ارتش افغانستان 13 روستا را تسلیم طالبان کرد!
رئیس شورای ولایتی قندوز اعلام کرده نظامیان افغان ۱۳ روستای راهبردی در مرکز این ولایت را بدون درگیری به طالبان واگذار کردهاند.
«امرالدین ولی» رئیس شورای ولایتی قندوز طی اظهاراتی اعلام کرد که نیروهای امنیتی با تحمل مشکلات بسیار، ۱۳ روستای راهبردی در مرکز ولایت قندوز را از کنترل طالبان خارج کرده بودند، اما به دلیل ضعف و ناتوانی مسئولان ارشد محلی این ولایتها، طالبان بار دیگر به این مناطق مسلط شدهاند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، «امرالدین ولی» افزود: ساکنان بومی روستاهای «حضرت سلطان»، «عربها»، «اورتبلاقیها»، «چبرمه»، «ایشانها» و چندین روستای دیگر آماده بودند تا در صفوف نیروهای خیزش مردمی این مناطق را از حمله طالبان حفظ کنند، اما درخواست آنها بیپاسخ ماند.یک منبع از دفتر والی قندوز نیز که خواسته نامش فاش نشود اظهار داشته، عدم مسئولیتپذیری ارتش و پلیس به خاطر حفظ این مناطق، سبب بازگشت طالبان شده است.