانیه به عنوان قهرمانی دست یافت. یوسین بولت که  آخرین فرصتش را برای کسب طلای 100 متر  داشت با ثبت زمان 9.95 در جایگاه سوم قرار گرفت و به مدال برنز دست یافت.سریع‌ترین مرد جهان پیش از این در دو 100 متر سه قهرمانی در رقابت‌های جهانی و سه قهرمانی در المپیک به دست آورده بود.کریستین کولمن نیز توانست پیش از بولت از خط پایان عبور کند و به مدال نقره دست یابد. او تنها با یک صدم ثانیه اختلاف در جایگاه دوم قرار گرفت. در این فینال بیش از آنکه قهرمانی گاتلین به چشم بیاید، عنوان سومی بولت پس از دو دونده آمریکایی بود؛ عنوانی که در آخرین حضور بولت در دوی 100 متر رقم خورد، چرا که وی قرار است در پایان مسابقات جهانی لندن از دنیای حرفه‌ای خداحافظی کند و حالا با از دست دادن این مدال طلا باید یک خداحافظی تلخ داشته باشد، البته بولت هنوز این فرصت را را دارد که در مواد دیگر در لندن شرکت کند و به مدال طلا برسد.
پیشنهاد ارزشی ماتا: فوتبالیست‌ها
 یک درصد قراردادشان را به خیریه بدهند
ستاره اسپانیایی منچستریونایتد با راه‌اندازی یک کمپین خواستار این شد که فوتبالیست‌ها یک درصد از قراردادشان را به عنوان خیریه اختصاص دهند.
 خوان ماتا بازیکن تکنیکی منچستریونایتد یک کمپین تاریخی ایجاد کرد که در راستای کارهای خیر خواهانه و انسان دوستی ایجاد شده است. در این کمپین، ماتا از تمام فوتبالیست‌ها خواست که یک درصد از قراردادشان را به خیریه اختصاص دهند. او به عنوان اولین عضو این کمپین یک درصد از قرارداد خود را به این امور اختصاص داد.هزینه به دست آمده از این راه قرار است صرف توسعه جوامع شود تا معضلات و مشکلات اجتماعی در نقاط مختلف جهان کاهش یابد.خوآن ماتا درباره ایجاد این کمپین، گفت‌: یکی از مهم‌ترین درس‌هایی که من از فوتبال بازی کردن گرفتم این است که همه در یک راستا تلاش می‌کنند تا در نهایت تیم به پیروزی برسد. حالا باید این را در جامعه تحقق دهیم و بدانیم که همه ما یک تیم هستیم تا در نهایت به پیروزی برسیم. فوتبال به عنوان یک صنعت قوی و یک ابزار می‌تواند به رشد و پیشرفت جوامع و ایجاد محیط انسان دوستانه و بهتر، کمک کند و این همان چیزی است که ما به دنبال آن هستیم.
یکی از مسئولان المپیک ریو
متهم به دریافت رشوه شد
یکی از مسئولان شهر ریو به دلیل گرفتن رشوه در پروژه‌های مربوط به ساخت و ساز المپیک ۲۰۱۶ ریو دستگیر شد.الکساندر پینتو، مسئول زیر ساخت‌های شهر ریودوژانیرو به دلیل فساد مالی در پروژه‌های مربوط به ساخت و ساز المپیک ریو محکوم و دستگیر شد.پینتو یکی از نزدیکان و مشاور شهردار سابق ریو است. گفته می‌شود که او در رابطه با سیستم اتوبوس‌های تندروی شهر ریو رشوه دریافت کرده است. این مبلغ معادل 11/4 میلیون دلار بوده است. اخیرا اطلاعاتی نیز در رابطه با فساد مالی در پروژه‌ پاکسازی آب‌های آلوده پارک المپیک بارا گزارش شده است.پینتو و نمایندگانش هنوز هیچ واکنشی در رابطه با این دستگیری نشان ندادند. ادواردو پائس، شهردار سابق ریو اعلام کرده در صورتی که این اتهامات درست باشد، اتفاقات اخیر باعث شرمساری است.پائس خود نیز پیش از این متهم به دریافت رشوه شده بود. فرماندار سابق ایالت ریو، سرخیو کابرال هم به دلیل فساد مالی و پول‌شویی به ۱۴ سال زندان محکوم شده است. بسیاری از اتهامات مالی که به مسئولان ریو زده شده مربوط به میزبانی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ و المپیک ریو ۲۰۱۶ است.
قهرمانی بایرن در سوپر جام آلمان
بایرن مونیخ با پیروزی برابر دورتموند در سوپر جام آلمان جام قهرمانی را بالای سر برد.در سوپر جام آلمان دو تیم بایرن مونیخ و بوروسیا دورتموند در ادونا پارک به مصاف هم‌دیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی بایرن و قهرمانی این تیم به پایان رسید.در این دیدار دورتموند شروعی طوفانی داشت و توانست روی اشتباه مرگبار خاوی مارتینس توسط پولیشیچ در دقیقه 12 به گل برسد اما این گل دوام زیادی نیاورد و روبرت لواندوفسکی توانست روی پاس زیبای کیمیچ دروازه دورتموند را باز کند تا بازی به تساوی کشیده شود و نیمه نخست با همین نتیجه به پایان برسد.با شروع نیمه دوم دورتموند توانست در دقیقه 70 توسط اوبامیانگ بار دیگر به گل برسد اما پیچشک در دقیقه 88 گل تساوی را به ثمر رساند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.در ضربات پنالتی این بایرن مونیخ بود که با نتیجه 5 بر 4 به پیروزی رسید و قهرمان شد.