kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
فرمانده نیروی زمینی سپاه:

سراغ عقبه تروریست‌ها در خارج از مرزهای ایران می‌رویم

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: مرحله بیرون راندن اشرار و تروریست‌ها از مرزهای جمهوری اسلامی ایران تنها هدف ما نیست؛ بلکه راهبرد امروز ما رفتن به سراغ عقبه‌ها و محل‌های تجمع گروهک‌های تروریستی است.

 

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در روز پایانی همایش بصیرت‌افزایی و تربیت تعالی فرماندهان و مسئولین این نیرو که در مشهد مقدس برگزار شد، با تشریح اوضاع کنونی منطقه غرب آسیا اظهار داشت: آیا پشتیبانی از جنبش‌ها و گروه‌هایی همچون حزب الله لبنان که دفاع از کشور خود را اصل قرارداده‌اند و یا حماس و جهاد اسلامی که به دنبال آزادسازی کشور اشغال شده خود از چنگال رژیم صهیونیستی هستند، حمایت و پشتیبانی از تروریسم است؟
وی با انتقاد از حمایت برخی کشورهای مرتجع منطقه از تروریست‌های تکفیری گفت: آیا برخی از کشورهای مرتجع منطقه و در راس آن عربستان و ارباب مستکبر آن که با ایجاد، ترغیب و پشتیبانی مالی و تجهیزاتی از اشرار و گروهک‌های تروریستی، تکفیری و .... مانند داعش، جبهه النصره ، جیش الظلم و صدها گروهک تروریستی دیگر که علیه دولت قانونی کشور خود اقدامات تروریستی انجام می‌دهند؛ نمونه بارز تروریسم نمی‌باشند؟
وی با تاکید بر حفظ، انسجام و یکپارچگی کشور عراق عنوان داشت: حفظ، انسجام و یکپارچگی عراق یک اصل می‌باشد و هیچ یک از کشورهای منطقه و همسایه عراق تجزیه این کشور را نمی‌پذیرند.
وی اضافه کرد: مرحله بیرون راندن اشرار و تروریست‌ها از مرزهای جمهوری اسلامی ایران تنها هدف ما نیست؛ بلکه راهبرد امروز ما رفتن به سراغ عقبه‌ها و محل‌های تجمع و سازماندهی گروهک‌های تروریستی است و این مهم را با قدرت و صلابت هر چه تمام‌تر دنبال می‌کنیم که بحمدالله به همین منظور نیز تجهیزات، امکانات و الزامات آن را در قرارگاه‌ها و یگان‌های نیروی زمینی سپاه فراهم نموده ایم.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به لزوم ارتقای سطح آمادگی یگان‌های نیرو افزود: آمادگی در دو بعد است؛ یک بعد آن ارتقای آمادگی‌های معنوی، اعتقادی و انگیزشی و بعد دیگر آن ارتقای آمادگی‌های رزم یگان می‌باشد که باید همه رزمندگان نیروی زمینی سپاه در هر دو بعد اشاره شده، در سطح عالی بدرخشند و لازمه آن نیز زنده نگه داشتن فرهنگ دفاع مقدس است تا نیروهای جوان و تازه نفسی که به یگان ورود پیدا می‌کنند از این فرهنگ ناب الهام گرفته و آن را همواره توشه و سرمشق خود در ادامه خدمت در این نهاد مقدس و ارزشی قرار دهند.