kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۵

اعزام تیم ملی هندبال به تورنمنت کره جنوبی بدون لژیونرها

سرمربی تیم ملی هندبال ایران از عدم همراهی لژیونرهای اروپایی ایران در تورنمنت بین‌المللی سه جانبه سئول کره‌جنوبی خبر داد.



تیم ملی هندبال ایران سه مرحله اردوی تدارکاتی را در اصفهان و تهران با هدف حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی سپری کرده است. این تیم پایان هفته جاری در اولین برنامه تدارکاتی برون مرزی‌اش در تورنمنت بین‌المللی سه جانبه سئول شرکت خواهد کرد. تیم ملی هندبال ایران در حالی راهی این رقابتها می‌شود که پیش از این در اولین مرحله اردو لژیونرهای اروپایی حضور داشتند اما با شروع فصل تمرینی باشگاه‌های خارجی این بازیکنان تیم ایران را در این تورنمنت همراهی نخواهند کرد. علیرضا حبیبی سرمربی تیم ملی هندبال در ارتباط با حضور ایران در تورنمنت کره‌جنوبی گفت: تورنمنت بین‌المللی سه جانبه کره‌جنوبی اواخر هفته جاری در سئول پایتخت این کشور برگزار می‌شود و سه تیم ایران، کره جنوبی و تونس در آن حاضر هستند. وی افزود: تمامی هزینه‌های اعزام تیم ایران از بلیت تا اقامت برعهده میزبان است و تمامی کارهای ویزا و سفرمان نیز انجام شده است و از این بابت مشکلی نداریم. وی پیرامون آخرین اردوی تیم ملی هم تصریح کرد: سومین و آخرین اردوی تیم سه روز در اصفهان و با برگزاری دو دیدار تدارکاتی با تیم فولاد آغاز شده و مابقی اردو تا روز اعزام در تهران دنبال می‌شود.
سرمربی تیم ملی هندبال بزرگسالان در خصوص اینکه چه نفراتی تیم را در این رقابتها همراهی می‌کنند، گفت: متاسفانه تا هفته گذشته حضور لژیونرها و همراهی آنها در این تورنمنت قطعی بود اما با امضای قرارداد بازیکنان و شروع زودهنگام برنامه‌های تدارکاتی و تمرینی تیم‌های اروپایی، باشگاه‌های این بازیکنان با همراهی آنها با تیم ملی ایران مخالفت کرده‌اند.
وی در این خصوص افزود: طبق قانون بازیکنان خارجی تیم‌ها می‌توانند تیم‌های ملی خود را در رقابت‌های مهم را همراهی کنند. این رقابت‌ها باید در تقویم جهانی هندبال ثبت شده باشد؛ در حالی که این تورنمنت بین‌المللی دوستانه در تقویم جهانی ثبت نشده است و به این ترتیب باشگاه‌ها نیز طبق برنامه خاص خود بازیکنان را به اردوی داخلی دعوت کرده‌اند.
حبیبی در پاسخ به این سؤال که آیا عدم حضور لژیونرها تیم ملی را متضرر نخواهد کرد؟ گفت: سایر بازیکنان از شرایط خوبی برخوردار هستند و تیم با انگیزه در تورنمنت سئول شرکت خواهد کرد. این ۱۰ لژیونر هندبال ایران بازیکنان خوبی هستند اما در هر صورت وقتی می‌خواهند در تیم ملی باشند باید از قبل در تمرینات حضور داشته باشند تا بتوانند به هماهنگی لازم با مابقی نفرات برسند و این کار ما را در آینده سخت خواهد کرد.
تیم ملی هندبال بزرگسالان ایران چهارشنبه ۱۸ مردادماه تهران را به مقصد سئول پایتخت کره جنوبی ترک می‌کند تا در تورنمنت بین‌المللی سه جانبه این کشور شرکت کند.