kayhan.ir

کد خبر: ۱۱۰۶۰۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳

96 گیت در مرز مهران آماده تردد زائران اربعین

مدیر کل حمل ‌و نقل و راهداری استان ایلام از آماده‌سازی 96 گیت در مرز مهران برای تردد زائران اربعین حسینی(ع) خبر داد.


«نورالله دلخواه» با اشاره به اینکه راهداری در تلاش برای مهیاکردن جاده امن برای زائران است گفت: حذف نقاط حادثه‌خیز، آشکارسازی و اصلاح پیچ‌های خطرناک، تعمیر کلیه ایستگاه‌های چشمک‌زن، اصلاح طرفین راه‌ها، لکه‌گیری و نصب نیوجرسی تاکنون انجام ‌شده و 2 هزار عدد مسیر نما نصب و 400 کیلومتر خط‌کشی شده و تا اربعین 800 کیلومتر دیگر خط‌کشی جاده صورت می‌گیرد.
دلخواه ادامه داد: برگزاری مناقصه 7 کیلومتری، لکه‌گیری، مناقصه کنارگذر شرقی ایلام، ساماندهی روشنایی مهدی‌آباد و ارتقاء روشنایی داخل تونل‌ها از دیگر برنامه‌ها است.
مدیرکل حمل‌ونقل و راهداری استان ایلام با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل در حال رایزنی با شرکت‌های حمل‌ونقل و مسئولان برای کشاندن ترافیک به داخل شهر مهران و خلوت کردن مسیر تردد زائران از پل زائر تا پایانه هستیم، خاطرنشان کرد: آماده کردن نمازخانه‌ها، راهدارخانه‌ها و مجتمع‌های رفاهی و تجهیز آن‌ها برای اربعین در دستور کار جدی است.
وی با اشاره به اینکه مشکلات پایانه امسال برطرف و مشکل فیزیکی و گرمایشی و سرمایشی ساختمان پایانه حل خواهد شد، گفت: ساماندهی ورودی و خروجی پایانه و اصلاح لوله‌کشی آن و رفع مشکل آب که در سال گذشته به یک معضل تبدیل‌شده بود هم انجام خواهد شد.
دلخواه ادامه داد: 96 گیت، آماده سازی شده که 30 گیت در داخل پایانه و 66 عدد آن در خارج از پایانه ساماندهی شده است.
مدیرکل حمل‌ونقل و راهداری استان ایلام با اشاره به فعالیت چهار سامانه ثبت تخلف در جاده‌ها گفت: 10 سامانه دیگر هم در حال نصب است و تاکنون 16 دوربین در محورهای استان نصب‌شده که به 26 عدد خواهد رسید.