kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

اخبار کوتاه از فوتبال



واکنش کمیسیون امنیت ملی به اقدام زشت شجاعی و حاج صفی
کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بازی دو ملی‌پوش فوتبال ایران مقابل تیم فوتبال باشگاهی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح دیروز در جلسه فوق العاده خود قبل از ورود به بررسی جزئیات طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، به بررسی تحولات اخیر پرداخت و بعد از مطرح شدن موضوع قرار گرفتن دو ورزشکار ایرانی در قالب باشگاه‌های خارجی در مقابل تیم ورزشی رژیم صهیونیستی، حرکت این دو ورزشکار را محکوم کرد.مسعود شجاعی و احسان حاج صفی بازیکنان تیم فوتبال پانیونیوس یونان هفته گذشته مقابل تیم مکابی رژیم اشغالگر قدس در قالب بازی‌های مقدماتی لیگ اروپا بازی کردند.کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در این جلسه تاکید کرد که همه ورزشکاران و قهرمانان به نام کشور با قرار گرفتن در برابر ورزشکاران رژیم غاصب اشغالگر، کودک‌کش، متجاوز و جنایتکار به مدال‌های رنگارنگ و مقامات ورزشی جهان و جایگاه‌های قهرمانی پشت پا می‌زنند. آن هم به دلیل احترام به حقوق‌بشر و حمایت از همه مظلومانی است که مورد ظلم رژیم نامشروع صهیونیستی از غزه تا لبنان قرار می‌گیرند. این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد.پذیرفتن بازی در مقابل ورزشکاران رژیمی که جز اشغال، آدم ‌کشی، تجاوز و خیانت در تاریخ بشر ارمغان دیگری برای بشریت نداشته است، بی‌احترامی به حقوق هزاران شهید و آواره و آسیب دیده از رژیم غاصب صهیونیستی است. لذا قطعا مسئولان ذی‌ربط در این راستا اقدامات و تصمیمات لازم را اتخاذ خواهند کرد.
اصفهانیان: فدراسیون درباره استعفای کامرانی‌فر
تصمیم می‌گیرد
فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره استعفای حسن کامرانی‌فر از ریاست دپارتمان داوری گفت: این تصمیمی است که خود آقای کامرانی‌فر گرفته و من نیز به نظر ایشان احترام می‌گذارم. این اتفاق مساله‌ای است که در خانواده داوری فوتبال اتفاق افتاده است. به هر حال کامرانی‌فر زحمت خودش را برای داوری فوتبال ایران کشیده است. من نمی‌خواهم در این باره اظهار نظر کنم و اعضای فدراسیون و دبیرکل فدراسیون فوتبال بهتر می‌دانند که چه تصمیمی درباره استعفای کامرانی‌فر بگیرند.اصفهانیان درباره سپردن چینش داوران به کمیته داوران توضیح داد: در اساسنامه و آیین‌نامه‌ای که فدراسیون فوتبال دارد، آمده است که انتخاب داوران هر مسابقه‌ای در کشور به عهده کمیته داوران است. این کمیته نیز برای مدتی این مسئولیت را به عهده دپارتمان گذاشت اما اکنون با تصمیم فدراسیون فوتبال، دوباره این وظیفه به کمیته داوران محول شد. از این پس با دقت بیشتری داوران را انتخاب خواهیم کرد تا تیم‌های لیگ برتری کمتر از اشتباهات داوری متضرر شوند.
اعضای هیئت مدیره پرسپولیس معرفی شدند
ظهر دیروز و پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره وزارت ورزش  و جوانان اعضای جدید هیئت مدیره پرسپولیس را معرفی کرد.
بر این اساس علی‌اکبر طاهری، ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون صنایع اتاق (بازرگانی) ایران، حمید گرشاسبی، جعفر کاشانی و محمدرضا حاجی‌بیگی به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و برای مدت زمان دو سال تعیین شدند.در بین اعضای هیئت مدیره پرسپولیس، سه عضو، در هیئت مدیره قبلی هم حضور داشتند و فقط دو عضو جدید به این اعضا معرفی شدند. محمدرضا حاجی بیگی و ابوالفضل روغنی گلپایگانی اعضای جدید هیئت مدیره پرسپولیس هستند.
محمدرضا حاجی بیگی پیش از این حدود چهار سال ریاست آتش نشانی تهران را بر عهده داشت. او پس از عزل از سمتش برای مدت کوتاهی رئیس پایانه‌های حمل و نقل عمومی شهرداری تهران بود که پس از یک سال از این سمت هم کنار گذاشته شد. دیگر عضو جدید هیئت مدیره پرسپولیس ابوالفضل روغنی گلپایگانی است.او رئیس  کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و یکی از فعالان صنعت چوب و کاغذ است. او  که در سال ۱۳۴۰ در شهر اراک به دنیا آمده از علاقه‌مندان به ورزش محسوب می‌شود که از سوابق مدیریتی او می‌توان به مدیر کل در حوزه وزارت بازرگانی و مسئولیت در شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه، اشاره کرد.