kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۶۲۹
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۶
رئیس ‌فدراسیون بسکتبال اعلام کرد

قطعا تا خرداد ۹۸ رئیس ‌بسکتبال خودم هستم، بعد می‌روم!

رئیس ‌فدراسیون بسکتبال که با رفتن احمد ناطق‌نوری مجددا بحث جدایی‌اش از این فدراسیون مطرح است، گفت: طبق رای مجمع تا پایان دوره چهار ساله ام، رئیسم اما دیگر کاندیدا نمی‌شوم.


محمود مشحون در تازه‌ترین صحبت‌های خود درخصوص احتمال جدایی‌اش از فدراسیون بسکتبال اظهار داشت: بحث جدایی من از بسکتبال تازه نیست. اول دوتابعیتی و دو پاسپورتی بودن من را سر زبان‌ها انداختند و بعد هم بازنشستگی‌ام را؛ در واقع چند سال است که من مدام از نظر برخی در حال استعفا و برکناری ام اما هیچ یک از این حرف و حدیث‌ها در من کوچکترین اثری نداشته و نخواهد داشت. واهمه‌ای از رفتن ندارم. بارها گفته‌ام هر لحظه به من اعلام کنند که باید از ریاست فدراسیون کنار بروم، به ثانیه نخواهد کشید که این کار را انجام خواهم داد اما فعلا که هستم و تا زمانی هم که هستم، انجام وظیفه می‌کنم.
وی افزود: قبلا گفتم و بازهم تاکید می‌کنم دوتابعیتی نیستم. به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم و تمام تلاشم هم برای سربلندی ایران و بسکتبال آن است. اما در مورد بازنشستگی باید بگویم طبق آئین نامه انتخاباتی روسای فدارسیون‌ها که اخیرا تنظیم شده، افراد۷۰ سال به بالا حق شرکت در انتخابات را ندارند. این قانون اما برای انتخابات ۹۶ به بعد است. بنابراین، این قانون در مورد فدراسیون‌هایی که انتخابات شان پیش از این برگزار شده و روسای آنها، لحاظ نمی‌شود. روسای این فدراسیون‌ها تا پایان دوره چهار ساله قانونی، کارشان را باید انجام دهند. فردی مانند ناطق نوری هنوز سه چهار ماه به پایان دوره چهارساله ریاستش باقی بود اما با تصمیم خود کنار رفت. دوره ریاست میرسلیم، رئیس‌فدراسیون نجات غریق هم چندماه دیگر تمام می‌شود و بعد از آن باید در مورد مدیریت این فدراسیون تصمیم‌گیری کرد. در مورد بسکتبال هم باید پس از اتمام دوره چهار ساله من تصمیم‌گیری شود.
رئیس ‌فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: من در مجمعی که خردادماه ۹۴ برگزار شد، کاملا قانونی در انتخابات شرکت کردم و با رای اعضای مجمع برای مدت چهار سال به عنوان رئیس ‌فدراسیون بسکتبال انتخاب شدم. اعضای مجمع با آگامی کامل از من و شرایط و ویژگی‌هایی که دارم به من رای دادند. طبق رای مجمع ریاست من تا خردادماه ۹۸ ادامه خواهد داشت. بنابراین تا آن زمان قطعا می‌مانم و کارم را انجام می‌دهم چون با انتخاب مجمع، ریاست را عهده‌دار شدم.