kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۶۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
رای‌الیوم:

یمن گورستان نظامیان سودانی می‌شود اما خزانه عمر‌البشیر پر نخواهد شد

روزنامه رای الیوم نوشته رئیس‌جمهور سودان با اعزام نظامیان بیشتر به جنگ یمن نه تنها جیب خالی خود را از پول عربستان پر نمی‌کند، بلکه تابوت‌های بیشتری تحویل خواهد گرفت.


به گزارش فارس، روزنامه «رای الیوم» در گزارشی اعلام کرده تصمیم دولت خارطوم در اعزام یگان‌‍‌هایی از نیروهای واکنش سریع به جنگ یمن با استقبال از سوی محافل ائتلاف سعودی و از سوی دیگر تهدید الحوثی‌ها و خشم برخی محافل مردمی سودان همراه شده است.
«محمد علی الحوثی»، رئیس‌کمیته مردمی انقلاب عالی یمن هم تهدید کرده که همه این نیروها با ورود به میادین نبرد کشته خواهند شد به خصوص که این نیروها قرار است در خط مقدم جبهه مقابله با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی در کنار نیروهای سعودی و اماراتی قرار بگیرند یا به نیابت از آنها جنگ کنند. الحوثی در صفحه خود در توییتر و فیس بوک نوشت: «باند البشیر دوباره سربازانی را به هولوکاست یمن اعزام کرده و ملت به یاری پروردگار قادر به مقابله و کشتار آنهاست» گزارش‌های غیررسمی هم حاکی است که شمار نیروهای سودانی حاضر در جنگ یمن به 8 هزار و 220 نفر اعم از سرباز و افسر می‌رسد و این تعداد غیر از نیروهای «واکنش‌سریعی» است که قرار است به تازگی از سودان وارد یمن شوند.طبق این گزارش، این در حالی است که عمر البشیر، رئیس‌جمهور سودان در سال 2013 اعلام کرده بود حضور سودان در جنگ یمن نمادین است و از سه فروند هواپیما (که یکی از آنها سقوط کرده) و چند سرباز تجاوز نمی‌کند. دولت سودان درباره شمار واقعی نیروهای کشته و زخمی خود در یمن هم حرفی نمی‌زند تا مانع افزایش نارضایتی و خشم ملت خود شود در حالی که محافل یمن می‌گویند شمار آنها  تاکنون به 177 کشته رسیده است در حالی که دولت خارطوم به طور رسمی تنها به کشته شدن پنج نفر و زخمی شدن 22 نفر دیگر از نظامیان خود در یمن اعتراف کرده است.