kayhan.ir

کد خبر: ۱۰۹۲۶۳
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۳

حبیب‌الله کاسه‌ساز، تهیه‌کننده متعهد سینما درگذشت(اخبار ادبی و هنری)

حبیب‌الله کاسه‌ساز که از تهیه‌کنندگان سینمای انقلاب و دفاع مقدس بود، روز چهارشنبه 28 تیر دار فانی را وداع گفت.


به گزارش خبرنگار کیهان، مرحوم کاسه‌ساز که 55 سال سن داشت، از مدتی قبل در بیمارستان بستری شده بود و با بیماری سرطان معده دست و پنجه نرم می‌کرد.
حبیب‌الله کاسه‌ساز از تهیه‌کنندگان مطرح سینما بود. به طوری که وی با اینکه در مقایسه با سایر تهیه‌کنندگان فعال در عرصه سینما تعداد کمتری از فیلم‌ها را تولید کرد، اما نقشی جریان‌ساز و موثر داشت. ازجمله اینکه وی تهیه‌کنندگی فیلم‌های «اخراجی‌ها» و «اخراجی‌ها 2» را به عهده گرفت که جزو پرتماشاگرترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران هستند.
مرحوم کاسه‌ساز همچنین با تهیه مستند «ادواردو» پرده از رازهای زندگی ادواردو آنیلی (فرزند جیانی آنیلی، یکی از شخصیت‌های بانفوذ در کشور ایتالیا) برداشت. این مستند برای نخستین‌بار فاش کرد که ادواردو آنیلی یک مسلمان شیعه انقلابی است و به خاطر مخالفت با مافیاهای اقتصادی ایتالیا، توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسیده بود.
مرحوم کاسه‌ساز تهیه‌کنندگی فیلم‌های مهم دیگری چون «حماسه مجنون»، «هور در آتش»، «مزرعه پدری» و ... را نیز انجام داده بود. وی همچنین یک فیلم سینمایی با نام «کارناوال مرگ» را کارگردانی کرده بود.
مراسم تشییع حبیب‌الله کاسه‌ساز، صبح روز گذشته، جمعه 30 تیر با حضور خانواده وی و جمعی از اهالی سینما از مقابل ساختمان شماره دو خانه سینما برگزار شد و پیکر این هنرمند فقید در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد. در این مراسم شخصیت‌هایی چون سردار محمدرضا نقدی (معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه)، محمدمهدی حیدریان‌(رئیس سازمان سینمایی)، احسان محمدحسنی (رئیس سازمان اوج)، سردار پورجمشید، مسعود جعفری جوزانی، غلامرضا منتظری‌(رئیس بسیج هنرمندان)، سیدجواد هاشمی، مسعود ده‌نمکی، محمدمهدی عسگرپور، منوچهر شاهسواری، حبیب ایل بیگی، سیروس الوند، هاشم میرزاخانی، حبیب‌الله بهمنی، انسیه شاه‌حسینی، محمدعلی باشه‌آهنگر، پرویز شیخ‌طادی، اصغر هاشمی، حبیب کاوش، احمدرضا درویش، عزیزالله حمیدنژاد، جعفر دهقان و ... حضور داشتند.
همچنین شخصیت‌ها و نهادهایی چون علی لاریجانی‌(رئیس مجلس شورای اسلامی)، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان سینمایی، بهرام قاسمی‌(سخنگوی وزارت امور خارجه)، سازمان بسیج هنرمندان، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، علیرضا رضاداد(مشاور ارشد رئیس سازمان سینمایی)، مرتضی میرباقری (معاون سیمای رسانه ملی) و ... با صدور پیام‌هایی درگذشت حبیب‌الله کاسه‌ساز را تسلیت گفتند.