kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
خطیب جمعه تهران:

مردم از کابینه کار می‌خواهند /از شعار خسته شده‌اند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برگزاری همایش منافقین در فرانسه، گفت: نفس اجازه دادن به اینکه این جنایتکاران در آنجا همایش برگزار کنند، حمایت عملی از تروریسم است و باید به کسانی که به حکم امام(ره) در دهه 60 با منافقین برخورد کردند مدال داد.



به گزارش فارس، آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه مسئله حج از واجباتی مانند نماز و روزه است، گفت: اعزام حجاج به حج تصمیم یک وزارتخانه و نهاد نیست، بلکه تصمیم نظام اسلامی است که حجاج ما به حج مشرف شوند.
وی تصریح کرد: کشور میزبان(عربستان) باید شایسته‌ترین پذیرایی‌ها را از ضیوف‌الرحمان داشته باشند، همچنین همه حجاج به ویژه حجاج کشور ما باید به گونه‌ای عمل کنند که دیگر شاهد فجایعی که در گذشته اتفاق افتاد، نباشیم. آیت‌الله خاتمی ادامه داد: مسئولان ما اطمینان می‌دهند در عرصه دیپلماسی کار شایسته را انجام دهند و عربستان هم تعهد داده در این زمینه مشکلی پیش نیاید.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: حجاج ایرانی در حقیقت نماینده یک ملت هستند، لذا باید به گونه‌ای عمل کنند که مایه فخر ایرانی و جامعه اسلامی باشند.
وی با اشاره به برگزاری همایش منافقان در فرانسه، یادآور شد: نفس اجازه دادن به اینکه این جنایتکاران در آنجا همایش برگزار کنند، حمایت عملی از تروریسم است.
آیت‌الله خاتمی گفت: متأسفانه فرانسه با استفاده از این مهره‌های سوخته و نیز موضع‌گیری‌های دیگر نشان داد که در عرصه سیاسی عقب مانده است؛ چراکه از عناصر خائن و آدم‌کشی مانند داعشی‌ها استفاده می‌کند.
امام جمعه موقت تهران افزود: اسم این همایش عملا امضای ترور است؛ چراکه دیدیم زنده زنده پوست سه پاسدار را کندند و به شهادت رساندند. آنها همان منافقین دهه 60 هستند، آنگاه به آنها مجوز همایش می‌دهید؟ عده‌ای هم در داخل جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند. برخورد با اینها و کندن کلک‌شان عمل ارزشمند امام(ره) و پیروان آنها بود که باید به آنها مدال داد نه ‌اینکه در سایت‌های خود جای جلاد و شهید را عوض کنند.
وی تصریح کرد: امروز اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دیرالزور موشک زد، همه آفرین می‌گویند، پس آنهایی که در سایت‌های خود جای جلاد و شهید را عوض می‌کنند، توبه کنند.
آیت‌الله خاتمی خطاب به رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره کابینه دوازدهم، ابراز داشت: ما کابینه‌ای می‌خواهیم که برای مردم کار کند، با حاشیه‌سازی مخالفیم. مردم دیگر از شعار خسته شده‌اند. مردم مشکل دارند، پس مشکلات مردم را حل کنیم. قرآن و روایات به شما می‌گویند دو معیار را در نظر بگیرید که اولین معیار تعهد است، نمی‌شود کسی که در آن جایگاه قرار گرفته تعهدش به دین ضعیف باشد.
امام جمعه موقت تهران لیاقت و توانمندی را از دیگر معیارها برای اعضای کابینه دولت خواند و یادآور شد: مردم یک کابینه متعهد، متخصص و کارآمد می‌خواهند.
وی اظهار داشت: بازی که اخیرا کویت با نظام جمهوری اسلامی شروع کرده مانند آفتاب روشن است که لابی آمریکایی- صهیونیستی تمام تلاششان این است که روابط جمهوری اسلامی ایران را با همسایگان تیره کنند و این بر همگان روشن است.
آیت‌الله خاتمی ادامه داد: در این میان ما به وضوح لابی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها را می‌بینیم ولی به کشورهای همسایه می‌گوییم شما چه بخواهید و چه نخواهید و چه قبول کنید و چه نکنید، ‌ایران اسلامی قدرتمندترین کشور منطقه است.
امام جمعه موقت تهران بر همین اساس اظهار داشت: نفع خودتان در این است که روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران داشته باشید؛ چراکه شما به این نیاز دارید و ایران نشان داده همسایگانی که روابط دوستانه با نظام اسلامی ما داشته باشند، بهترین برخورد را با آنها خواهد داشت و بدانید دوستی با ایران برای شما مفید است، اما دوستی با آمریکا آخر و عاقبت ندارد.
وی خاطرنشان کرد: تا وقتی آمریکایی‌ها از شما استفاده می‌کنند که سودشان را ببرند، اما وقتی مدت مصرفتان تمام شد، مانند صدام با شما برخورد می‌کنند. کشورهای همسایه ما باید به این نکته توجه داشته باشند.
سرب داغ؛ پاسخ ایران به دشمن متجاوز
به گزارش فارس، امیر خلبان یوسف قربانی، فرمانده هوانیروز ارتش یکی از سخنرانان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران بود. وی ابراز داشت: هوانیروز نقش ارزشمندی در پیروزی انقلاب داشت و همین‌طور در 8 سال دفاع مقدس 300 هزار ساعت پرواز عملیاتی داشت و 256 شهید تقدیم انقلاب کرد.
امیر خلبان قربانی با بیان اینکه هوانیروز ارتش یکی از یگان‌های قدرتمند ارتش است، خاطرنشان کرد: همانطور که فرمانده نیروی زمینی ارتش گفته است هوانیروز نه تنها متعلق به ارتش و ملت ایران بلکه متعلق به اسلام است.
فرمانده هوانیروز ارتش اظهار داشت: هیچ عملیاتی در دفاع مقدس نیست که هوانیروز در آن نقش مؤثر و بارزی نداشته باشد و در عملیات والفجر 8 شاهد سرنگونی هواپیمای پیشرفته عراقی توسط بالگردهای کبری هوانیروز بودیم که یکی از افتخارات ارتش است.
وی تصریح کرد: هوانیروز ارتش طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی برای مقابله با گروهک‌های معاند دارد و خطاب به دشمنان اعلام می‌کنیم چنانچه قصد تعرض به خاک ایران را داشته باشند، پاسخ ما به آنها همان سرب داغی خواهد بود که به دهانشان ریخته می‌شود.
کابینه دوازدهم
 انقلابی و عامل به وعده‌های خود باشد
فرهاد بوربور، عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران سخنرانی کرد. وی بیان داشت: امروز آشکارا میان آرمان‌های انقلاب و وضعیت مطلوب کشور فاصله وجود دارد، مهم‌ترین دلیل آن فاصله گرفتن مسئولان از ارزش‌های انقلاب اسلامی است. سال‌هاست عده‌ای تحت عنوان عقلانیت، آرمان‌های انقلاب را تخطئه می‌کنند. به غلط تبلیغ می‌کنند که انقلابی بودن نقطه مقابل عقلانیت است.
بوربور گفت: اینها همان کسانی هستند که نزدیک به سه دهه سکان مدیریت دستگاه اجرایی کشور را در دست داشته و دارند و مسئول مستقیم بسیاری از مشکلات کشورند. سال‌هاست که مردم قربانی این عقلانیت مسموم هستند.
این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: همین مدیران به نام عقلانیت در تعاملات بین‌المللی، رفع تمامی مسائل و مشکلات کشور از اقتصاد و صنعت تا بیکاری و حتی مشکل آب خوردن مردم را به برجام پیوند زدند. در همین مدت بیکاری به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد. ده‌ها کارخانه و کارگاه صنعتی به خاک سیاه نشستند. آن زمان گفتند امضای آقای کری ضمانت اجرای برجام است ولی در نهایت مجلس نمایندگان آمریکا تحریم‌های جدیدی با بهانه‌های جدید بر علیه کشورمان تصویب کرد. بوربور تأکید کرد: اکنون عقلانیت یعنی دیدن این واقعیت که از برجام و مذاکرات هسته‌ای برای ملت ما آبی گرم نشد.
وی گفت: ایران، امروز نیازمند حرکت و اقدام اساسی و جدی از سوی دولتی جوان و کارآمد است که بدون تقسیم‌بندی و دوقطبی‌سازی و باتوجه به ظرفیت‌های داخلی، به تحقق وعده‌های انقلاب و کارآمدی نظام اسلامی و رفاه برای حدود هشتاد میلیون ایرانی بیاندیشد. امیدواریم کابینه دولت دوازدهم، کابینه‌ای انقلابی و موفق در عمل به وعده‌های خود باشد.