kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۸۷
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵

کیهان و خوانندگان


33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر
33916546 تمام ساعات شبانه‌روز
سامانه پیام کوتاه 30002323

* یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای علیه استناد کیهان در موضوع رشوه دادن توتال استدلال کرده اگر محاکم آمریکا برای کیهان اعتبار دارد پس احکام آنها علیه سپاه پاسداران چه می‌شود در جواب این مغالطه باید گفت اعتبار حکم صادره علیه توتال قبول این حکم از سوی شرکت توتال است ولی احکام صادره علیه سپاه یک طرفه بوده و هیچ دستگاهی آن را نپذیرفته است.
3104---0912
* روزنامه اتفاقیه از روزنامه‌های زنجیره‌ای، منتقدین قرارداد نفتی دولت با توتال فرانسه را مستضعف فکری خطاب کرده است. بابت این تهمت گستاخانه‌ که به ما مردم زده شده اگر خواسته باشیم شکایت بکنیم آیا مرجعی برای رسیدگی وجود دارد؟
6277---0922
* در ارتباط با قرارداد نفتی دولت با شرکت توتال فرانسه آقای وزیر پاسخ بدهد اولاً چرا و با چه منطقی باید 80 درصد نفت استخراجی کشور در طول 20 سال به خارجی‌ها داده شود. ثانیاً فناوری امروز استخراج متعلق به این شرکت خارجی 20 سال آینده فرسوده شده و دیگر به چه درد ایران می‌خورد؟
6235---0918
* به هموطنانی که مجدداً به این دولت رأی دادند عرض می‌کنم همه قرائن نشان می‌دهد در این دولت با نفوذی که جریان‌های سیاسی پیدا کرده و سهم‌خواهی‌هایی که شاهدش هستیم هیچ اتفاق خاصی در گره‌گشایی از مشکلات مردم نمی‌افتد.
1479---0933
* آقای ظریف هم‌اکنون درخصوص نقض برجام توسط آمریکایی‌ها اعتراف به حقایقی کرده که منتقدین دلسوز کشور چند سال قبل بیان کردند ولی رئیس دولت آنها را به سبب این آینده‌نگری دقیق، متهم به بی‌سوادی کرد. صحبت بر سر هزینه‌های کمر‌شکن اعتماد این دولت به آمریکا است. چه کسی باید این خسارت‌ها را بپردازد.
1160---0917
* پیگیری قضایی اتهامات مالی برادر رئیس‌جمهور بار دیگر اقتدار نظام اسلامی در عدالتخواهی را نشان می‌دهد اما موضوع نجومی‌بگیران و قرارداد کرسنت هم باید به‌طور جدی‌تر در دستور کار دستگاه قضایی قرار گیرد زیرا از بیت‌المال مردم دزدی شده است.
آزادپور و 3748---0916
* هنوز کشور از زیر بار خسارت سنگین قرارداد کرسنت خارج نشده قرارداد نفتی با شرکت توتال خبرساز شده است. مسئولان کشور چرا اصرار بر محرمانه ماندن این قراردادها دارند؟
7345---0912
* مطالبی را که کیهان چند سال قبل دلسوزانه در مورد برجام و بدعهدی آمریکایی‌ها مطرح کرد، همه درست از آب درآمد و امروز حتی آقای ظریف به بدعهدی آمریکا و نقض برجام از سوی دشمن اعتراف می‌کند.
8902---0914
* در دولت یکی برجام را پر دستاورد می‌داند و دیگری از نقض روح و متن برجام توسط طرف مقابل خبر می‌دهد. ناهماهنگی حاکم بر دولت دست کمی از خسارت‌های برجام ندارد!
یاسر- م
* قرارداد توتال از نظر آقای نوبخت بعد از برجام یک قرارداد بی‌نظیر است. در حالی که برجام که این همه بزک شد، حاصلش این شد چه رسد به قراردادی محرمانه با شرکتی که درگذشته همکاریش با رشوه همراه بوده است!
۵۹۹۷---۰۸۱
* سخنان و استدلال دولتی‌های امروز که طرفداری از قرارداد نفتی با شرکت توتال فرانسه می‌کنند شبیه استدلال و سخنان مخالفین با ملی شدن صنعت نفت در دهه‌های بیست ‌‌و سی  است. آن زمان هم عده‌ای می‌گفتند در صنعت نفت از ایران و ایرانی کاری ساخته نیست و دست خارجی‌ها را باید در کشور بازگذاشت.
۳۵۶۹---۰۹۰۲ و۲۷۷۰---۰۹۱۲
* مسئولانی که ماهیانه ۲۰ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند و در کنار آن از انواع تسهیلات برخوردارند چگونه می‌توانند مشکلات ما حقوق‌بگیران با حقوق ماهیانه دو میلیون تومان بدون هیچ تسهیلات را درک بکنند. بی‌جهت نبود که حضرت امام خمینی(ره) می‌فرمودند که به قشر مرفه‌ بی‌درد جامعه نباید مسئولیت داد.
۳۱۱۹---۰۹۱۴
* آقای روحانی لطفا از حاشیه به متن بیایید تا ببینید در این فصل گرم تابستان بازار اجاره مسکن چه بازار گرمی برای سودجویان شده است و مستاجران از این گرما بی‌تاب و توان شده‌اند. آیا رئیس‌جمهور محترم می‌داند در سایه سیاست‌های اشرافی، اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد جامعه توان پرداخت اجاره‌های سنگین خانه را ندارند.
کمالی
* قرار است سود بانکی کاهش یابد و اجاره مسکن با انتشار این خبر رشد نجومی پیدا کرده است! دولت برای اجاره‌های گران خانه و مستاجران کارگر و کارمند با درآمد ناچیز چه تدبیری دارد؟
۰۱۰۴---۰۲۱
* مواضع منفعلانه برخی از مسئولان باعث طمع دشمن در منطقه برای طراحی توطئه‌ای علیه کشورمان شد که این طیف باز هم راه برون‌رفت از آن را تعامل می‌دانند! در حالی که براندازی نظام خواست دشمنان است. خوشبختانه پیامی که رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به تحرکات دشمن در منطقه ارسال کرد از توان دولت و دستگاه دیپلماسی لبخندش خارج بود!
عیوض‌خانی
* زنجیره‌ای‌ها نمی‌دانند که مردم تیترهای ضدتوان موشکی دیروزشان را خوانده‌اند و یادشان هست که در مناظره‌ها آقای روحانی انتقاد تندی به آن داشتند و سوال خواهند کرد که چرا حالا آن را دستاورد برجام می‌دانند؟!
علیخانی
* به جای این که موضوع ناگوار قتل آتنا ریشه‌یابی شود تا دیگر شاهد این جور مسائل نباشیم، برخی سند ۲۰۳۰ را راه‌حل می‌دانند!  تا زمانی که با آگاهی به مسائل نگاه نکنیم و همانند طوطی تحلیل دشمنان را بازگو کنیم نباید امیدی به پیشگیری از این حوادث داشت.
مهاجری
* قطر با حماقت عربستان و متحدانش در یمن و دیگر کشورهای منطقه مخالفت کرد حالا بعنوان حامی تروریست شناخته می‌شود و تحریم‌های پی‌درپی بر ضد آن اعمال می‌کنند و هر روز چندین بار آن را تهدید نظامی می‌کنند. امیدوارم مواضع خصمانه دوستان سابق قطر علیه این کشور موجب شده باشد فهم درستی از دشمنان برای برخی مسئولان خودمان شکل گرفته باشد.
۴۹۸۲---۰۹۲۱
* در بعضی از ایستگاه‌های اتوبوس‌های تندرو مانند ایستگاه میدان امام حسین(ع) چندین معتاد به صورت آشکار و در حضور جمع اقدام به مصرف مواد مخدر(شیشه) کرده و چهره زشتی برای شهر به وجود می‌آورند. چرا نیروی انتظامی برخورد نمی‌کند؟
6116---0903
* در شهرستان شیراز بین عرض خیابان و کوچه‌ها با فروش تراکم در ساخت آپارتمان تناسب وجود ندارد. این شیوه پیکره شهر را بی‌قواره کرده و در آینده مشکل‌ساز خواهد بود.
8113---0916
* وزیر محترم بهداشت! شما در بخش بهداشت دهان و دندان که یکی از مهم‌ترین بخش‌های بهداشت و درمان در جامعه است نتوانستید موفق عمل کنید. هزینه‌های سرسام‌آور دندانپزشکی و قدرت کم مردم، باعث آسیب به خصوص برای کم‌درآمدهای جامعه می‌شود. اگر دولت واقعا برای حقوق شهروندی انگیزه دارد به موضوع بیمه دندان باید ورود پیدا کند.
3034---021
* خسارتی که سپرده‌گذاران در موسسات مالی و اعتباری متحمل شده‌اند در خلأ نظارت بانک مرکزی و دولت یازدهم رخ داده است. حال چرا مردم باید با دریافت کمتر از نیمی از سپرده خود تاوان این مدیریت ناکارآمد را بپردازند!
8739---021
* تکلیف کسانی که نتوانستند شماره شبا برای واریز سود سهام عدالت باز کنند چیست؟ از مسئولین امر درخواست می‌شود اطلاع‌رسانی کنند.
6820---0911