kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴

دیدار امیرعبداللهیان با بشار اسد در دمشق

دستیار ویژه رئیس ‌مجلس در امور بین‌الملل در جریان سفر خود به سوریه با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.


‌حسین امیرعبداللهیان در دیدار با بشار اسد، پیروزی‌های مردم سوریه در حلب را به وی تبریک گفت. در این دیدار بشار اسد با ابلاغ سلام‌های گرم خود به مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، رئیس‌مجلس شورای اسلامی و مردم ایران، جمهوری اسلامی ایران را شریک راهبردی سوریه خواند.
بشار اسد از نقش مستشاران نظامی کشورمان در کمک به مبارزه با تروریسم تمجید کرد و افزود: مردم سوریه و تاریخ هیچگاه حمایت‌های موثر ایران اسلامی از سوریه در حساس‌ترین شرایط را فراموش نخواهند کرد.
رئیس‌جمهور سوریه با اشاره به مذاکرات سیاسی قزاقستان افزود: تهران، مسکو و دمشق همواره بر پیگیری راه حل سیاسی سوریه تاکید داشته‌اند و اکنون زمان آن فرا رسیده که گروه‌های معتقد به راه حل سیاسی مذاکرات واقعی را رقم بزنند.
به گزارش ایسنا، بشار اسد افزود: در هر مذاکره و توافق سیاسی، باید حقوق و نظرات مردم سوریه به‌عنوان صاحبان اصلی کشور مدنظر قرار گیرد. اجازه نخواهیم داد به تمامیت ارضی و وحدت ملی کشور آسیبی وارد آید و مبارزه با تروریسم بدون وقفه ادامه خواهد یافت.
امیرعبداللهیان نیز در این دیدار ضمن ابلاغ درودهای مقامات کشورمان و رئیس‌مجلس شورای اسلامی و تبریک پیروزی سوریه در حلب، خطاب به بشار اسد گفت: در نتیجه مقاومت ارتش و مردم سوریه و نقش مهم جنابعالی در رهبری کشور، تروریست‌ها به پایان راه رسیده‌اند و حامیان آنها نیز مأیوس شده‌اند.
دستیار ویژه رئیس‌مجلس در امور بین‌الملل افزود: جمهوری اسلامی ایران با صدای بلند به حمایت خود از سوریه ادامه خواهد داد. تهران همزمان با نقش‌آفرینی فعال در عرصه کمک به حل سیاسی، در مسیر مبارزه با تروریسم به کمک‌های مستشاری خود ادامه می‌دهد.
وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه بزودی تحرکات کنونی تروریست‌ها در عراق و سوریه پایان یابد، بر ضرورت تلاش جهانی برای جذب کمک‌های بین‌المللی در امر بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان جنگ تروریستی شش ساله به کشورشان تاکید کرد و افزود: اکنون زمان آن فرارسیده است که کشورهای اسلامی و عربی نگاه خود را متوجه موضوع فلسطین و قدس به‌عنوان اولویت اول جهان اسلام و منطقه نمایند و به آتش فتنه و درگیری طائفی و مذهبی در منطقه پایان داده شود.