kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳
خطیب جمعه قم:

دولت از ورود به حاشیه‌‌سازی‌ پرهیز کند

امام جمعه قم با اشاره به نزدیک بودن آغاز فعالیت دولت دوازدهم، گفت: دولت باید بر کار و خدمت متمرکز شده و از ورود به حاشیه سازی‌های ناروا پرهیز کند.



به گزارش فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت معصومه(س) و آغاز دهه کرامت اشاره کرد و با بیان اینکه بانوان باید از حضرت معصومه(س) الگو بگیرند، خاطرنشان کرد: امروز زنان و دختران به خاطر نگاه‌های غلط و نگاه‌های فمنیستی غربی مورد ظلم هستند در حالی که زن مسلمان دارای عفاف، حیا و اندیشه است. باید دختران و زنان را گرامی داشت چرا که بانوان در اسلام دارای جایگاه رفیعی هستند و زنان شریف ما پیشگامان نهضت اسلامی بودند.
وی با اشاره به اینکه قدرت ظاهری داعش فروریخته است، افزود: آنها شکست‌های متعددی ‌داشته‌اند که پدیده مبارکی است و از همه نقش آفرینان تشکر می‌کنیم ولی نباید غافل شویم که داعش ریشه در افکار تکفیری دارد که توسط آمریکایی‌ها در عربستان سعودی تولید می‌شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به ادعای مبارزه با تروریسم غربی‌ها، خاطرنشان کرد: آنها اگر سخن راست می‌گفتند، ریشه‌های فکری این جریان را می‌خشکاندند؛ جریان تروریسم منطقه در قالب منافقین، القاعده، داعش و... ریشه در آمریکا، اسرائیل و وابستگان منطقه‌ای آنها دارد.
امام جمعه قم تأکید کرد: قطعا می‌دانیم که دروغ می‌گویید، تنها ایران است که در مقابل موج تروریسم ایستاده است؛ اگر امروز ایران و خط مقاومت نبود، موج تروریسم منطقه را گرفته بود.
مدیر حوزه‌های علمیه با تقدیر از خط مقاومت به دلیل ایستادگی در برابر جریان تکفیری، تصریح کرد: امیدواریم که دروغ گویان بین‌المللی بیدار شده و دست از حمایت تروریسم بردارند.
وی تحریم‌های جدید آمریکا را مورد توجه قرار داد و افزود: رهبری در این خصوص هشدارهای لازم را داده بودند هرچند عده‌ای نمی‌خواستند بپذیرند. آنها به بهانه‌های مختلف تحریم‌ها را گسترش می‌دهند و خود وزیر خارجه ما گفت که این اقدامات با روح و جسم برجام مخالف است.
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی تاکید کرد: نباید در میان مسئولان و جامعه ما تفکرات غلط سازش با استکبار رواج یابد؛ ما راهی جز مقاومت و ایستادگی قاطع در برابر استکبار در همه زمینه‌ها نداریم.
امام جمعه قم بیان داشت: عقب نشینی در برابر این گرگ‌ها و تصورات خامی که در مسئولان نفوذ کرده است، مشکلات متعددی به بار می‌آورد.
مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به نزدیک بودن آغاز فعالیت دولت دوازدهم، یادآور شد: دولت باید بر کار و خدمت متمرکز شده و از ورود به حاشیه‌سازی‌های ناروا پرهیز کند.
وی مبارزه با فساد، تبعیض و اختلاس را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید به این مسائل توجه شده و کشور وارد دوره جدیدی از کار، تلاش و پیشرفت علمی و فرهنگی شود.